דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אשליה ומציאות 

מאת    [ 13/04/2009 ]

מילים במאמר: 833   [ נצפה 3516 פעמים ]

קודם כל אסביר את המושגים כדי שנרד לעומקו של התהליך ההבנה.

אשליה, "היא עיוות בתפיסה החושית". לעומת זאת, מציאות שרשומה גם כמושג "קיום", "הינו מושג פילוסופי המציין את סך כל הדברים המרכיבים את התודעה ואת ההתנסות שלה" (ציטוט,ויקופדיה). כלומר שגם המציאות הינה סובייקטיבית והיא בנויה מסך כל התודעה שלנו והתנסות שלנו. ומי אמר שאנחנו צודקים? לכן אני אומרת גם על עצמי, מי אמר שאני צודקת? מתוך המקום הזה אני שמה כל הזמן סימן שאלה ובודקת את עצמי.

ומה בין קשר לזה ולשיווק רשתי?

 ישנה מגמה בשנים האחרונות למתג את השיווק הרשתי כ"אשליה". האם זה נכון? מתוך המושג של מציאות ברור שמציאות זה מה שאנו חושבים ומה שאנו מתנסים, כך שגם זה סובייקטיבי. יש להבין מתוך כך שהתקשורת תהיה תמיד מגמתית וסוביקטיבית. אז מה זה שיווק רשתי? אסביר בקצרה, זו שיטה שבמקום לקבל את המוצר דרך חנות, כדוגמת חברות שיווק הרגילות, מקבלים את המוצר בצורה ישירה מהחברה על ידי המלצה של חברים. החברה שהמליצה לכם מקבלת בונוס(כסף). היום ישנו מגמה עולה של עולם "תוכניות שיתופיות" שהינם נגזרת של השיווק הרשתי, גם שם חבר ממליץ לחבר ומקבלים בונוסים. כמו כן גם בעולם השיווק הרגיל משמשים בצורה זו של המלצת חבר . ההבדל שבשיווק רשתי ניתן לקבל בונוסים על אנשים שאנשים, שאנשים שלך המליצו, ובכך לייצר הכנסה קבוע. (להרחבה אני ממליצה לעניין במאמרים בעניין).

 אז למה שיווק רשתי נתפס כאשליה?

אנשים רבים תוספים את השיווק הרשתית כאשליה, כתחום המבטיח על עושר מהיר, מימוש חלומות והצלחות. אשליה זו נוצרה מתוך כך, ששמיעתו של האדם היא סלקטיבית. ישנם אנשים פרטיים שבחרו לשמוע, מכל המידע שנאמר להם, וחיברו למשפט "להרוויח כסף בקלות" או "עושר מהיר", ביטוי זה תפס אנשים רבים באשליה שיוכלו ליצור עושר מהיר, אך לאחר התנסות רגעית יצאו מאוכזבים, תופעה זו נגעה בכל החברות קטנות וגדולות שבתחום. תופעה זו (ועוד תופעות) פגעה בשיווק הרשתי ויצרה לה תדמית של משהו שאינו אמיתי ואמין. תדמית של תחום שכל מי שעוסק בו "הוזה, חולם ומדמיין" פשוט מטורף. יש להבין שכל אדם העובד בשיווק רשתי הוא אדם שחתם שכל אחריותו בעבודתו תלויה רק בו ולכן אין אפשרות לתבוע את החברה. מתוך כך המגמה שנוצרה הינה מתוך האנשים ולא מתוך החברה. נקודה זו שהיא זרה וקשה לעיכול למי שבה מעולם התחרות שכולנו חווים וחיים בו, קשה לקבל. בדרך כלל יש את מי להאשים, את מי להכפיש , יש מי שלוקח את האחריות. בשיווק רשתי האדם הפרטי לוקח את האחריות. זו תפיסה חדשה וגל חדש שתופס לא רק בעולם השיווק אלא גם בעולם הרפואה, הבריאות, אימון, האושר והעושר.

ברור לי שתופעת הכפשת שיווק הרשתי נוצר ממאבק בין עולם התחרות לעולם היצירה אך זה מאמר שיעמוד בפני עצמו כי יש להעמיק בעניין זה.

היכן ניתן לראות את מגמת האשליה עוד בעולמינו?

לקחתי תחום שקרוב בדימוי לשיווק רשתי, את תחום השיווק הרגיל. בשיווק זה המוצר מגיע למדף ובסופו של דבר אלינו לבית. אך איך הוא מגיע למודעות שלנו שהמוצר נמצא על המדף. ישנו תחום שלם שנקרא תחום המדיה ויחסי הציבור שבעיקר ידוע לנו כפרסומות. בתחום זה, אשליות הינו בשימוש עצום ושכיח והינו בשימוש יום-יומי. עוד לא נתקלתי בתביעה ציבורית או של היועץ המשפטי לממשלה להפסקתו. חברות ענק משלות את האדם בהבטחות וחלק לא מתקיים. עדיין ישנה חברת ענק מבטיחה את "טעם החיים", עדיין חברת מזון מבטיחה, שניצל כמו של אמא וחברה אחרת שיער מבריק וגולש . האם הם קיימו את ההבטחות לכל הלקוחות? אינני מתיימרת שתופעה זו חיובית, אך אני יודעת מעולם האימון שתופעה זו נוצרה כדי ליצור אצל האדם התניה חיובית למוצר על ידי הקשר חיובי.

 לסיכום, אומר שהאשליה שנוצרה בעולם השיווק הרשתי הינו של אנשים פרטיים שבמקום לקחת אחריות על כך שלא הצליחו או לא הלך להם בעסק. הם זורקים את האחריות על החברה ועל האנשים האחרים. במקום לקחת אחריות על כך שהם לא בחנו את הנושא לעומקו ולא בחנו האם הם מוכנים לנסות או לא באו ממקום של הבנה שאולי הם לא יצליחו, יכשלו. הרי זה לא שונה מעולם העסקים ש-90% מהחברות שנפתחות נסגרות תוך כ-5 שנים.

לי ברור שכל אחד ואחד צריך לקחת אחריות לעצמו, לבחון כל דבר לגופו. אני ממליצה שכל דבר בחיים תבדקו ותלמדו על ידי אנשים שמומחים בתחום ולא רק על ידי חוויות של אנשים. כי למי תאמינו יותר אדם שטעם שוקולד ויגיד "שוקולד מעולה" או אדם שלא טעם ויגיד תשמע השוקולד הזה מגעיל כי חבר של חבר של בת דודה שלי זה עשה לו כאב בטן. למי תלכו אם יש לכם בעיה רפואית לרופא מומחה ומנוסה או לסטודנט לרפואה. הבחירה היא ברורה. גם כאן, היו אחראיים לבחירות שלכם מהקטנות ביותר, על מה להקשיב ועל מה לקבוע את דעתי, ועד לבחירות הגדולות, איפה לעבוד והאם תחום השיווק הרשתי הוא התחום שאני רוצה ללמוד ולעבוד או לא.

לי יש מחויבות ליצור תדמית טובה יותר לשיווק רשתי בארץ ובעולם. זה תחום מדהים של יצירה, תחום מדהים של עסקים בעולם של WIN-WIN. הכל הינו ממקום של יצירה ולא תחרות. שם נמצא האושר והעושר האמיתי. הכל מתוך נתינה ועזרה הדדית בין החברות. לכן אין לי כל מקום של השמצת חברה אחרת או כזאת ולכן לא אציין שום חברה. אך השמצה שנעשתה (לצערי יקח זמן עד שהיא תחלוף) הינה תופעה לא רצויה בתחום זה. היא באה ממקום של תחרות ולא של יצירה. כל מה שאני יכולה לעשות הוא לגנותו.

"הצלחה תלויה רק בנו"

"היו אחראים לעצמכם"

נטלי דרור
מנהלת צעד ראשון להצלחה
להעצמה אישית, בריאותי וכלכלית
koshernashi@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב