דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות מובטל 

מאת    [ 19/04/2009 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 3330 פעמים ]

כאשר עבדנו מסביב השעון, ייחלנו לחופש. עכשיו יש לנו את כל הזמן שבעולם לעשות את כל מה שרק רצינו, ולמרות זאת, המחשבה שצריך לחכות שמשהו באמת יקרה, לא נשמעת לנו טוב במיוחד. הרי לאבטלה יש יתרונות משלה - לקום בבוקר מתי רק בא לנו, לבקר את כל החברים, לישון עד מאוחר ולהתעורר מאוחר, לטייל, לבזבז ורק לבלות. החלום על החופש יתנפץ אחרי תקופה קצרה, כי עד מהרה הכסף יגמר ובשלב הזה מתחילים בחיפוש עבודה, ומרוב ההרגל של הרבציה, קשה מאוד לחזור לשדרת עבודה.

גם כשמשפחתכם שמחה להרוויח זמן איכות איתכם בבית, שהייה מרובה בבית תמאיס את עצמכם עליהם וכולם ייהנו אם תצאו קצת מהבית ותמצאו עבודה שתכניס לכם קצת כבוד. גם אם נהנים מכם בבית, בלב תמיד יעדיפו שתעשו משהו עם עצמכם, תיקחו אחריות על החיים שלכם, ולא תהיו מובטלים.

גם אם אתה מאושרים מאוד מהמצב בו אתם נמצאים - להיות מובטלים, שיש את מלוא הזמן לשמור על עצמכם מבחינת בריאותית - זמן לחדר כושר, לשמור על תזונה נכונה ולהשקיע בעצמכם, אחרי שנה עם ה"כיף" הזה, של מובטלות אמיתית, יגמר לכם הכסף וגם תרגישו כמה אתם מתגעגעים לשגרה. בשלב הזה תרצו לעשות משהו בנידון, כמו חיפוש עבודה. גם אנשים היוצאים לטיול ארוך, אחרי שנה של חוויות וריגושים, מתחילים להרגיש את הצורך לחזור ארצה לעשות משהו עם עצמם, כמו לחפש עבודה להתחיל להכניס מזומנים לחשבון הבנק שהתרוקן כדי תקופת בזבוזים ארוכה.

למובטלים היושבים בבית, קצב ההתנוונות וחוסר המוטיבציה גובר מיום ליום. אין כסף לחיי מותרות, והישיבה הממושכת בבית רק גורמת להזנחה ולחוסר חשק. גם אם ישנם רצונות מסוימים כמו טיול או חוג, הרי שחשבון הבנק מתרוקן בקצב מסחרר, ומתחילים לפתוח את כל החסכונות שנצברו עם השנים ולרוקן גם אותם. מובטלים מתחילים לחפש עבודה רק שנותרו להם שטרות אחרונים והם מתחילים להילחץ ולצאת מתוך קובית השלווה והעייפות בה היו.

חיי המובטלות גורמים לעייפות ולתשישות. כאשר מגיעים להחלטה שהגיע הזמן לחפש עבודה באתרי דרושים, חוסר הביטחון משתלט על כל הניסיון. כאשר מראיין או מעסיק כבר מתעניין בכם, אתם נשמעים ונראיםכל כך עייפים וחסרי כל מוטיבציה, שאף מעסיק לא באמת מתרשם מכם. התחושה הלא נעימה חוזרת מראיון לראיון ובשל המובטלות המתמשכת, נוטים להתסגר בבית ולא להאמין שאי פעם תצאו מהמצב שנקלתם.

כדי להתעורר למציאות ממצב אבטלה, כדאי לתכנן לוח זמנים יומי של מטלות, שיכולות להעסיק אתכם במהלך היום, למרות הקושי הגדול. אם זה טיפול בניירת שבבית, ניקוי חדר מסוים בבית, בדיקת חשבונות ששכחת לשלם, צביעת הבית או כל פרויקט אחר. כל המשימות הללו, יכניסו את המובטל להתעסקות במשהו יותר תובעני, שיגרום לחשוב שהוא באמת עסוק מאוד. עצם העיסוק יגרום להרגשה טובה יותר ועייפה פחות. גם אם לא נהנים מעיסוק פשוט, כדאי לחשוב על כמה אנו זקוקים לכסף ואין הרבה ברירות. פשוט קחו את עצמכם בבית. החופש חשוב, אך העבודה לא פחות.

הכותב הוא חלק מצוות כתבים ומומחים שמפעילים את אתר inn חיפוש עבודה. u אינדקס אתרים
http://inn.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב