דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריצוף 

מאת    [ 22/04/2009 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 3705 פעמים ]

ריצוף הבית מהווה אלמנט חשוב והכרחי בעיצוב ומראה פני הבית. בעת ביצוע ריצוף לבית יש לקחת בחשבון כמה פרמטרים חשובים כמו : מאיזה חומר עשוי הריצוף: ריצוף שיש, ריצוף קרמיקה, פרקטים וכן הלאה. מה רמות השחיקה וההחלקה של המרצפות, מה הגדלים,עיצוב והצבעים של המרצפות, מה נדרש כחלק מתחזוקת הריצוף, מה העלות לאריח וכן הלאה.
ריצוף, מעבר לתפקידו העיצובי כמובן אמור לשמש את הבית במשך שנים רבות, כאשר במהלכן הוא צריך לעמוד בעומס הרהיטים העומדים עליו, רטיבות, חול, שריטות וכיוצא בזה. ריצוף יעיל יהיה כזה שרמת ההשקעה בתחזוקה שלו תהיה מינימאלית, בעוד שאורך חייו יהיה מקסימאלי.

סוגי ריצוף

יש מספר רב של סוגי ריצוף בהם ניתן להשתמש, כאשר ההבדלים באים לידי ביטוי בסוג החומר ממנו עשוי הריצוף, בגודל המרצפות ובמחיר כמובן. ניתן למצוא ריצוף קרמיקה, ריצוף שיש, בטון, אבן, טרקוטה, עץ ועוד.

כל אריח מגיע גם בגדלים שונים וגם בצבעים ודוגמאות שונים. ניתן להתאים גימורים מיוחדים, דוגמאות וכן הלאה בהתאם לתקציבכם, סגנונכם וטעמכם. לכל חדר כדאי לבחון בנפרד את סוג הריצוף המתאים לו בייחוד בעת ריצוף חדר האמבטיה וריצוף חוץ, כלומר מרפסת או דק - במידה ואלו קיימים בבית.

ריצוף - איך זה עובד?

בעת ריצוף הבית חשוב מאוד להניח אותו על רצפה מוכנה- ואין לרצף את הבית מבלי שיהיה בסיס ותשתית מתאימים. במשטח הרצפה החשוף חשוב מאוד לטפל בבעיות ריקבון ולחות אם קיימות, מזיקים וכיוצא באלו, חולות רעות. לאחר ששכבת הרצפה מוכנה לעבודה יש להתקין שכבת בידוד שתהיה עמידה לרעשים, מזג אויר ולחות. יש לוודא שהצנרת עוברת בתעלות או בשרוולים מיוחדים ולא תהיה חשופה. רק בסוף הכנת התשתית אפשר להתחיל בעבודת הריצוף ולהניח את המרצפות.

טיפים עבור ריצוף הבית

לפני שמתחילים את בעבודת ריצוף מומלץ להכין תוכנית עבודה ופריסת ריצוף, זה יקל את העבודה בפועל וימנע הפתעות. במידה ומבצעים את ריצוף בבית, עדיף שהריצוף יעשה בעזרת חול, חשוב לוודא שהחול יבש. בעת ריצוף חוץ כדאי להתקין קולטן ניקוז כפול. כדאי לקחת בחשבון שישנו ריצוף המתאים גם לריצוף פנים וגם לריצוף חוץ- שימוש בריצוף מסוג זה יעניק תחשות הרמוניה לבית מאחר ונוצרה המשכיות בין מרפסת הבית לבית עצמו.

כדאי להצטייד בכמות מרצפות גדולה יותר ממה שיש בו צורך הלכה למעשה, שכן ריצוף זה ישמש אתכם להשלמות אחרונות ותיקונים וגם בעתיד, במקרה של מרצפת סוררת או בעת תיקונים הדורשים הרמת מרצפות והנחתם מחדש.
בכל חדר כדאי להשתמש בדוגמת ריצוף אחיד, כך שגודל וצבע האריחים יהיה זהה.

ריצוף ועיצוב

וודאו שיש התאמה בין צבע הרהיטים לצבע האריחים שכן לא כדאי שתהיה חוסר הרמוניה בין צבע ועיצוב הרהיטים לריצוף.
ליצירת תחושה של חלל גדול כדאי להשתמש באלטרנטיבת ריצוף הכוללת אריחים קטנים בצבעים בהירים. אם ברשותכם שטח גדול של בית וחשקתם ביצירת תחושה קטנה ואינטימית יותר, כדאי יהיה להתשמש במרצפות גדולות בצבעים כהים.
מודי - קרמיקה , ריצוף וחיפוי, פרקטים וכלים סניטריים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב