כללי הוידאו לאינטרנט
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

כללי הוידאו לאינטרנט 

מאת    [ 19/04/2009 ]
מילים במאמר: 730   [ נצפה 2229 פעמים ]

 
 

הוידיאו האינטרנטי כובש את העולם המקוון. הגולשים כבר שם, והמפרסמים נוהרים. בין הפקת וידאו לאינטרנט להצלחה המטאורית ישנם מספר שלבים שצריך לעבור. היכן יופיע הוידאו (באתר? ביו-טיוב? בשניהם?), מה יהיה אורכו, איזה מטה-דאטה כדאי להוסיף לו  ועוד. אל דאגה, על כל אלה, ועוד, במאמר הזה.

הוידאו כבר הרג את כוכב הרדיו, מי עוד על הכוונת?

הוידאו לא יחסל את הטקסט, הפלאש והסטילס באינטרנט, אבל כבר מהתבוננות של חמש שנים לאחור, ברור שהוידיאו עשה קמבק מזהיר. למה קמבק? בשנות השבעים - תחילת השמונים, כשייצור מצלמת הוידאו הפך לזול יותר, הוידאו כבש את העולם המשפחתי. שני עשורים מאוחר יותר, אחרי שעולם הוידאו הביתי דרך במקום, הוידאו חזר ובגדול. המהפיכה החלה עם ערוצים שאפשרו העלאה עצמאית של וידאו ביתי, ובראש הערוצים הללו - אתר יו-טיוב. עם מצלמות זולות, ויכולת הפצה של הסרטונים בצורה חינמית, יעילה ומהירה, ממש אין סיבה לתהות מדוע הוידאו כבש את לב הגולשים. כיום כבר ברור שמרבית גולשי האינטרנט מעדיפים לצפות בוידאו קצר (המדיום האינטרנטי כופה קיצור) מאשר לקרוא טקסט.

אם חשבתם שמדובר בטרנד בלבד, טעות. מחקר של חברת המחקר ABI מדצמבר 2008 גורס כי מספר צופי הוידיאו בכל העולם ייגדל מ-563 מיליון ב-2008 לכמעט פי שתיים בתוך חמש שנים - 941 מיליון צופים בשנת 2013. מחקרים אחרים מאששים את הטענה.

וכשהשוק מוצף בתוכן גולשים, מה הפלא שגם עולם המפרסמים מביט בוידאו ברעבתנות? אם נתבונן ביתרונות של הוידיאו באינטרנט, ברור שעולם העסקים יכול להרוויח מפרסום מוצלח באמצעות וידיאו יותר מכל מדיום שיווקי אחר.

6 מיליארד דולר לא טועים

חברת המחקר האינטרנטי eMarketer העריכה, בסקר שנערך במרץ 2009, כי הוצאות המפרסמים בארה"ב על וידיאו ב-2009 יגיעו ל-750 מיליון דולר ובתוך ארבע שנים לקרוב ל-6 מיליארד דולר. תחזיות העבר, אגב, היו גבוהות הרבה יותר, כנראה משם שהמשבר הכלכלי מנפק גם צניעות, ולא רק חדשות רעות. הסקר מדבר על כל צורות הפרסום הקשורות בוידאו - מודעות המופיעות על צג הוידאו, פרסומות לפני, פרסומות אחרי, וכמובן - הפקה של וידאו פרסומי.

המשווקים חפצים בוידיאו מפני שהוא מעלה את האחוזים החשובים לשורה התחתונה - הוידאו מעלה את אחוז רכישת הלקוחות, מעלה את יחס ההמרה (אחוז הגולשים המבצעים פעילות רצויה באתר) ומסייע בשמירה על הלקוחות הקיימים. וידיאו שיופיע בעמוד הבית שלכם הוא גם הדרך הטובה ביותר ליצור דיאלוג עם קהל הגולשים, הוא מאפשר להעביר מסר בכמה רמות - דרך אימג'ים ויז'ואליים, דרך מילים מדוברות, דרך מוזיקה ודרך טקסט כתוב. בדקה וחצי של סרט מהוקצע אפשר ליצור אימפקט השווה לאלפי מילים כתובות כהלכה. ליתרונות של הפקת וידיאו באינטרנט אפשר גם להוסיף את הערך שלו בקידום במנועי חיפוש (ולכן הולך ומתפתח תחום ההתמחות באופטימיזציה של וידאו למנועי חיפוש - Video SEO) והעובדה שקל יחסית למדוד את האפקטיביות של הסרט. מכל אלה ברור מדוע חברות רבות שמו להן למטרה להפיק סרטון לאתר האינטרנט שלהן, ומפיצות את הוידאו במנועים המובילים. התהליך אינו מורכב כפי שחושבים, אולם בכל זאת ישנם מספר נושאים שראוי לתת עליהם את הדעת עוד לפני שמוצאים חברה המציעה הפקת וידאו, צילום או עריכת וידאו.

מספר נושאים עיקריים לטיפול עוד בשלב המחשבה על הפקת הוידאו:

היכן נמקם את הוידיאו:

  • באתר האינטרנט של החברה.
    • מוטבע באחד מעמודי הליבה - עמוד הבית, עמוד "אודותינו" וכדומה.
    • על פלייר (נגן) חיצוני.
    • עם עמוד ייעודי.
  • באתרים חיצוניים - יו-טיוב, פליקס, מטה-קפה, Vimeo ועוד.

המאפיינים הטכניים שצריך לשים אליהם לב:

  • כיצד ייראה הפלייר - נגן הוידיאו.
  • ניווט - איזה עמוד מוביל לוידיאו, להיכן הוידאו מוביל.
  • האם אפשר לעשותו אינטראקטיבי.
  • כיצד מסייעים באינדוקס שלו (איזה כותרות ניתן לסרטון, איזה מטה-דאטה נטביע בוידאו, מה יהיה תיאורו במנועים השונים ועוד).
  • איכות הקול ואיכות התמונה.
  • אורך - המדיום האינטרנטי מעדיף באופן מוחלט סרטונים קצרים. האורך האופטימלי לסרטון שיווקי שיופיע באתר שלכם הוא דקה עד שתיים.
  • כתוביות - תלוי בקהל היעד, ובכל מקרה כדאי להכין.
  • מהירות ההורדה וההזרמה של הוידאו.
  • המרות - לאיזה קבצים נמיר את הוידאו (פורמט הסרט תלוי ביעד שלו, ובכל מקרה עדיף לייצא את הסרטון המוגמר בכמה פורמטים מקובלים).

לאחר שהסרטון עולה לאוויר באתרים:

  • כיצד נמדוד כמה אנשים הקליקו עליו.
  • כיצד נמדוד מתי הפסיקו לצפות בו.
  • כיצד נמדוד את האפקטיביות שלו - יחסי ההמרה, ניווט לעמודים הבאים וכדומה.

ודאי שמתם לב שאין כאן טיפים הנוגעים לחשיבה על הוידאו. טרם נגעתי בהפקת וידאו, בעריכת הוידאו האינטרנטי ובצילום. לכל אלה יש מאפיינים ייחודיים משלהם (ועל כך במאמרים הבאים).

אם ברצונכם לקבל פרטים נוספים על הפקת וידאו לאינטרנט, תוכלו ליצור עימי קשר במייל המופיע למטה.

אייל מרקוס, מייסד ומנכ"ל חברת התוכן ספלאש. המציעה תוכן שיווקי לאינטרנט - כתיבת תוכןכתיבה שיווקיתכתיבה באנגלית והפקת סרטוני תדמית. צרו עימנו קשר כעת: href="mailto:kesher@splashing.co.il" kesher@splashing.co.il">target="_blank">kesher@splashing.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2016
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS
כתיבת מאמרים

מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב