דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטת קיי - את בוחרת את החוויה שלך 

מאת    [ 04/04/2009 ]

מילים במאמר: 630   [ נצפה 2362 פעמים ]

מאז שאני מכירה את עצמי , אני מתעסקת בשאלה מהותית - האם אפשר להתאמן גם ללידה? האם יש דרך להגיע באמת מוכנה , רפויה ומלאת שמחה וביטחון פנימי ללידה שלך ?

אני שומעת נשים סביבי , במיוחד בתקופה סביב כניסה להיריון ולקראת הלידה..?כמה הלידה מפחידה?, ?כמה זה הולך לכאוב לי?, ?אין מצב שאני אעבור את הלידה ללא משככים, כי הצירים בלתי אפשריים? ועוד..


אני זוכרת את הלידה הראשונה שהשפיעה עלי מאוד והביאה אותי ללמוד, מתוך מקום שברור לי היום, שלידה זה המשך החיים ולא אמורה להיות מפחידה ונוראה כל-כך.

לפני כ-14 שנים אחותי הבכורה ילדה את בנה הבכור. אני זוכרת אותי עומדת במסדרון במחלקת יולדות מביטה באחותי ובעלה אוחזים יד ביד , מפוחדים מאוד ,זכורה לי בעיקר אחותי (את העיניים המפוחדות שלה, אני לא אשכח) ובליבי פנימה אני מרגישה ואומרת לעצמי..שככה אישה לא אמורה להרגיש או לחוות כשהיא עומדת בפני סיטואציה הכי ייחודית וכל-כך טבעית - הלידה. זה מה שהביא אותי לעסוק במה שאני עוסקת היום, להדריך נשים לחוויית לידה חיובית וטובה באשר הן בוחרות.

בעולם מערבי זה, לתרבות יש כוח חזק על הדרך בה נשים חושבות ובטוחות שכך הלידה צריכה להיות. מי מאיתנו שמעה מרגע שנכנסה להיריון , משפטים מפחידים ומלאי חששות בנושא הלידה? מי מאיתנו שמעה משפטים חיוביים וסיפורי לידה טובים? שלא מן ההכרח יש יותר סיפורי לידה קשים מאשר סיפורי לידה טובים.

היום אני מבינה שהמונח לידה לא הולך במשוואה ישרה לסבל, כאב, מפחיד, מאיים ועוד מילים ומשפטים שליליים. היום אני מבינה שלמילים יש כוח, והן משפיעות על הלך החשיבה שלנו ודרך הפעולה שלנו..וכן גם בדרך בו אנו יולדות. כל הפחד סביב הלידה משפיע על האישה ברגע האמת..ברגע בו היא קולטת שהיא בלידה.

לפני שלמדתי את שיטת קיי שמתי לב, שכשאישה מתקשרת אלי ומבשרת לי שיש לה תחושות חדשות ולא ברורות, שאולי זו התחלה של לידה..פעם הייתי אומרת לה שיכול להיות שמשהו מתחיל, ובאותו רגע או לא יאוחר מרגע זה ..היא מדווחת לי שמה שהרגישה התחיל לכאוב.

היום אני מבינה שאותו כאב או תחושה לא ברורה, זה חלק מהתהליך ושכל מה שצריך לעשות הוא להמשיך בהלך חייה , לנוח, לאכול ארוחה טובה ועוד..והפלא ופלא זה גורם לרוב לצירים טובים שמביאים את היולדת במצב התחלתי טוב מאוד לבית החולים...

שיטת קיי - שיטה שמלמדת את האישה להשתמש במשאביה הטבעיים על מנת לחוות את הלידה על פי רצונותיה. הפילוסופיה של שיטת קיי ,מסבירה כי הכאב בלידה משמעותי בעיקר בתרבות המערבית המבוססת על ספר התנ?ך. בתרבויות החסרות את התנ?ך ,לידה איננה נתפסת כדבר כואב מאוד.

?חלק גדול מן הרציונאל, המועבר ליולדת ,הוא ברמה נוירולוגית, פיזיולוגית ,המסביר כיצד עובד הכאב בתהליך הלידה וכיצד ניתן למנוע אותו. בנוסף כל אישה בוחרת לעצמה את חווית הלידה האישית שלה. התוצאות תלויות באימון, באמונה ובמטרות, שהיולדת אימצה לעצמה במהלך פרק זמן הלמידה.

כל אישה מציבה לעצמה מטרות אישיות ללידה, על-פיהן מנסחים את החיזוקים והמשפטים אותם תתרגל. לדוגמא: מטרה של אישה אחת היא להתחיל את הלידה עם צירים אפקטיביים ולהיות בשליטה לאורך כל הלידה. מטרה של אישה שנייה, היא ללדת ללא כאב הצירים, כלומר להצליח ללדת באופן טבעי ללא צורך במשככי כאבים.

כמו כל דבר בחיים בכדי להצליח במטרה ..צריך להתאמן וישנם כלים בהם אני מדריכה את האישה להגיע למטרה שלשמה הגיעה אלי. לאחר שהבנתי את המטרה, אני מנסחת יחד איתה משפטים וחיזוקים ,אותם היא אמורה לשנן ובעזרתם להתאמן. האימון כולל מחד את השינון של החיזוקים ומאידך טכניקת הרפיה הניתנת לנשים על גבי דיסק. חשיבות האימון בטכניקת ההרפיה נעוצה בעובדה שבעת מתח ,כמו בתהליך של לידה, הגוף מפריש כמויות גדולות של אדרנלין. שיטת קיי מדריכה כיצד להגיע להרפיה בדרך מהירה, יחד עם טכניקות של דמיון מודרך לניהול כאב.

היום אני יודעת שלא משנה איזו חווית לידה אישה בוחרת, כול עוד המטרה הושגה על-ידה ולאחר הלידה היא שמחה על החוויה שחוותה, מבחינתה היא השיגה את מטרתה.

חשוב לי לציין שההכנה מתאימה לכל אישה הרה , לכל לידה שהיא (עם משככים, טבעית, קיסרית, תאומים , לידה נרתיקית אחרי לידה קיסרית ראשונה).

נשים שעוברות הכנה ללידה בשיטת קיי , מעידות על לידות טובות, מהירות וקלות יותר מהצפוי.
ליהי הראל - לדעת ללדת
דולה, מדריכת שיטת קיי, מדריכת הכנה ללידה, מטפלת בשיאצו, מומחית לנשים בהריון
את בוחרת את חווית הלידה שלך...
0545-451708
lihi.doula@gmail.com
http://www.ladaatlaledet.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב