דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחגוג את עצמנו ואת העולם 

מאת    [ 30/05/2006 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 3700 פעמים ]

כשאנחנו אומרים "לחגוג" למה אנחנו מתכוונים? לחגוג פירושו לכבד, לציין לטובה, לפאר, להלל. יש בחגיגות ערבוביה של תחושת טקסית, חדווה, אהבה והכרת-תודה. אנחנו חוגגים כל אירוע שלטעמנו ראוי לציון מיוחד, להתעכבות ותשומת-לב, להפרדה, גם אם לרגע, משטף הפעולות היום-יומי בתוכו אנו חיים.

אנחנו חוגגים כדי לציין אירועים משמעותיים אבל האם אנחנו חוגגים את החיים? הרי כל רגע בחיינו הוא משמעותי, על כל רגע, גם אם קשה מאוד, יש לנו תודה להוקיר. החיים מספקים לנו סיבות אינסוף לחגיגה - ידידות, חברות, יפי הטבע, חיוך של אדם אחר, חיוך שלנו, צעד ראשון בכל תחום, כל דבר שקיבלנו. כשאנחנו מקפידים לשלב חגיגות בחיינו אנחנו יוצרים עבור עצמנו והסובבים אותנו אווירה של הוקרת תודה וזו בתורה מביאה עימה עוד ועוד טו?ב אל תוך חיינו. חיוך מזמין חיוך.

חגיגות הן נקודת ציון והערכה, רגע להתבוננות על הישגים והדרך שעברנו להשגתם. החלמה ממחלה קשה מזמינה חגיגה גם עבור השיבה לבריאות תקינה וגם עבור כל מה שלמדנו על עצמנו ועל אחרים בדרך לשם. יציאה מדרך חיים הרסנית ראויה לחגיגה, גם אם עדיין איננו רואים את האור. חגיגה היא גם עמוד-ציון, טוטם, לידו נוכל להשאיר את כל מה ששירת אותנו עד לאותו רגע ולא יוכל לשרת אותנו הלאה. גם דברים קשים שנשאנו עימנו ראויים לטקס קבורה ראוי לפני שנמשיך בדרך. גם זו חגיגה.

התרגלנו לייחד חגיגות רק לאירועים "מיוחדים" ויוצאי-דופן. אבל בעצם, כל רגע יכול לקבל את התואר הזה. הכל תלוי באופן ההתבוננות שלנו ובחשיבות הפנימית והחיצונית שאנחנו מעניקים לאירועים. אם נמעט לחגוג נלמד לייחס מעט מדי הערכה וכבוד למאמצינו היומיומיים וגם לאותם רגעים בהם קשה לנו, בהם נדמה שאנחנו הולכים בדרך ההפוכה מזו אליה כיוונו. כדאי להתחייב לחגוג דרך קבע, זה פשוט עושה את החיים הרבה יותר נעימים והופך אותנו שבעי-רצון.

לכן, בכל משימה שאתם לוקחים על עצמכם, בתחילת כל קטע דרך או פרק תהליך, קבעו עבור עצמכם מה ייחשב עבורכם להצלחה וכיצד תחגגו זאת. הצלחה אינה חייבת להיות מלווה בזיקוקי די-נור ותרועות נצחון. הצלחה יכולה להימדד כתנועה פנימית לכיוון הטוב שבחייכם. היא יכולה להיות דבר שרק אתם תבחינו בו ותדעו כי אתם בדרך בה בחרתם. אל תניחו לאחרים לקבוע עבורכם כמה אתם מוצלחים - ההחלטה היא שלכם. בחרו את החגיגה הראויה עבורכם, קיבעו לה מועד מדוייק ורשמו מה דרוש כדי להוציא אותה לפועל. כשיגיע הרגע - לא תפסידו את ההזדמנות לחגוג ולא תפסחו עליה.

ואחרון... חגיגה לא חייבת להיות דבר יקר. בעצם, חגיגה יכולה לעלות מעט מאוד או כלום בערכים כספיים ובאותו זמן להיות מתנה גדולה. דוגמאות למתנות גדולות שעושות רגעים גדולים של חגיגה? קנו לעצמכם או לאדם אחר פרח אחד, קחו זמן לקרוא את כל העיתון, לכו לשחק בגן-שעשועים, ארגנו את אחת מפינות הבית, בזבזו קצת זמן, התלבשו יפה וצאו מן הבית, התבוננו בקורי-עכביש מכוסים בטל הבוקר, ציירו ציור, עמדו מול המראה והחמיאו לעצמכם בקול-רם. רעיונות רבותי, לא חסר. התחילו לחגוג.

לימור שיפוני The Story Telling Company Inc מספרת סיפורים בכל מדיום - עין בעין, בכתיבה, מדיות דיגיטאליות, באזזים שיווקיים ובכל דרך בה יכול סיפור לצאת החוצה ולהגיע אל מי שצריך ורוצה לשמוע אותו. מנחה סדנאות במדיה חברתית לאנשי מקצוע בתחום המרקום, שיווק, משאבי אנוש, גיוס והדרכה, ניהול וכתיבת תוכן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב