דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הוא לא ראוי להיות חייל-הוא שמן! 

מאת    [ 16/04/2009 ]

מילים במאמר: 653   [ נצפה 3156 פעמים ]

ראש מכינה קדם צבאית בקרית מלאכי-שפיר תיאר בפני התלבטויותיו ומעשיו בקרב כל הגורמים האחראים לקליטת חיילים לצה"ל, כל בוגרי המכינה בראשותו מגיעים ברובם מערי הפיתוח שבדרום הארץ מקבלים מוטיבציה רבה ,אומץ לב, אהבת הארץ ואהבת האדם ,בנוסף ללימוד תורה ,כמובן. זקיפות קומתם של תלמידי המכינה והגברת הדימוי העצמי החיובי מהווים מוקד חשוב בהצלחתה. הראש המורם של כל אחד מבוגרי המכינה מגביר בהם את הרצון להתגייס לצה"ל ואף ליחידות קרביות ולהצליח בהן ולהצטיין.
המה הבוגרים המאושרים בוגרי התיכונים מדרום הארץ עשירים בתורה ובערכים ,בדרך ארץ ובאהבת הארץ,ראשם זקוף ומביט מעלה ושאיפתם היא לשרת את עם ישראל בכל מאודם בצבא ההגנה לישראל.
ראש המכינה מעורב בהכוונת הבוגרים לחילות בהם יש להם רצון לשרת, הוא זוכה להצלחה ברוב המקרים בהם הוא מעורב.

"הפעם אינני מצליח", אומר ראש המכינה, אחד מתלמידי הטובים ,על רצונו העז להתגייס, בעל יכולת אינטלקטואלית, ספורטאי מצטיין, מוביל, לב זהב לו בנתינה ובעזרה לזולת.
החיסרון היחיד שהוא שמן. מידותיו הגדולות מונעות ממנו להיות חייל בצבאנו! הייתכן?
הייתכן שהוא אינו יכול לכהן כחייל בצבא שלנו, במדינתנו, כי הוא שמן?
הבחור אינו רוצה להשתמט, רוצה למלא את חובתו כלפי המדינה,לוקח אחריות , אך צה"ל ,צבאנו שלנו, מונע זאת ממנו , כי הוא שמן.

בכנס ראשי מכינות קדם צבאיות, שנערך בתחילת השנה -תשס"ח, הם נפגשו עם הרמטכ"ל ,גבי אשכנזי, בתום דבריו הכנים, הישרים והחכמים, פנה אליו ראש המכינה ותיאר בפניו את המקרה, מניעת גיוסו של התלמיד השמן, הרמטכ"ל החכם קיבל את פרטי הבחור ומיד למחרת זכה ראש המכינה להתייחסות מפיקודיו של הרמטכ"ל -אנו ממתינים לתוצאות.!!!

חושבני שעל כל מקבלי ההחלטות בצה"ל ללמוד ,כי מניעת גיוס בחורים לשרת את המדינה בגלל סיבות כאלה ואחרות גורמת לנזק רב למדינתנו ולכן חובה עליהם לשלב רגישות רבה בכל תהליכי קבלת ההחלטות.

מערכת החינוך במכינות גדושה בערכים מעולים הכוללים אהבת הארץ וערכי נתינה ולכן מניעת גיוס חניכים בגלל סיבות כאלה גורמת לעוגמת נפש בקרב החניכים ולעצב רב בקבלת ההחלטות.

אנו יודעים כי מנהיגים משפיעים ומובילים את מונהגיהם-זה תפקידם העיקרי -העצמת העובדים,פיתוחם וקידומם מהווה מוקד בהצלחתו של כל מנהיג.
כל שלב בתהליך ההצלחה דורש קבלת החלטות ולכן חובה על כולנו, על כל המנהיגים, לעגן בחשיבתנו ובהתנהגותם אושר, הגינות וחכמה. עליהם לדעת כל לכל החלטה יש,בסופו של דבר, תוצרים. על כן קיים הצורך לחשוב על התוצאות -תוצאות ההחלטות.
יש לשלב שיקולי דעת רבים טרם קבלת ההחלטה , באשר לכל החלטה ישנן השלכות לא רק לגבי איכות התוצר, אלא גם לגבי האנשים או העובדים , ההחלטות אינן נוגעות רק למוצרים דוממים, אלא לעיתים הדבר תלוי בנפש וברוח, ברגש, באהבה ובכבוד האדם.

מנהל בית ספר כמנהיג צריך לקבל כל הזמן החלטות וחובה עליו להתייחס בכל החלטה לאדם עצמו, לאופיו וראוי גם לחשוב על התוצאות שלא יפגעו במורים, בהורים ובילדים, שהרי כל מורה היא דמות בפני עצמה, בעלת כישורים ואיכויות משלו. לכל אדם חוכמה מוחית ולב רגיש אחר ושונה. אסור שההחלטות תהיינה גורפות, יש לחשוב על כל אדם בכל תהליכי ההחלטה שהרי ישנם בעלי חשיבה מהירה ויש חכמים שקליטתם איטית יותר, יש יפים ,בעלי מראה נאה ויש פחות, יש רזים ויש שמנים, יש מהירים ויש איטיים, יש גבוהים ויש נמוכים, בהירים ושחומים , ולכן אסור שההחלטות תתקבלנה בעיניים עצומות.

היש החלטה צהל"ית המונעת מבחור שמן להתגייס? היתכן למנוע מבחור טוב ואיכותי , מדהים, חכם ונבון להתגיס ולשרת את המדינה ועוד בצבאנו שלנו? ורק בגלל שהוא שמן?
מי החליט החלטה מוזרה שכזאת? האם לא ניתן לנצל יכולתם האישית, כישוריהם המיוחדים האופייניים להם? האם "ההחלטה" אם קיימת כזאת היא נבונה? יש בה אנושיות? התחשבות?

אינני זוכר שמדי צה"ל ,שחילקו לנו בהיותינו טירוניים היו בעלי מידות שוות, היו לי חברים רזים, ממוצעים ואף שמנים -וכולנו גוייסנו.
חובה עלינו בכל תהליכי קבלת ההחלטות להיות רגישים, לשלב תמיד שכל ורגש בכל תהליך, להתקדם ולהתחדש, להוסיף ולנוע במעלה ההר, כדי לכבוש כל יעד, אך מי שמבצע את העבודה בפועל הם האנשים ויש להתחשב בהם, באופיים, בחוכמתם, בכישוריהם ומידותיהם. ככל שנגביר את היחס האנושי שלנו בכל החלטה, כן נראה פרי בשל , טוב ומצוין בהחלטה.
ככל שנבין את נפש האדם, ככל שנחדיר לתוכנו את ההבנה , כי אסור לפגוע באנשים, כי העידוד הוא מילת המפתח כדי להגיע לכל מטרה. אם כך ננהג בטוחני שגם השמן מהמכינה הקדם צבאית יגוייס לצה"ל.
- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב