ימים של האטה,שפל כלכלי,מיתון מילים שנרשמות ונאמרות עד שלפעמים כבר נמאס לשמוע אותן.הייתי מוסיף פאניקה ,חרדה,טיפול פסיכולוגי .
בשיחות יומיות עם מנהלים שונים אני רואה את החרדה והפנאניקה ובעיקר את השאלה לאן? לאן להפנות תקציבים? מנהלים רבים בעיקר מנהלי שיווק מתחבטים בשאלה לאן להפנות את הכסף,את התקציב.גם כך נחתך להם תקציב השיווק פלאים והלחצים מלמעלה לא מפסיקים בנסיון להגביר את המכירות ולהניע את הצמיחה של העסק מחדש. לא מקנא באותם מנהלים בפירמות שונות במיוחד בעסקים קטנים ובינוניים אשר שואלים עצמם מה באמת לעשות עם הכסף ואיך לנתב אותו בצורה הטובה ביותר?. לאלו הייתי ממליץ לחשוב.לא למהר ,להתייעץ,להקים צוותי חשיבה ולבנות תוכניות רבעוניות שכן אלו ניתנו לשינוי על ציר הזמן.הייתי ממליץ שלא להכנס לשום התחייבות שנתית עם מדיה כזאת או אחרת ולחשוב באמת על הצרכן הקיים שלנו ואיך להתעמק בו ולפתח עימו קשר אישי רציף.
חברת אופנה ידועה מאוד המפרסמת במליוני שקלים בשנה החליטה להחיות את מועדון הלקוחות שלה.ביום שישי האחרון קיבלה בת זוגתי מכתב בדואר עם מילות חנופה מענגים וכן תלוש הנחה של 150 ש"ח לקניה מעל 300 ש"ח.תוך 12 דקות כבר הייתה בחנות בת זוגתי תוך שהיא מודדת את החצאית על חמוקיה הנאים ומלמלת תודה לאלוהים על ששלח לה את התלוש וכמה שהיא אוהבת את החברה ותמשיך לקנות ועוד ועוד. אני מתאר לעצמי שאותו מנהל או מנהל שלקחו החלטה להשקיע בלקוחות הקיימים שלהם תוך קיצוץ מאסיבי במדיה לקחו הימור מסויים. האם התוצאות של קמפיין במליוני שקלים להביא לקוחות חדשים וטראפיק בחנויות שקול לקמפיין דיוור ישיר ממוקד.מה יביא יותר ממה - ובכן אולי נלקח פה הימור אבל התוצאות אני בטוח זהות. ידוע שההשקעה בלקוח קיים היא זולה יותר ומביאה תפוקה מדידה ,משמע הפירמה יכולה לדעת בוודאות כמה לקוחות נכנסו לחנויות עם שובר הטבה וכמה מומשו,לא בטוח שבקמפיין שילוט חוצות משולב עם מודעות עיתונים נוכל לדעת כמה באמת הגיעו לחנויות,רוצה לומר נווטו את התקציב ללקוח הקיים שלכם.הקימו צוותי חשיבה ולימדו את הלקוח שלכם ,דעו מיהו,מה היה רוצה מכם ? ,חישבו כיצד להניעו לפעולה ,הוא כבר מכיר יודע וצרך בעבר את מוצריכם,חזרו אחריו,דברו עימו בכל צורה ,בהגינות,בחנופה מדידה ,באהבה -בדיוק כמו שכולנו אוהבים. לסיכום נווטו את התקציב או את רובו למחשבה ולעשייה על הלקוח הקיים ,פתחו עימו ערוץ תקשורת קבוע וסימכו על הבחירות שלו.