דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שאלות לגבי תהליך פונדקאות בישראל 

מאת    [ 07/04/2009 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 3738 פעמים ]

 האם הפונדקאית יכולה להתחרט לאחר הלידה? עפ"י החוק, פונדקאות בישראל הינה מלאה, אין קשר גנטי בין הפונדקאית לעוברים. לכן החוק מתייחס לסוגיה באופן מפורש ואינו מקנה לה מעמד משפטי בנושא הילוד. כמו כן הפונדקאיות הן נשים ולדניות שיכולות להביא לעולם ילדים משלהן בכל עת שיחפצו, ואין להן שום רצון לילד שאינו שלהן.

מי אלו הפונדקאיות? הפונדקאיות נשים  (נשואות,רווקות, גרושות ואלמנות), בגילאים 39-22 , תושבות הארץ, ברמה סוציו-אקונומית בינונית עד נמוכה, בוגרות עד 12 שנות לימוד. מבחינה אישיותית: נשים עצמאיות, בעלות כוחות, שורדות משברים, נחושות להשגת מטרותיהן גם במחיר של קבלה חברתית, אך תוך שמירה על הנורמות החברתיות.

מי יכול להתחיל תהליך פונדקאות? האם המיועדת סובלת מבעיה רפואית או רחמית המונעת ממנה להרות, או לשאת הריון עד תומו, כל זאת עפ"י חוות דעת רפואיות. ההורים המיועדים אמורים להיות נשואים או בעלי הסכם חיים משותפים, תושבי הארץ. מי מכסה את הטיפולים הרפואיים? החוק חייב את קופות החולים לאפשר לזוג ולפונדקאית לעבור את הטיפולים בכל בתי החולים בארץ במימון קופ"ח.

מה מבטיח שהפונדקאית תשמור על ההריון? הפונדקאית עוברת תהליך קפדני של מיון ואבחון שמטרתו לבדוק את מידת אחריותה, יציבותה ויושרה, וכן שאורח החיים שהיא מנהלת, מקום מגוריה ועבודתה, מתאימים להריון של פונדקאית. תהליך אבחונים מתפרש על מספר חודשים וכולל ביקורי בית אצלה ושיחות עמה, כך שבמידה והמועמדת אינה רצינית, היא נושרת בשלב זה באופן טבעי. הועדה בודקת את הפונדקאית שנית באמצעות ראיון אישי ע"י העובדת הסוציאלית והפסיכולוגית של הועדה. כל תקופת האבחונים והועדה הפונדקאית אינה מקבלת שכר ויותר מכך, היא מוציאה כספים משלה. חוזה ההתקשרות בין הצדדים בנוי בצורה כזו שהפונדקאית מקבלת את רוב הכסף מהחודש הרביעי להריון ולאחר הלידה, דבר שמבטיח את נכונותה לשמור על ההיריון.

מה ההבדל בין לעשות את תהליך פונדקאות בישראל באופן עצמאי או באמצעות המרכז להורות באמצעות פונדקאות? המרכז מאתר עבורכם את הפונדקאית, ובכך חוסך לכם, זמן ומשאבים כלכליים ורגשיים. מנסיוננו, מכל שבע פניות של מועמדות, אחת נמצאת בסופו של דבר מתאימה לתהליך. המרכז אחראי להעביר את הזוגות והפונדקאיות את הועדה של משרד הבריאות שמאשרת את התהליך. משמעות הדבר שבמידה ומכל סיבה שהיא הפונדקאית לא תעבור את הועדה, יפגיש המרכז את הזוג עם פונדקאית אחרת ללא תשלום. המרכז מלווה את התהליך מתחילתו ועד שישה חודשים לאחר הלידה, ומבטיח לפתור באופן מידי כל בעיה שתעלה לאורך התהליך כדי להגיע למטרה הסופית בתחושת סיפוק ואושר גדול.

מה ההבדל בין אימוץ לפונדקאות? פונדקאות ואימוץ הינן דרכים חלופיות להפוך להורים. זוגות רבים הפכו למשפחות מאושרות בשתי דרכים אלו. הבחירה בין שתי הדרכים קשורה בתפיסת עולם, ובאפשרות כלכלית. פונדקאות בהבדל מאימוץ, תאפשר לכם לגדל ילד השייך ביולוגית לשניכם או לפחות לאחד מכם. ההבדל המשמעותי ביותר בין שתי דרכים אלו, היא העובדה שבאמצעות פונדקאות יש באפשרותכם לחוות את ההיריון והלידה באמצעות פונדקאית, ולגדל תינוק מיומו הראשון .

כמה עולה תהליך פונדקאות בישראל? המרכז להורות באמצעות פונדקאות מציע תוכנית מודולרית המאפשרת לכל זוג לרכוש את כל שרותי המרכז או חלקם ובהתאם לכך נקבע התשלום. זו הסיבה שאנו מזמינים אתכם לפגישה אישית, בכדי לסייע בידכם להתחיל בתהליך.

עדה אטיאס ומינה יולזרי עובדות סוציאליות בוגרות תואר שני מנהלות המרכז להורות באמצעות פונדקאות. פונדקאות http://www.pundekaut.com/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב