דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מימוש הפוטנציאל האישי שלך, הדרך להגשמת הייעוד 

מאת    [ 07/04/2009 ]

מילים במאמר: 554   [ נצפה 2428 פעמים ]

מימוש הפוטנציאל האישי שלך, הדרך להגשמת הייעוד
אנשים רבים כיום מעוניינים לגלות את ייעודם האמיתי, להיות מחוברים לעצמם ע"י הגשמת מלוא הפוטנציאל שלהם. חיפשתי מילה מקבילה בעברית למילה פוטנציאל, ולא מצאתי... במילון, מפרש אבן שושן את המילה פוטנציאל כיכולת גנוזה העתידה להתגלות, שאפשר להוציאה מהכוח אל הפועל.לכן ניסיתי ליצור את המילה המתאימה ביותר בעברית למקסום הפוטנציאל,וחשבתי על - מגשום - הגשמת מלוא הפוטנציאל.
למעשה אדם שממגשם עצמו, חי ופועל את ייעודו. אולם, כיצד מגלה האדם את ייעודו? השלב הראשון לגילוי הינו עצם השאלה וההתעסקות איתה. ברגע שמעלה האדם כוונה ורצון, מתחיל הוא את הדרך למימושו העצמי. בכל אחד מאיתנו טמון הייעוד, כמו חלק מהDNA עימו נולדנו. כשרוצה האדם באמת ובתמים להגשים את ייעודו, נכנס בו דחף עוצמתי לעשות כן.
לעיתים, השלב המקדים להווית המימוש העצמי הוא הפחד. אנו מונעים מפחדים שמקורם מגוון. חלקם נובעים מאמונות שרכשנו לנו עם השנים: "אני לא מספיק טוב/ה", "אני לא אצליח בעסק שאקים כי אני לא טוב בשיווק ומכירות של עצמי", "אני לא יודע/ת ל"עשות" כסף", "כסף לא מגיע לי בקלות", "הדברים אף פעם לא זורמים אצלי חלק", "בשביל עבודה צריך לעבוד קשה" ועוד. חלקם נובעים מחשש הקשור לעתיד: "עכשיו זה לא הזמן המתאים", "פחד מכישלון", פחד מהצלחה", "עוד אין לי מספיק כישורים", "קודם אתחתן", "אחכה שהילדים יהיו גדולים" וכו'.
על כן, השלב השני הוא לגלות את האמונות המעכבות שלנו, ולשנות אותן. איתור ושינוי אמונות אלו מתבצע בטכניקות שונות (אימוניות, מדיטטיביות, תובנות שכליות, הצהרות לשינוי ועוד), עד אשר מאמץ לעצמו האדם את האמונות שיצמיחו אותו ויחברו אותו עם ייעודו בדרך למימוש העצמי.
השלב השלישי, הינו תכנון, הצבת מטרות, התווית החלום. בשלב זה מתכנן לו האדם את עתידו: החזון האישי, ערכיו האישיים, סכום הכסף אותו הוא רוצה להרוויח, תחום העיסוק ובכך מכין קרקע פורייה ליצירת מציאות חייו החדשים.
השלב הרביעי הינו העשייה, הניסיון, "החיים האמיתיים". עד עתה התעסקתי בחשיבה, תכנון, הסתכלות פנימה, כעת הרגע לעשות, להתנסות, להפיק תובנות חדשות, ללמוד מהניסיון המעשי, ולעשות שינויים בתנועה.
כשהאדם נמצא במקום בו הוא כבר מגשים את מלוא הפוטנציאל שלו, הופכים חייו למלאי סיפוק ומשמעות, הוא מתרכז באנרגיית חיות המתורגמת לעשייה ויצירה, עבור עצמו וסביבתו. וזהו למעשה השלב החמישי,
ואותו ניתן לתאר בארבעה מישורים:
במישור רגשי - האדם מרגיש אדם שלם, מאמין ובטוח בעצמו, מרגיש שהוא מסוגל להגיע "לכל מקום" שיחפוץ. מרגיש יותר שמחה בליבו, שבע רצון ומסוגל לאהוב את עצמו יותר מאשר היה מסוגל קודם לכן, כמובן שבעקבות כך גם את סביבתו. מודע לפחדים שלו, ומסוגל להתמודד עימם.
מישור פיזי, חומרי - האדם בריא יותר, פחות חשוף לתחלואים, מרגיש חיוני ואנרגטי. האדם מרוויח למחייתו ע"פ צרכיו, רצונותיו וחלומותיו
מישור שכלי - מודע לעצמו, לשאיפותיו, לרצונותיו, יודע מהו חזונו האישי, וכיצד למלא אותו, מכיר ומזדהה עם הערכים בהם מגדיר עצמו, ויוצר את מציאות חייו לפיהם. מנצל את כל הכישורים שניתנו לו, כדי להוציא לעולם את כל החלומות והרעיונות הייחודים שלו.
מישור אינטואיטיבי - האדם הולך בעקבות קולו הפנימי, ומנצל זאת לקבלת החלטות נכונות עבורו ועבור סביבתו. האדם מודע למתנות, הכישורים שקיבל, ומיישם זאת הלכה למעשה בחייו.

אנשים עוברים בחייהם תהליכים שונים כדי לגלות את הייעוד ולהגשימו.
אני מציעה דרך מעניינת ומיוחדת לעשות זאת. בתהליך משולבים מודלים וכלים אימוניים שונים המותאמים אישית: מפגשים אישיים לשיחות, תקשור, קלפי אימון, תורת המספרים (נומרולוגיה) תורת האותיות (ע"פ הקבלה), מדיטצייה, ראייה עסקית.

מי אני
רינת בורג - מאמנת אישית ועסקית, יועצת עסקית, מתקשרת.
בעלת תואר שני במינהל עסקים - מכללה למינהל.
לימודי Coaching בחטיבת לימודי חוץ של אוניברסיטת בר אילן.
מבעלות חברת טל & בורג לייעוץ אסטרטגי שיווקי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב