דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גם בני חמישים פלוס מוצאים עבודה בתחום המקצועי שלהם ! 

מאת    [ 20/04/2009 ]

מילים במאמר: 637   [ נצפה 3757 פעמים ]

גם בני חמישים פלוס מוצאים עבודה בתחום המקצועי שלהם !
ב- 30 שנים האחרונות גילת כישורים מקצועיים,ומיומנויות רבות , השקעת בהשכלה אקדמית, ובכל כלי לקידום הקרירה ויום אחד את/ה במעגל המובטלים. בהתחלה זה נראה כשלב זמני ,עד לעבודה הבאה שלך, עד לפרויקט הבא שלך. בסך הכול את/ה בטוח/ה ביכולותיך, הרי כל חייך עבדת, הוכחת הישגים והצלחות, גם אם המשרה מתעכבת היא בוא תבוא , אתה מאמין/ה. העלבון והשפעותיו עוד לא נתפסים , לאט , חודר לתודעה מצבך החדש, את/ה נעשה פחות אפקטיבי/ת, אם ייחלת לחופשה בזמן שעבדת, עכשיו את/ה מייחל/ת לעבודה.
את/ה עובר/ת על מישרות לבני חמישים פלוס, ומרגיש/ה נעלב/ת, מופיעות מישרות לעובדים זמניים, או סטודנטים , מישרות שלא מצריכות הכשרה , או מישרות לאנשי מכירות , או שכר רעב או גם וגם. הפכת להיות במעמד המנוצל.
כשאת/ה מציע/ה את כישוריך למשרות שאת/ה בהחלט מתאים/ה אליהם מכל זווית ראיה , את/ה לא זוכה לתגובה . למרות שהחוק אומר שאין להפלות בשל גיל , בפועל המצב הוא אחר. העולם שייך לצעירים-אמר פעם מישהו. הגעת לגיל שהחברה אומרת את/ה כבר לא יכול/ה להביא תועלת. איזה שטות זאת ! בדיוק כשאת/ה בשיא יכולותיך המקצועיים ובעל/ת ניסיון חיים עשיר, אומרים לך שאת/ה לא שווה. אז נא לא להתייאש !
קשה לבלוע את "הצפרדע". אבל מה עושים במציאות העגומה, אם היית בתפקיד בכיר , מאתגר ומעניין, גם אם את/ה מאד רוצה, קשה עכשיו להפוך לשוטף/ת כלים במסעדה. מה גם שאת התסכול זה לא יפתור, וכנראה שרק יחמיר. הלחצים הכלכליים , מתחילים להיות מורגשים ככל שעובר הזמן. אם בתחילה היו רזרבות ופיצויים, הם הולכים ונעלמים, בדיוק כשאת/ה הכי זקוק/ה להכנסה כספית קבועה , ועוד הרבה שנות חיים לפניך.
אז מה עושים איך יוצאים מהמלכוד - הרי לא חסרה לך השכלה, ההיפך, בדרך כלל את/ה נחשב/ת לאובר קולייפייד, או בעברית עם כישורי יתר. אם תשתלם/י בעוד קורס , ותשקיעי עוד זמן ,עוד כסף ועוד מאמץ והכשרה, או תואר , מצבך לא בהכרח ישתנה. בשוק של דעות קדומות הבעיה אינה המיומנויות שיש לך להציע או השכלתך . את החברה את/ה לא יכול/ה ולא הולך/ת לשנות. אז איך יוצאים מהמלכוד?
איך משיגים עבודה מאתגרת בתחום שלך, עם שכר מתגמל, איך יוצאים מהמעגל של האבטלה, כן, בגילך?
אל תקנה/י את הרעיונות שמנסים למכור לך,על שיפוץ דף קורות החיים שלך, אנחנו לא מדברים על קוסמטיקה ,כי מקור הבעיה היא לא שם, ועמוק בפנים גם את/ה יודע/ת זאת. הגיל הפך/ה אותך ללא רלוונטי/ת, ואני אומרת לך זאת עם אחריות.אבל זאת לא סיבה להתייאש. השאלה מה הפתרון במצב כזה .
ובכן, כדי לצאת מהמלכוד , צריך לעשות סוויטש קטן בחשיבה. להחזיר את השליטה לידיך, להפסיק לנסות להתאים ולסגל את עצמך למשרות שאפילו את/ה לא מאמין/ה שהם בשבילך- כי הם הרבה מתחת לכישוריך, לא עוד במעמד של מחפש/ת עבודה, אלא זה שבונה לעצמו/ה את התפקיד הרצוי , או את החליפה המקצועית. יש לך הזדמנות מצוינת להיות המעביד/ה של עצמך.אל תיתן/י לרעיון להבהיל אותך,גם אם כל חייך היית שכיר/ה זה לא אומר שאתה בהכרח הופך משכיר/ה לעצמאי/ת. איך אפשר לעשות זאת , ועוד לבד - זהו שאת/ה לא לבד. עם ליווי מקצועי נכון, ושיתופי פעולה,הערך הגולמי שבך יהפוך לבעל ערך .למה גולמי - כי מה שיש לך להציע לעולם כרגע צריך לתרגם לשירות או מוצר בעל ערך. איך אפשר לעשות זאת - והאם אפשר לעשות את זה בלקיחת סיכון נמוך יחסית? והאם אפשר לעשות זאת בתקופה של מיתון - אז התשובות הן חיוביות, הסיכון הוא נמוך, הסיכוי להצלחה גבוה, וכן אין לך ברירה, להמשיך לדשדש בביצה שאתה כבר נמצאת בה או לקבל החלטה עקרונית לצאת מימנה.
לגבי איך אפשר לעשות זאת , זה פשוט וקל ,יש מיזם שגם את/ה יכול/ה להשתתף בו, ובמיזם הזה, את/ה הכוכב. מה שתלמד/י בו זה-את עצמך, איך להשתמש ביכולות ,בכישורים בחזקות המקצועיות שלך ולמקסם אותם, לתרגם אותם לכסף, בשיתוף פעולה עם אחרים ויציאה למיזמים משותפים שיניבו רווחים כספיים וערכיים לך ולאחרים. בין אם תבחר/י להיות שכיר/ה או פרילנסר/ית או בין אם תבחר/י להיות שותף/ה או עצמאי/ת,את/ה בדרך להגשמה מקצועית. זאת עשויה להיות נקודת הזינוק שלך לחיים יצרנים ויצירתיים.רוצה עוד מידע איך לעשות זאת בפועל - שלח/י מייל עם בקשת מידע חינם לכתובת המופיעה מעלה של הכותבת, ואשמח לעזור.


נאוה בר-מאמנת אישית להצלחות
נקודת זינוק- http://jumpoint.org/site/page1.aspx



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב