דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עלילות אובמה בבית הלבן - עדכון פברואר 2009 

מאת    [ 19/04/2009 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 3429 פעמים ]

עלילות אובמה בבית הלבן - עדכון פברואר 2009

שר המסחר והתעשיה המיועד, הסנטור Judd Gregg הסיר את מועמדותו בנימוק של אי-הסכמה עקרונית עם המדיניות הפיסקלית של הממשל [1]. זהו המועמד השני למשרה שטרם אויישה. המועמד הראשון היה המושל לשעבר Bill Richardson הנמצא תחת חקירה בשל מתן טובות הונאה לתורמים עיקריים למסע הבחירות שלו.

אובמה, בעזרת יושבת ראש בת הנבחרים ויושב ראש הסנט, הביא לבידוד מוחלט של המפלגה הרפובליקנית מכל תהליכי קבלת ההחלטות בבתי המחוקקים, אך מתלונן קשות על כך שהם לא מצביעים עם הדמוקרטים בעניני חוק התמריצים (Stimulus Bill), העומד על כ-800 מיליארד דולר.

אובמה הבטיח כי גרסת חוק התמריצים המקובלת על הקונגרס תוצג לציבור לפחות 48 שעות לפני מועד ההצבעה עליו. זאת כדי לעמוד בהבטחתו של ממשל בעל דרגת שקיפות טובה יותר מקודמיו, ובעיקר הממשל הקודם. הקונגרס מורכב מ בית הנבחרים (House of Representatives) והסנט (US Senate).

הצעת החוק גובשה על ידי צוות קטן של נציגי הדמוקרטים בלבד (שני סנטורים ושני נבחרים) וסוללת עורכי דין ועוזרים. התוצר המוגמר הוא ספר כבד בן יותר מ- 800 עמודים. כלומר, כל עמוד מייצג מיליארד דולר. הצעת החוק הוגשה לנבחרי הציבור ביום חמישי בלילה, עם מועד הצבעה שנקבע לשתיים אחר הצהריים למחרת היום. איש מהמצביעים לא הספיק לקרא את החוק, שלא לומר לעמוד על מהותו. את הבטחת השקיפות כבר הזכרתי?

אורלי טייץ Orly Taitz עורכת דין מקליפורניה הגישה ארבעה תביעות ומכינה את החמישית בענין כשירותו החוקתית של אובמה לכהן כנשיא [2] . התביעה החדשה דורשת מכל פוליטיקאי אמריקאי שמעביר כספים ממדינתו (state) לממשלה הפדרלית לדרוש תעוד המעיד על כך כי אובמה כשיר לתפקיד. אובמה טרם הפריך את הטענות כי לא נולד בארה"ב, דרישה שנקבעה בחוקה האמריקאית למי שמכהן כנשיא. במקום להראות תעודת לידה רשמית, אובמה ממשיך לשלוח סוללת עורכי דין לטעון כנגד חוקיות (או כנגד העילה) לתביעות. עורכי הדין שלו הופיעו בתחילת החודש בבית משפט בלוס-אנג'לס (קליפורניה) ובקשו שני דברים מן השופט: (1) להטיל חסיון מלא על כל תעודותיו ומסמכיו של אובמה מן האוניברסיטאות ובתי הספר השונים בהם למד (2) להטיל קנסות כספיים על כל עורך דין שמבקש מסמכים אלה. בעוד אלה מתדיינים בבית המשפט, תובע אחר הגיש תביעה ל- Occidental College (שם אובמה למד לתואר ראשון) ברישה לגילוי נאות ומסירת עדות על ידי מסמכים של הסטודנט בארי (Barry) אובמה [3] האוניברסיטה מחוייבת להענות לדרישה אלא אם בית-המשפט יחליט לפתע אחרת. בקשה דומה הוצאה לגבי דרכונו שך אובמה. צוות המשפטנים של אובמה מבקש להטיל חסיון מחד וסנקציות מאידך גם לגבי הדרכון.
בתביעה אחרת, עורך הדין Mario Apuzzo תובע בשם לקוחותיו את הקונגרס של ארה"ב, יו"ר בית הנבחרים ויו"ר הסנט (וגם את אובמה) על הזנחה פושעת בכך שלא ביררו את כשירותו החוקתית של אובמה [4]. מן הראוי למיין כי הקונגרס כן בדק באופן רשמי את כשירותו של ג'ון מק'קיין לכהונה הרמה. התביעה נמצאת בהליכים. קטע מענין מן התביעה מובא בתמונה.


[1]http://news.yahoo.com/s/ap/20090213/ap_on_go_pr_wh/obama_commerce
[2] http://www.wnd.com/index.php?fa=PAGE.view&pageId=88646
[3] http://www.newsweek.com/id/128633
[4] http://www.scribd.com/doc/11317148/Kerchner-et-al-v-Obama-et-al-Complaint-filed-250-am-20-Jan-2009-as-Amended-9-Feb-2009
פרופ' אליהו בן-חנן
מומחה למערכות מרוכבות סתגלנתיות
complex adaptive systems
אזרח ישראל ותושב בה
היה תושב ארה"ב במשך שני עשורים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב