למה הבורא ברא את העולם הבא?
דף הבית  >> 
 >> 
הרשם  |  התחבר
מאמרים

למה הבורא ברא את העולם הבא? 

מאת    [ 09/04/2009 ]
מילים במאמר: 484   [ נצפה 13131 פעמים ]

 
 
למה הבורא ברא את העולם הבא?
ובכן שאלה להלן נסביר בתמצות וכפי הבנתינו הקטנה.
בסיס הרעיון הוא שהבורא הוא המקור של הטוב - והוא הטוב המוחלט - וכיוון שכך- מטרתו להביא לנו טוב מוחלט.
בואו נדמיין לנו שני סוגים של עשירים - עשיר אחד הוא עשיר לא גדול במיוחד ואילו העשיר השני הוא עשיר גדול במיוחד.
שני העשירים רוצים לתת לידידהם מתנה גדולה ומיוחדת.
העשיר ה"קטן" מעניק מתנה כפי יכולתו וכפי עושרו ה"קטן"
והעשיר הגדול במיוחד מעניק מתנה כפי יכולתו - שהיא כמובן מתנה גדולה ויקרה מאוד.
העשיר הקטן יכול לתת מתנה של אלף שקלים לכל חבר, לעומתו העשיר הגדול יכול לתת מליון דולר לכל אחד. כי כפי שאמרנו עשיר זה הוא עשיר במיוחד.
עד כאן ההדגמה לרעיון.
כשאנו רוצים להטיב לידידנו - אז מקסימום מה שאנחנו יכולים לעשות זה לתת להם שיהיה להם נוח במשך יום יומיים אולי גם שבוע או שבועיים, ומקרים מיוחדים גם חודש או חודשיים.
ואם אנחנו יותר עשירים אנו יכולים לתת להם נוחות והנאה של שנה או שנתיים.
לעומת זאת הבורא שהוא בלתי מוגבל והוא המטיב הגדול ביותר, המקור של הטוב.
הבורא מעוניין להעניק לנו את הטוב ביותר.
ואין כמו חיי נצח המבטאים את הטוב ביותר- כי כל מתנה טובה שתהיה וכל הנאה שמוגבלת לעולם הזה - יש לה סוף במוקדם או במאוחר.
אבל לעומת זאת כאשר ההטבה היא נצחית - אז היא לא נגמרת והיא היא זו הראויה להינתן על ידי המלך הגדול על ידי בורא עולם המטיב המושלם.
להשלמת הרעיון להלן דברים הקדושים של המקובל הרמח"ל
יסוד החסידות ושרש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו ולמה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו. והנה מה שהורונו חכמינו זכרונם לברכה הוא, שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' ולהנות מזיו שכינתו שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להמצא. ומקום העידון הזה באמת הוא העולם הבא, כי הוא הנברא בהכנה המצטרכת לדבר הזה. אך הדרך כדי להגיע אל מחוז חפצנו זה, הוא זה העולם. והוא מה שאמרו זכרונם לברכה (אבות ד): העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא. והאמצעים המגיעים את האדם לתכלית הזה, הם המצוות אשר צונו עליהן האל יתברך שמו. ומקום עשיית המצוות הוא רק העולם הזה. על כן הושם האדם בזה העולם בתחלה כדי שעל ידי האמצעים האלה המזדמנים לו כאן יוכל להגיע אל המקום אשר הוכן לו, שהוא העולם הבא, לרוות שם בטוב אשר קנה לו על ידי אמצעים אלה. והוא מה שאמרו, זכרונם לברכה (עירובין כב א): היום לעשותם ומחר לקבל שכרם.

וכשתסתכל בדבר תראה כי השלמות האמיתי הוא רק הדביקות בו יתברך, והוא מה שהיה דוד המלך אומר (תהלים עג): ואני קרבת אלקים לי טוב. ואומר (שם כז): אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש שבתי בבית ה' כל ימי חיי וגו', כי רק זה הוא הטוב. וכל זולת זה שיחשבוהו בני האדם לטוב, אינו אלא הבל ושוא נתעה. אמנם לכשיזכה האדם לטובה הזאת, ראוי שיעמול ראשונה וישתדל ביגיעו לקנותה, והיינו שישתדל לידבק בו יתברך בכח מעשים שתולדתם זה הענין והם הם המצות.


ניתן להזמין סט זוהר מתוק מדבש - סט זוהר מתוק מדבש, ללימוד והרחבת הדעת ביהדות וקבלה

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב