האם כל עיתונאי ידע לנסח מודעת פרסומת? האם כל קופירייטר ינסח בדייקנות ידיעה חדשותית? כתיבה היא מיומנות בעלת פנים רבות- ישנם סגנונות כתיבה רבים השונים משמעותית אחד מהשני ולא תמיד כותבים ידעו להתאים את עצמם לסגנון הדרוש גם כאשר מדובר בכותבים מקצועיים ומנוסים. כותבים הם בעלי חשיבות מכרעת כאשר מדובר באתר האינטרנט של העסק אך בהנחה כי אנו מסכימים שמטרתו העיקרית של האתר היא למכור- איתור אותם כותבים שימשכו לאתר שלנו לא רק גולשים אלא גם קונים היא החוכמה. האינטרנט הוא זירה עצומה של מידע המכילה אין ספור תכנים על כל נושא בעולם. הגולשים מחפשים מידע ואתרי האינטרנט מספקים להם אותו, אך בהנחה שהאתר שלנו הוא אתר עסקי, מטרתנו אינה רק לספק לגולש את אותו מידע אלא גם, ובעיקר, למכור לו. כותבים אשר יודעים לייצר מאמרים מקצועיים ימשכו ללא ספק גולשים לאתר אך אם הגולשים יגיעו לחפש מידע באתר שלנו ויקנו באתר של המתחרים פספסנו את המטרה העיקרית. שורש הבעיה טמון בהבדל בין שני סוגי כתיבה עיקריים- כתיבה שיווקית לעומת כתיבה אינפורמטיבית. כותבים המתמחים בכתיבה שיווקית הם אותם כותבים אשר ידעו להשיג את 2 המטרות- מתן מידע מקצועי מחד ויצירת גירוי לקניה מאידך. זהו שילוב שאינו מובן מאליו- כותבים רבים מחזיקים בסגנון כתיבה עיקרי ואינם מורגלים בסגנונות אחרים. כאשר אנו מחפשים כותבים שידעו למשוך קונים אנו למעשה מחפשים את אותם כותבים שיודעים לשלב בין סגנונות כתיבה ולעבור מסגנון אחד למשנהו בטבעיות ובמיומנות. אז איך עושים את זה? מבקשים מהכותבים הפוטנציאלים מספר דוגמאות, או בשפה המקצועית- "תיק עבודות". מהדוגמאות ניתן ללמוד על סגנון הכתיבה- האם נראה כי אנשים שונים כתבו את המאמרים? האם הסגנון של כל מאמר שונה? האם אנו רואים מאמרים אינפורמטיביים טהורים לצד תכנים מכירתיים? אם השבנו בחיוב לשאלות אלו סימן שמצאנו את הכותב הווירטואוז שלנו, זה שיוכל לספק את התוצאה הנכונה לכל דרישת תוכן. עכשיו כל שנותר הוא להבהיר לו את המטרה ולתת לאצבעותיו לייצר את התוצאה המתאימה.