דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח עפעפיים- מה חשוב לדעת? 

מאת    [ 09/04/2009 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 7832 פעמים ]

ניתוח עפעפיים הוא אחד הניתוחים הקוסמטיים הנפוצים ביותר הן בקרב נשים והן בקרב גברים. הניתוח מותח את העפעפיים ומקנה להם מראה רענן וצעיר יותר. במידת הצורך, ניתן גם לשלב תיקון של צניחת שפת העפעף העליון ע"י חיזוק שריר הלבטור המרים את העפעף (ניתוח פטוזיס).

השלב הראשון והחשוב ביותר לפני ניתוח עפעפיים הוא בחירת המנתח. המנתח חייב להיות מנוסה ובקיא בתחום ניתוחי העפעפיים. בשל הקרבה לעיניים, קיימת חשיבות גבוהה להערכה יסודית של מצב העיניים טרם הניתוח. ישנם מקרים בהם פתולוגיות שונות בעיניים (כגון יובש ניכר בעיניים, מחלות קרנית או מחלות עפעפיים) עלולות להחמיר מאוד לאחר הניתוח, ולכן תכנון הניתוח צריך להיות שונה בחולים אלו. מנתח אוקולופלסטי הוא רופא עיניים מומחה עם תת התמחות בניתוחי עפעפיים. מומחיות כפולה זו מאפשרת הערכה קדם ניתוחית מקצועית וביצוע ניתוח עפעפיים מדויק שאינו מסכן את העין.

השלב השני הוא פגישת ייעוץ עם המנתח. בפגישה זו המטופל מציג את ציפיותיו מהניתוח, ולאחר מכן המנתח בודק את המטופל ומסביר מה ניתן לעשות על מנת לענות על ציפיות המטופל. תיאום ציפיות זה חיוני על מנת להגיע לתוצאה אידיאלית לאחר הניתוח.

השלב השלישי הוא קביעת סוג ההרדמה בניתוח העפעפיים והמלצה על בדיקות מקדימות. לקראת הניתוח יש להצטייד בד"כ במספר בדיקות דם (ספירת דם, תפקודי קרישה ובדיקת כימיה), אק"ג, ולעיתים גם צילום חזה (במקרים של הרדמה כללית במבוגרים). לפני ניתוח עפעפיים מומלץ להמנע מעישון, ולהפסיק תרופות לדילול הדם כמו אספירין וקומדין (וזאת לאחר קבלת אישור מהרופא המטפל).

הניתוח- ניתוח עפעפיים עליונים מבוצע בד"כ בהרדמה חלקית (זריקת הרדמה לאזור הניתוח וטשטוש קל עם חומר המוזרק לוריד ע"י המרדים). במהלך הניתוח מבצעים חתך עדין בקפל של העפעף העליון ומסירים עור עודף מהעפעף, מעצבים את השומן שמתחתיו, ובמידת הצורך מחזקים את שריר העפעף. בחלק מהמקרים ניתן לשלב חיזוק או הרמה של הגבות ע"י שימוש באותו חתך בקפל העפעף או חתכים גבוהים יותר מעל הגבה או בקו השיער.

בתום הניתוח ,החתך הניתוחי נתפר עם תפרים עדינים אותם מסירים במרפאה לאחר כשבוע. לאחר ניתוח עפעפיים יש להקפיד על ביצוע קומפרסים קרים לאזור הניתוח (רטיות רטובות בשילוב שקיות קטנות עם אפונה או קרח או משקפי קירור מיוחדים) ולטפל במשחה אנטיביוטית וטיפות עיניים. בימים הראשונים צפויים להופיע נפיחות ושטפי דם בעפעפיים שמגיעים לשיא כעבור יומיים- שלושה. שטפי הדם בד"כ קלים, יורדים בהדרגה לכיוון הלחיים, ונוטים להספג תוך שבוע עד שבועיים.

בימים הראשונים לאחר ניתוח עפעפיים מומלץ להמנע ממאמץ גופני קשה. בהמשך ניתן לבצע פעילות גופנית מבוקרת כגון הליכה קלה ולחזור לפעילות רגילה כעבור 10-14 ימים. ניתן להתקלח ולחפוף ראש לאחר הניתוח, אם כי מומלץ לא להשתמש במים חמים או לשפשף את אזור התפרים בעפעפיים.

פרופ' יגאל ליבוביץ - מומחה לניתוחי עפעפיים, מנהל מכון אוקולופלסטיקה במרכז הרפואי איכילוב בת"א. אתר אינטרנט: http://www.drleibovitch.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב