פתרון בעיות במצבי משבר
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

פתרון בעיות במצבי משבר 

מאת    [ 16/04/2009 ]
מילים במאמר: 323   [ נצפה 1725 פעמים ]

 
 
פתרון בעיות בארגונים בימים של חוסר ודאות
בר-נחום עפר

פתרון בעיות הינה רעה חולה המטרידה מנהלים בארגונים וברבדים שונים בכל ימות השנה .
עם זאת בימים של חוסר ודאות כמו מיתון , מצב כלכלי לא ברור וחוסר ודאות,אנו נדרשים לפתרונות יצירתיים,תוך שאיפה להימנע מחיפוש מתחת לפנס.
אנו נדרשים לבחון את האפשרויות השונות העומדות לפנינו כולל כאלו שממבט ראשון עושות רושם כלא מציאותיות ולבצע עליהן פעולות אשר יוזכרו בהמשך על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר עבור ארגוננו.

אם נבחן כיצד אנו ומכרינו נוהגים לפתור בעיות בחייהם התעסוקתיים והאישיים כאחד נגלה תופעה ,לפיה ככל שהבעיה גדולה ורמת החרדה שלנו כנובע גדילה הרי שנטייתנו הטבעית לחפש פתרונות "מורכבים" גדילה,מה שמרחיק אותנו בדרך כלל מהפתרונות הפשוטים.
תופעה זאת נובעת מכך שאנשים מצפים שיהיה יחס שווה בין גודל וקושי הבעיה לגודל וקושי הפתרון ,כאשר בעצם יחס כזה לא בהכרח קיים.


ישנן שתי גישות לפתרון בעיה :
? בחירת הפתרון השגרתי תוך הגדרת תופעה לא רצויה תוך ציון מה לא עובד בפתרון/ות המוצע/ים

לדוגמא רובנו משתמשים בניסיון העבר, השכלה ,וחוויות שחווינו במהלך חיינו,תוך שאנו מנצלים לצורך הפתרון את תכונות הסיטואציה העומדת מולנו, באופן טבעי אנשים חושבים היכן הם נתקלו בבעיה דומה ומנסים לייבא את הפתרונות משם. בעשותם כן הם נדרשים לבצע הליך דומה "לבקרת נזקים" על מנת לאתר תופעות לא רצויות ולטפל בהן עד לקבלת פתרון הולם וארוך טווח לבעיה .

? הצבעה על פתרון אפשרי הקיים בגוף הבעיה ע"י פירוקה לגורמים

לדוגמא באנגליה על מנת לפתור את בעיית החוליגנים במשחקי הכדורגל חילקו כרטיסים חינם לנשים, הגברת נוכחות נשים הפחיתה במידה נכרת את האלימות .


למול כל פתרון עלינו לבחון היתכנות על בסיס רצוי ואפשרי , דהיינו מה רצוי לדעתנו למול האם זה אפשרי ,טכנולוגית /כלכלית /פיזית ,גיאוגרפית ...

לאורך כל התהליך מומלץ להשתמש במודל ששת הכובעים של דה בונו ולתעד תהליכים ורעיונות שהועלו על מנת לבצע במידת הצורך בחינה מחודשת של הפתרונות במידה ולא צלחו ו/או נדרש Fine Tuning .

מניסיון הקבוצה פתרון בעיות שיטתי ומתועד,מייעל תהליכים בחברות ומוריד עלויות הן בשל מזעור תוצרת פגומה,והן למול אובדנים קמעונאיים.

כותב המאמר הינו דוקטורנט למנהל עסקים , מנכ"ל קבוצת סינרג'י לייעוץ ארגוני ועסקי ושותף בחברת Humint Solutions LLC
http://www.synergy-group.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב