דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 טיפים למובטל 2009 

מאת    [ 10/04/2009 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 4297 פעמים ]

1. אופטימיים כשמחפשים עבודה, ופסימיים מבחינת ההערכות הכלכלית. כלומר, כדאי למצוא דרכים להישאר אופטימיים גם כאשר הטלפון שותק, וגם כאשר אין תשובות על עשרות קורות החיים ששלחתם. עם זאת, בהתנהלות הכלכלית, בצעו הערכת מצב מדויקת וקבלו החלטות מיידיות לגבי השינויים הנדרשים בהתנהלות היומיומית.


2. עשו מיפוי של חסכונות שיכולים לעמוד לרשותכם בתקופה הזו, וראו לכמה חודשים תוכלו להסתמך עליהם. יתכן ותרצו להגדיר תוכניות מגירה – נכסים או משאבים שכרגע אינכם רוצים "לגעת בהם" אבל יתכן ולא תהיה ברירה אם לא תמצאו עבודה.


3. איך מתייעלים בכ-3,000 ש"ח בחודש? עוזרת = כ-1,000 ש"ח, צהרון של הילד = כ-1,000 ש"ח, מזון ומכולת + סעיפים נוספים = כ-1,000 ש"ח.


4. אל תוותרו על דמי האבטלה, זה מגיע לכם. חלק מהאנשים מתביישים לקבל דמי אבטלה. אין כל סיבה. שילמתם הרבה כסף לביטוח לאומי במהלך השנים בדיוק בשביל שתוכלו להיעזר בהם בתקופה הזו. זהו ביטוח לכל דבר.


5. השתדלו לא לגעת בכספי הפיצויים. אחת הטעויות הנפוצות של מפוטרים היא לממש את כספי הפיצויים להם זכאים עפ"י חוק. במרבית המקרים, משיכת הסכום הזה עשויה לפגוע משמעותית בחיסכון הפנסיוני. מי שנוהג למשוך את כספי הפיצויים שלו במעבר בין עבודות, עלול לפגוע בכ-40%-50% מגובה הפנסיה העתידית.


6. בדקו אפשרות למיחזור משכנתא. מכיוון שריבית הפריים ירדה מאוד לאחרונה, ניתן היום לקבל משכנתאות בריבית של 1.75% למשל (פריים מינוס חצי), ולחסוך כמה מאות שקלים בהחזר החודשי ואפילו כמה עשרות אלפי שקלים בסה"כ התשלומים. אבל, התייעצו לפני כן, כי יש כמה פרמטרים שיכולים לשנות לחלוטין את התמונה.


7. היזהרו מהלוואות "קלי קלות": "הקליקו כאן ו-30,000 ש"ח מתייצבים בחשבון הבנק שלכם מיד". בד"כ ההלוואות הנגישות יותר כרוכות בריביות גבוהות יחסית. אם כבר אין ברירה ואתם חייבים לקחת הלוואה, בידקו היטב את התנאים: מהי הריבית? האם היא משתנה או קבועה? מהי תקופת ההחזר? האם תוכלו לעמוד בהחזר החודשי?


8. כדאי לשתף את הילדים. הילדים מרגישים בשינוי. הם רואים שאמא או אבא לא הולכים לעבודה בבוקר. הם שומעים את השיחות של אמא ואבא. לפעמים ההורים רוצים לחסוך מהילדים את ההתמודדות והפחד, אבל דווקא הימנעות משיחה ישירה על המצב, יכולה לגרום לעלייה בחרדה של הילד. הוא דווקא יחשוב על דברים יותר גרועים ממה שבפועל קורה. בהרבה מקרים הילדים מוכנים ורוצים לעזור במאמץ המשפחתי, וכדאי לתת להם תפקיד. כמובן שצריך לשים לב שהם לא מתלהבים יותר מדי... לא לוותר על דמי הכיס – אל תפטרו גם אותם....


9. אל תשכחו לבצע תיאום מס בסוף שנת הכספים, כמובן מומלץ בהתייעצות עם יועץ מס או רו"ח. אם הייתם מובטלים חלק מהשנה, כנראה שמגיע לכם כסף בחזרה ממס הכנסה. למה? מס הכנסה מחושב שנתית, והמס שנגבה מכם בתקופה בה עבדתם חושב כאילו עבדתם כל השנה, והיה גבוה יחסית. אבל, אם לא עבדתם חלק מהתקופה, המס אותו אתם צריכים לשלם בחישוב שנתי הוא נמוך יותר.


10. "אור בקצה המנהרה". זכרו – תקופת האבטלה היא תקופה זמנית. בסופו של דבר, כנראה שתחזרו למעגל העבודה, ותישאבו מחדש לחיים התובעניים של עולם ההיי טק. תקופת ההצטמצמות היא לטווח הקצר, ואח"כ כנראה שתוכלו לחזור לחיות באותה רמת חיים. הגדירו לכם איזשהו יעד כייפי – החל מבילוי של סופשבוע בצימר מפנק ועד חופשת סקי באירופה. יעד שאותו תגשימו כאשר תחזרו למעגל העבודה. משהו לשאוף אליו.

רותי שרון, יועצת לכלכלת המשפחה
http://www.ruthsharon.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב