דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שולחנות -כללי 

מאת    [ 12/04/2009 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 1934 פעמים ]

שולחנות הם פריט ריהוט שזוכה לשינויים ולגלגולים עיצוביים. שולחנות הסלון בפרט מקבלים שלל פרשנויות עיצוביות ומהווים השראה ליצירה מחודשת. התוצאה בשטח: שאתם זוכים במגוון עצום של שולחנות בשלל דגמים, גבהים, צבעים וסגנונות. השולחנות עשויים מחומרים מגוונים, כמו מעץ מלא, נירוסטה מתכתית היי טקית , חומרים פלסטיים שמשווים מראה עליז וצעיר זכוכית בעיבודים מודרניים. שולחנות ניתן להשיג שמספר צורות גיאומטריות, ריבועיות או אובאליות. קיים הלך רוח של שבירת גבולות , ויצירת שולחנות במראה אמורפי ומקורי המחלץ את השולחנות מהגדרתם הבנאלית לעבר רהיט רב משמעויות, ושימושים. השולחנות עוברים ממשטחים ישרים פונקציונאליים עם ערכים אסתטיים כאלו ואחרים, לפריט המקבל עליו תפקידים חדשים, אומנותיים, ואווירתיים ובכוחם למשוך את הפוקוס מפריטים מרשימים אחרים המצויים בסלון.
שולחנות הם פריט ריהוט שעבר שינויים קונספטואליים מרחיקי לכת בשנים האחרונות. גודלם כבר לא מהווה את מקור עוצמתם, אלא עיצובם, ושיטת הגימור והעיבוד הסופית. השולחנות קבלו על עצמם מעמד של פסל סביבתי, של מוקד אומנותי למשיכה. שולחנות המצויים בבית, לא חייבים לשמור על מראה הומוגני ודומה בכל החללים. לכל חלל בבית התפקיד שלו ויש להתאים אליו שולחן שמשלים את הלוק המתבקש. בבתים בהם הסגנון השולט הוא מודרני הייטקי, מומלץ בכל זאת כן להקפיד על שולחנות מחומרים שתומכים בגישה עיצובית זו- כמו ניקל נירוסטה, פלסטיק, או עץ בציפוי פורמייקה מרהיב. שולחנות מתאימים לגודל החלל. בחללים קטנים יחסית, אין להציב שולחנות גדולים מידי שיכולים להקטין פיזית וויזואלית את החלל. שולחנות לחללים קטנים עדיף שיהיו מצוידים במשטח זכוכית הגורם אף הוא ליצירת אשליית מרחב. בסלונים גדולים ורחבי ידיים, ניתן להכניס יותר משולחן אחד. יוצרים מספר מוקדים אשר שבשניים מהם מצוי שולחן- עדיף שכל שולחן יהיה בגודל אחר ומחומרים אחרים.
שולחנות לחדרי עבודה, אמורים להיות קודם כל נוחים לעבודה ממושכת, ורצוי שהם יכילו מספר פתרונות אחסון כחלק הומוגני מהם. חדר עבודה הלוקה בחוסר סדר , לא מאפשר עבודה בראש צלול ויוצר לחצים פסיכולוגיים. שולחנות בחדרי ילדים אמורים להיות בעלי מראה צעיר המשרד חום וביתיות. שולחנות לחדרי מתבגרים אמורים להיות שולחנות כתיבה גדולים יחסית על מנת שניתן יהיה להניח עליהם גן מערכות בידור כמו טלוויזיות, מחשבים, ומערכת סטריאו.
פינות אוכל ומטבחים גם הן מאכלסים שולחנות, ויש לתכנן זאת בקפידה: פינות אוכל הן כיום חלק הממשיך את חלל המטבח לעבר הסלון, ויש למצוא שולחן שמתאים לשני החללים. השולחן אמור להיות די ייצוגי ,כיוון שהוא חלק מהלוק של הסלון, וכן להיות מותאם לשירות אינטנסיבי של הדיירים בבית. שולחנות אלו חייבים להיות בלתי שריטים, שניתן לנקותם בקלות, ולהחזירם למראה ייצוגי.
שולחנות אמורים לאפשר לכם לנוע בחופשיות בחלל הנותר סביבם- עליכם להקפיד על כך, שולחן שממש בולע את כל החלל, מייצר תחושת מחנק ועומס.
כיוון ששולחנות הם פריט מרכזי, חשובה האיכות שלהם. שולחנות שמאבדים מהר את מראם המהודר בשל בעיות בניקיון או בשל חומרי גלם ירודים המתכלים במהרה, יפגעו באופן משמעותי בחזות הבית כולה.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב