דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי פסיכולוגיה - כמה תארים צריך בכדי להיות פסיכולוג ? 

מאת    [ 21/04/2009 ]

מילים במאמר: 717   [ נצפה 5062 פעמים ]

לימודי פסיכולוגיה - כמה תארים צריך בכדי להיות פסיכולוג ?


 


כל עוד מתקיים המין האנושי כנראה שיימשך הצורך בפסיכולוגיה וכפועל יוצא תימשך הדרישה הגבוה לתחום לימודי פסיכולוגיה.


לימודי פסיכולוגיה מהווים תחום מרכזי בלימודי מדעי החברה. הם עוסקים בחקר הנפש, התפישה וההתנהגות ומבקשים לטעון כי התנהגות האדם אינה מתרחשת באופן אקראי או מקרי אלא מתוך מערכת מובנית של חוקים.


 


הפסיכולוגיה כדיסציפלינה מדעית שואפת לחקור את החוקים הללו בכדי לגזור מן המסקנות שלה ניבוי של ההתנהגות העתידית והיא מחולקת למספר תחומים כאשר כל תחום עוסק בהיבטים אחרים של ההתנהגות ומנסה להבינה מתוך נקודת מבט אחרת.


 


עד לפני כמה שנים אנשים עוד התביישו לפנות לטפול אצל פסיכולוג ועל אחת כמה וכמה לספר על כך לסביבתם הקרובה. ב-15 השנים האחרונות עלתה המודעות לחשיבותו של הטיפול הפסיכולוגי בפתרון בעיות שמקורן בנפש האדם והיום פנייה לטיפול פסיכולוגי היא דבר לגיטימי, מבורך ואפילו מומלץ. אי לכך ובהתאם לזאת עלתה הדרישה לתחום לימודי פסיכולוגיה, עליהם נפרט במאמר זה.


 


מטרות לימודי פסיכולוגיה


 


ראשית ראוי שנבין את מטרתם של לימודי פסיכולוגיה. בלימודים אלו המטרה היא להקנות לסטודנטים ידע בסיסי במחקר ובתיאוריה בתחומיה השונים של פסיכולוגיה :  הכרת כלליה המדעיים, מושגים בסיסיים והתנסות בסיסית בפרקטיקה מחקרית וטיפולית.


לימודי פסיכולוגיה הם אינם לימודים רגילים, הם תובעניים ודורשים מהסטודנטים, מעבר ליכולות לימודיות גבוהות וטומנים בתוכם גם הקרבה אישית ורגשית לא קלה.


 


מכיוון שהפסיכולוגיה נוגעת לכל תחום בחיינו ניתן לשלב לימודי פסיכולוגיה עם לימודים בתחומים שונים כמו סוציולוגיה, קרימינולוגיה או אנתרופולוגיה. בכדי לעבוד בתחום הטיפולי שמציעה הפסיכולוגיה חייב הסטודנט להמשיך לתואר שני בתחום, ועל כך נפרט בהמשך.


 


לימודי פסיכולוגיה – תואר ראשון


 


נתחיל בפירוט קצר על תואר ראשון בתחום לימודי פסיכולוגיה. מטרתם של לימודים אלו היא להעניק לסטודנט ידע תיאורטי בסיסי בתחומי הפסיכולוגיה השונים וכמו כן בתחום המחקר של הפסיכולוגיה. לימודי פסיכולוגיה יחשפו את הסטודנטים לנושאים רבים הבאים לידי ביטוי בקורסים דוגמת: מבוא לפסיכולוגיה, שיטות ודרכי מחקר בפסיכולוגיה, פסיכולוגיה ורפואה, פסיכולוגיה והתפתחות ילדים, פסיכולוגיה פיסיולוגית, פסיכולוגיה ארגונית ועוד.


לימודי התואר הראשון בפסיכולוגיה נמשכים 3 שנים, ובמוסדות הלימוד הציבוריים עולים כ-9000 ש"ח לשנה.


בוגרי תואר ראשון בתחום לימודי פסיכולוגיה יכולים למצוא עבודה כיועצים בחברות כוח אדם והשמה, כמטפלים או כמדריכים לא מקצועיים בבתי חולים לחולי נפש ובמוסדות שיקומיים ובעמותות המספקות סיוע נפשי לפונים אליהן.     


 


לימודי פסיכולוגיה – תואר שני


 


כאמור, לימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון אינם מספיקים כדי לעבוד באופן ממשי כפסיכולוגים ולכן, על כל המעוניין בכך, יש להמשיך ללימודי תואר שני בתחום. תנאי הקבלה לתואר זה הם גבוהים מאוד וכוללים דרישה לממוצע גבוה בתואר הראשון, ראיון אישי, מכתבי המלצה ומעבר של בחינת מתא"ם. מי שעבר את תהליך המיון הקפדני יצטרך לבחור במסלול התמחות רגיל או מחקרי. למצטיינים ישנם מסלולים המובילים ישירות אל הדוקטורט.


 


המוסדות השונים המציעים לימודי פסיכולוגיה לתואר שני מציעים כחלק ממסלול הלימודים גם מסלולי התמחות שונים, ומומלץ לבדוק טרם ההרשמה מהו המסלול המציע כל מוסד על מנת שיתאים לתחום בפסיכולוגיה בו אתם מעוניינים להתמחות.


המסלול של לימודי פסיכולוגיה מהיום הראשון ועד להשגת התואר השני הנכסף הוא ארוך, תובעני אך גם מספק ומרתק כאחד. אין ספק, מי שמתחיל בלמודי התואר הזה בוחר לו מקצוע ואתגר לחיים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב