דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התדמית תנצח את בחירות 2009 

מאת    [ 03/04/2009 ]

מילים במאמר: 1305   [ נצפה 2645 פעמים ]

שוב בחירות, שוב פעם ברק שוב ביבי, אך הפעם גם ציפי. ציפי לבני יו"ר מפלגת קדימה, שרת החוץ הנוכחית בממשלת אולמרט לזמן שנותר עד לבחירות. ציפי לבני הגיע לקדימה מהליכוד, היא לא עוד אדם שדאג לכיסא שלו, ציפי לבני נתפסת כישרה ואידיאולוגית. כשציפי לבני עזבה את הליכוד היא עזבה בטענה שגורמים אינטרסנטיים חדרו לליכוד ושהליכוד כבר אינו אותו ליכוד, כאשר היא הלכה בעקבות אריק שרון, היא באמת הלכה בדרך בה היא האמינה, כולל דרך ההתנתקות וההתפקחות בצורך לוויתורים תמורת הסכם שלום, היא צידדה ועדיין מצדדת בשיחות להרגעה ולהסכם. ציפי לבני נתפסת בצד השני כפרטנר רציני לשלום, כך צוטט אבו מאזן נשיא הרשות הפלשתינית, ציפי לבני מקבלת תמיכה גם מגופים ערביים כמו הסעודים המצרים והירדנים, כך גם בארה"ב ובאירופה. ציפי ייצבה לעצמה לאחרונה תדמית של אישה חזקה ( בניצחון בפריימריס על מופז ואנשיי השטח שלו), ואישה שקולה, רוצה לדבר עם אבו מאזן, אך לא ממהרת לדבר עם הסורים (מה שמעצים את אהבת האמריקאים אליה, ואת מצביעי המרכז בישראל, אלו שמוכנים לויתורים אך בצורה זהירה שקולה ובטוחה ). לאחרונה, אם בהצעת יועציה או לא ציפי לבני עשתה מהלך נכון ובונה, מהלך שיעזור לה בבחירות הקרובות, על ציפי לבני הוטל להרכיב את הממשלה לאחר פיזורה והתפטרות ראש הממשלה אהוד אולמרט, ציפי לבני ראתה ש ש"ס מבקשת יותר מדי ובדרך לפיצוץ המו"מ, והקדימה לעשות לפניהם, החליטה שבתנאים שנוצרו אין ביכולתה להרכיב ממשלה, היא הלכה לנשיא המדינה שמעון פרס ופרטה בפניו את הסיבות לאי הצלחתה ובעצם להקדמת הבחירות, במסיבת העיתונאים כבר כל המדינה ידעה שבתקופה קשה זו למדינת ישראל תקופה של אתגרים כלכליים וביטחוניים, הדבר האחרון שאנו צריכים זה בחירות, שהאשמה על ש"ס, וכשזה מגיע מציפי לבני, אשת המוסד לשעבר, אישה שיושרה אינו מוטל בספק זה מחלחל והציבור מקבל את זה, ועדות לכך אנו רואים בתוכניות הסטיריות ירידה על ש"ס ועל הניסיון להוציא כספים, זהו קלף חשוב ביותר עבור ציפי לבני אחרי שלטון קצר של מפלגתה, מפלגת קדימה שאופיין בסיפורי שחיתות של השר לשעבר הירשזון, וכמובן סיפורי אהוד אולמרט ( לשם ההגינות יש לציין שלגבי אהוד אולמרט עדיין לא הייתה הרשעה כל שהיא ), בנוסף קדימה ואהוד אולמרט יצאו למלחמת לבנון השנייה, ולא משנה עם ישנם הישגים משמעותיים עבור מדינת ישראל, בבחינת הציבור הממשלה כשלה במלחמה ועל ציפי לבני להתמודד בבחירות הבאות כאשר היא נושאת את הגיבנת הזו על גבה. ציפי לבני תהיה חכמה אם תבליט את העובדה שאהוד אולמרט כבר איננו, מופז ודיכטר הביטחונסטים לצידה ובנוסף אם היא תיבחר לראשות הממשלה היא תקרא לצירוף מפלגת העבודה ולאהוד ברק להמשיך להיות שר הביטחון היא תיתפס כבעלת פוטנציאל הרכבת כוורת הטובה ביותר למדינת ישראל, וזה המקום להזכיר שיש לה דובר מעולה ומרגיע לאומי, נחמן שי ותעמולה בכיכובו יכולה לעשות לציפי לבני ולמפלגת קדימה שירות טוב מאוד בבניית אמון ורכישתו בציבור.


כאשר מדברים על הליכוד רואים שהמפלגה לא מבזבזת זמן ועובדת קשה על תדמיתה ועל הניסיון לכבוש את לב הציבור, הציבור שרוצה להצביע ליכוד אך מפחד לקבל ממשלת ימין וימין קיצוני יחשוב פעמיים ויתכן שיבחר בקדימה כאלטרנטיבת מרכז, אך בנימין נתניהו איש חכם וחריף, איש שמבין ביחסי ציבור ותקשורת הבין את מה שכבר הבינו כולם מזמן, על מנת להביא כמה שיותר מנדטים צריך כמה שיותר דעות, הדעה של אסף חפץ מפכ"ל המשטרה לשעבר ( שכבר מדובר בו כשר ביטחון הפנים הבא ), עוזי דיין שכבר לא ברור מה הדעה שלו מרוב טיולים בין מפלגתיים, בני בגין שמסקרן אותי מאוד מה יהיה ביום בו הוא יהיה שותף לויתור אם ביהודה ושומרון או בגולן, פנינה רוזנבלום שהחליטה על ניסיון נוסף לשבת במליאה, דבר שלא מתיישב עם תוכניתו של ביבי ובמילים עדינות הוא היה מעדיף שהיא תוותר, אחרי הכל הוא עובד כל כך קשה על שיקום ובניית תדמית הליכוד, והוא ממש לא רוצה אייטמים טלוויזיוניים על הליכוד כבדיחה בעקבות הופעותיה של פנינה. מה אם משה בוגי יעלון, האם גם הוא יצטרף ויהיה שר הביטחון הבא שלנו - בקיצור הגלאקטיקוס נבחרת הכוכבים. בנימין נתניהו יצר לעצמו, דרך שרשרת ארוכה של טעויות, תדמית שלילית בעיני הציבור ( חלק מהציבור ), מההסתה בהפגנה בכיכר ציון, פרשת בראון חברון, פרשת המתנות של עמדי ( אני מדבר על הרושם שנותר בציבור), פליטת פה האומללה " השמאל שכח מה זה להיות יהודי", התרגילים שהוא עשה ל אריק שרון, טיפולו בכלכלת ישראל (יש שיגידו שהוא היה שר אוצר מצוין אך הפגיעה בשכבות החלשות השאירה חותם) אי האמינות שאופפת אותו - סיפור הזיכרון על החייל הבריטי, סיפורים מחדי חדרים על אי יכולתו לעמוד בלחץ, אך אם זאת ובאותה נשימה בנימין נתניהו טיפל ו" ניקה" את מרכז הליכוד, הפך להיות יותר עממי והיום הוא נזהר בדבריו הרבה יותר מבעבר. לפניי שנתיים הליכוד בראשותו הגיע ל12 מנדטים והיום הסקרים מנבאים 30 - 40 מנדטים בבחירות הקרובות, כאן תדמיתו של נתניהו בשילוב אי עשיית טעויות עד הבחירות יכולה להחזיר אותו לשלטון, בהנחה שהציבור יאמין ביכולת חיבור דעות שונות במפלת ליכוד אחת ויחליט לתת לה צאנס .


מה אם מפלגת העבודה? מפלגת העבודה שקועה בחובות ונתפסת בציבור הישראלי כמפלגת שמאל ללא אלטרנטיבה, האס והג'וקר יחדיו שמחזיקה המפלגה קרוב לחזה זהו אהוד ברק, שהקונצנזוס לגבי היותו איש ביטחון מספר 1 רחב וגדול בקרב כלל האוכלוסייה בישראל, אך משהו בו לא מתרומם האיש גם כן לא חף מטעויות, ומגדלי אקירוב לא עשו ממש שירות עבור האיש שמדבר על צמצום פערים חברתיים וכלכליים ועומד בראש המפלגה שאמורה לייצג את שכבת הפועלים, מפלגת העבודה חסרת כוכבים ונתפסת כמשעממת, מרץ מקבלת אנשים מהעבודה ולהיפך, דבר שמקשה על בוחר שרוצה להצביע עבור ברק. בעצם התסריט הריאלי הרצוי עבור מפלגת העבודה היום הוא שקדימה תזכה ותצרף את העבודה לשורותיה ואת תיק הביטחון לברק, בעצם בוחר שרוצה היום את ברק בממשלה צריך להצביע ולחזק את ציפי לבני, רק במצב וקדימה מקבלת יותר מנדטים מהליכוד היא מרכיבה ממשלה ובסבירות גבוהה גם צירופה של העבודה, במצב והליכוד נבחר הסבירות של העבודה להיכנס לממשלה הוא נמוך, (אך לא יהיה לגמרי מפתיע בהתחשב בצירוף האנשים החדשים בליכוד שאולי מסמלים שנוי כיוון גם עם קטן ככל שיהיה).


שלושת המפלגות ינהלו תעמולה אגרסיבית, אך סביר להניח שנראה ריכוז גבוה יותר בבנימין נתניהו כי הוא זה שמהוו סיכון עיקרי עבור קדימה ועבור העבודה. נשמע ונצפה בעדויות מועדת החקירה של המלחמה ונוצף באינפורמציה נכונה ולא נכונה, מי שייבחר זה מי שלא ייגרר לתגובות וייחצן את דרכו לפי אסטרטגיה נכונה ומכוונת מההתחלה ועד הסוף ישדר ביטחון ואמינות יצבור עוד כמה מנדטים. זה שיבחר לעקוץ ולהכפיש ייתפס כמי שבפאניקה וכמי שאין לו דרך, שידור אגרסיבי נגד מתחרה משדר גם סוג של רוע ומניפולציות זהו עוד דבר שעלול להביא לאיבוד קולות, בציבור שכבר מנוסה בבחירת נציגו וקשה יהיה להערים עליו, אנחנו נראה את הליכוד תוקף את השמאל על ניהול כושל של המלחמה ושל המדינה תוך זריעת פחד מהמלחמה הבאה . אנחנו נראה את קדימה והעבודה זורעים פחד הפוך וייאוש מקיפאון מדיני לשנים ארוכות באם יבחר הליכוד ואתו ירכיב ממשלת ימין קיצונית. קדימה והעבודה ישתמשו בתמונות מתנחלים נגד צה"ל, ובנוער הגבעות האלים כתיאור קולקטיבי לימין שעלול להיבחר, משהו בסגנון הצבעת ביבי קבלת נוער גבעות, הימין יגיב הצבעת לבני קבלת ויתורים ללא ביטחון, מה שיהיה להם קשה להגיד על ברק אדון ביטחון ולכן אותו יתקפו בניקור ובאקירוביסטייות , קדימה תהיה חכמה להשתמש ב אריק שרון הסבא של כולנו זה ששמר עלינו ויכולנו לסמוך עליו, זו תהיה פנייה לרגש והתגייסות הנוסטלגיה לדור ההוא, פרס טעה שלא הזכיר את רצח רבין בתעמולה נגד ביבי והפסיד את הבחירות ב96. קדימה והעבודה ינצלו את סלוגן הסחטנות של המפלגות החרדיות וינסו להראות שהליכוד ייתן כמה שצריך עבור השלטון, דבר שיבוא על חשבון האזרח החילוני, משפטים כמו של פורוש על זמנים בהם לא יהיו יותר ראשי ערים חילונים צרמו לציבור האדיש וגרמו ליציעה רחבה של צעירים חילוניים להצבעה לראשות העיר מה שהביא לניר ברקת את הניצחון בירושלים, אם קדימה והעבודה יזהו את המומנט, מה שהשכילה לעשות שנוי בתקופת הזוהר שלה, הן יוכלו לעשות בזה שימוש ולפנות לקהל המצביעים שרוצה לשמור על מדינה דמוקרטית וחילונית תוך קישור החרדים לימין ובכך להוציא מצביעים אדישים ומצביעים ימניים עם נטייה למרכז אך בדעה אחידה על חשיבות שמירת הדמוקרטיה כערך עליון. כל התעמולה תסתובב סביב התדמית של המועמדים לראשות הממשלה וסביב תדמית המפלגות, תדמית חזקה, ישרה, אמינה, תדמית של אדם עם חזון, תדמית של ניכיון כפיים, תדמית צנועה ולא מתנשאת, מסר הגיוני לא מתלהם ולא כזה שאי אפשר יהיה לקיים אותו. מה שבטוח אחוז ההצבעה הפעם יהיה גבוה.

יאיר מרטון
MPR יחסי ציבור יעוץ תדמית ותקשורת.
http://WWW.MARTON-PR.COM
MARTONPR1@GMAIL.COM



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב