דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול מחסנים 

מאת    [ 09/04/2009 ]

מילים במאמר: 677   [ נצפה 4342 פעמים ]

מחסנים-מאת דורון קריספין "מדיה 10" הוצאה לאור ושיווק מתנות WWW.MEDIA-10.CO.IL

כשלוקחים בחשבון את הסיבות להקמת מחסן יש להתחשב בהוצאות וברווחים שיש מהמחסן יש לקבוע מקום מועדף למחסן, קביעה נכונה למבנה, בחירת יחידות האחסון המתאימות, בחירת אמצעי האחסון המתאימים, בחירת אמצעי השינוע המתאימים, תכנון המיקום הטוב ביותר בתוך המחסן ומיקום הטוב היותר של הפריטים בתוך המחסן.

ישנן 2 מערכות אחסון :

1. מערכת פתוחה - במחסן כזה הגישה לפריטים אינה מבוקרת והעובדים מושכים מלאי בהתאם לצרכי הייצור. הפריטים ממוקמים קרוב לקווי היצור ללא אמצעי אחסון מיוחדים וללא השגחה .

2.מערכת סגורה - הפריטים ימצאו תחת השגחה במקום סגור כאשר הגישה אליהם מותרת למורשים בלבד כמו במקרים של חומרים מסוכנים חומרים קטנים שיכולים ללכת לאיבוד ובמקרה של חומרים יקרים שיכולים להעלם מהמחסן ישנם מחסנים שהם מעיין כספות כיוון שהמוצרים רגישים במיוחד בכורים גרעיניים או מוצרים יקרי ערך שלא יכולים להשאר במחסן מאובטח בלבד .

סוגי המחסנים,הפתוח והסגור, ייקבעו לפי סוג החומר המיועד לאחסנה בהם וטיבו. חשיבות מרובה יש לסימון מתאים של הפריטים המאוחסנים, הסימון יאפשר זיהוי מהיר ומדויק של החומר ועל כן חשוב לדייק בו בעת הכנסת הפריטים למחסן והוצאתם ממנו

סידור המחסן חייב לכלול ולהתייחס לנקודות הבאות :

1. נגישות מיקום המחסן במקום הנכון ביותר ולקיחת כל הנתונים בחשבון שינוע,טמפרטורה ,מרחבים סביב המחסן סוגי הכלים העתידיים לפרוק סחורה ולמשוך סחורה מהמחסן ,משאיות שאמורות להגיע למחסן מלגזות ועוד כלים

2. ניצול אופטימאלי של המקום בתוך המחסן עיצובו בצורה שתאפשר למקם את כל החומרים על פי מיקומם הנכון, כך שיהיה קל לאתר מוצר נדרש במהירות מרבית, שלא יהיה בלאי עקב אחסנה לא נכונה

3. מניעת דחיסה מופרזת של פריטים דבר שיכול לפגום במוצרים המאוחסנים במחסן וכמו כן להקשות על הוצאה והכנסת סחורה לתוכו כשהמחסן דחוס קשה יותר לדעת מה יש בתוכן ויכול להיות מצב שעובדים יזמינו סחורה כפולה עקב אי ידיעה או מהקושי של הוצאת סחורה ממחסן דחוס.

4. יש צורך להתייחס לחומרים הדורשים טיפול מיוחד או התקנה מיוחדת כמו קירור וחימום .

5. טיפול מיוחד לחומרים מסוכנים בעיקר נושא ביטחון והבטיחות גם לשמירת העובדים מפני חשיפה לחומרים הללו וגם שלא ייעלמו חומרים רגישים משטח המפעל .

6. יש לתת עדיפות לחומרים ישנים ולספק את המוצרים מהמחסן על פי שיטת FIFO כשהמוצרים הראשונים שנכנסים לפעל הם הראשונים שיוצאים ובכך יש הרבה פחות בלאי ופגי תוקף ,יש לתת תשומת לב מיוחדת לחומרים מתקלים בשל אופיים ולקבוע נהלים ברורים לגביהם .

7. שכמדובר במוצרים יקרים במיוחד יש לתת דגש על שמירתם מפני העלמות מצד העובדים ומפני גנבים בכלל יש לנעול אותם ולשמור עליהם כך שרק לעלי התפקיד המורשים תהיה הנגישות לפתוח את המחסנים הרגישים .

8. יש לתת תשומת לב לנושא הגמישות ושינוי התצורה בארגון הפנימי בהתאם לצרכים המשתנים של המפעל, לעיתים כמות הסחורה שנכנסת למחסן משתנה או שמגיעים פריטים חדשים צריכה להיות אפשרות לשנות את המערך כך שהמחסן יוכל להיות מסודר בצורה שתכיל את הסחורה החדשה הצורה נאותה עם אותם אלמנטים שלשמירה על המוצרים מפני גנבות מפני השחטה ומבלאי מואץ חשוב מאוד שגם בתנאים משתנים המחסן יתפקד באופן פונקציונאלי וימלא את ייעודו בדרך הטובה ביותר .

9. כיוון שישנם מוצרים שבמפעל אשר שמידת השימוש שלם רבה ושוטפת יש למקמם במקום הנכון ביותר בתוך המחסן ,אם בקרבת התקני השינוע או בקרבת רכבי ההובלה .

10. יש לאחסן את המוצרים במחסן על פי גודלם הפיזי על פי משקלם כשמוצר כבר או גדול הצורה משמעותית הגיוני יותר להניח במקומות הנמוכים יותר במחסן מורים קטנים או לקלים במקומות הגבוהים יותר.מוצרים שיכולים "להעלם" יש למקם אותם במקום שלא יהיו מול העין כדי למנוע את היעלמותם של חומרים או מוצרים רגישים מהמחסנים .

11. יש לאחסן את המוצרים הפגומים במחסן אחר משאר המוצרים כדי למנוע בלבול כדי להחזירם לספק או כל שימוש שהוחלט לעשות איתם במפעל .

12. יש לסדר את המחסן בצורה מסודרת ויש לכך סיבות רבות שמירה על המוצרים,מעקב אחר המלאי מניעת הזמנות יתר של העובדים מחוסר ידעה פרטים לגבי המלאי ובעת ספירת מלאי כשהמחסן מסודר לפי סוגים גדלים או ברקוד ניתן לספור את הפריטים בנקל .

13. שינוע-יש להימנע משינוע במפעל ככל היותר כל הזזה של מוצר עולה כסף וכל תנועה עלולה לגרום לפגיעה במוצר על ידי כך שהמוצר עלול ייפול או להיפגם תוך כדי הזזתו ובנוסף כל הזזה עולה כסף מבזבזת זמן וזמן זה שוב כסף .

דורון קריספין "מדיה 10" הוצאה לאור ושיווק מתנות
WWW.MEDIA-10.CO.IL



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב