דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם הציונות הדתית הובסה? 

מאת    [ 02/04/2009 ]

מילים במאמר: 1061   [ נצפה 2628 פעמים ]

בהופעתו של הרב יובל שרלו בכנס מרצי חינוך, הדגיש הוא כי יש דעות הדוגלות במשפטים כמו : הציונות הדתית הובסה ולא התחברנו די בציבור החילוני.
פרופ דב שורץ אף הוא הדגיש בהרצאתו את סיבות שורשי השבר של הציונות הדתית.

אני חולק על שניהם .אנסה להבהיר להם ולאחרים מדוע הציונות הדתית כיום היא בשיא תפארתה, במבחן התוצאות והעשיה אנו בראש ההר ונמצאים בפסגה. כן, יש פסגות נוספות גבוהות יותר , אנו ממשיכים ל"חלום" כדי לבנות עם מאוחד יותר , אמוני, ערכי, דתי ודוגל באהבת הארץ אהבת תורה ואהבת בני אדם על מיגוון הדעות.
אני חש בזקיפות קומה וגאוה אישית על הצלחה נפלאה של הציונות הדתית דהיום.אתאר בפניכם את סיבות הניצחון שהם אנטי תיזה להבסה ולשבר...חשוב להסתמך על עובדות הלכה למעשה ולא "רק" על "אושפזין".
ישיבת ההסדר המפוארת בפתח תקוה אותו מנהלים בעוצמה בחן ובאיכות הרב יובל שרלו והרב סתו היא הוכחה ניצחת . מיטב הנוער הלומד בישיבות ההסדר כולן, בישיבות הגבוהות האחרות של הציונות הדתית ובמכינות הקדם צבאיות פארו את הארץ כולה במאות ואלפי רבנים המאכלסים כל עיר ישוב וקהילה ואף רמי"ם בישיבות הרבות למיניהם.לא ..ממש לא ..היו כמותם אך לפני כעשרים שנה.
האמינו לי אך לפני שנים היו כל הרמי"ם בישיבות התיכוניות לא מקרב הציונות הדתית.אלפי הרבנים של הציונות הדתית מפיחים רוח של גאווה והצלחה. אף כי קיימים חילוקי דעות בין רבנים שונים, מרכז הרב והר המור---אלו ואלו דברי אלוקים חיים.האם אנו מצפים שההצלחה תהא פונקציה של אחדות דעים?הויכוחים וחילוקי הדעות מעידים על הכיוון הנכון על הנתיב המצויין ועל חשיבות המחלוקת. כך בונים חברה נורמלית ואיכותית.כל אחד מהרבנים ומחברינו הוא אביי ורבא או רבי יוחנן וריש לקיש. החוכמה והתבונה ביהדות היתה מאז ומתמיד גורם אופייני לנו בעיקר בגלל מתן האופציה לשאילת שאלות, ללימוד בחברותות, למתן לגיטימציה לויכוח לחלוק על ועם כל אחד.כל עוד שהמחלוקת היא כתרבות.היהדות מבוססת כולה על תרבות של מחלוקת, כך בנויה הגמרא על 2700 דפיה.
דעות שונות והבעת תפיסות עולם מגוונות של רבנים ותלמידיהם אינה מעידה כלל על כשלון. הפוך הוא-באלו ובאלו יש את אהבת הארץ, אמונה באל עליון ואהבת אדם- כל אדם, אף כי כאמור נוצר פער בדעותיהם. מחלוקת הצלחה או כישלון היא בעיקר פונקציה של התנהגות אישית של כל פרט.
הפרטים יוצרים את החברה את הכלל.כמה לומדים היום מהציונות הדתית "דף יומי". ממליץ לעשות מחקר אקדמי על הכמות האדירה של המתמידים של קובעי העיתים לתורה. המחקר חשוב


2

כדי להוכיח כי אנו עולים על השאר בארץ.ממש מרגש לא יאומן- אותו דף יומי לכולם לכל בעלי הדעות השונות. זו הצלחה מדהימה ואנטי תיזה לכשלון והפוך מתבוסה.

בתי כנסת כמרכזים קהילתיים, כאלה יש רבים מאד המפוזרים בכל הארץ ובהם הגברת תורה והעצמתה על ידי הרבנים הציוניים ועל ידי ראשי הקהילות שקיבלו על עצמם אחריות להעמקה והגברת תורה, ברבים לומדים גם משנה יומית והלכה יומית.יש בהם פיתוח חיי חברה בלימודים ובסיוע לחברים נזקקים-תהליך משמעותי ועקרוני בהצלחה. בקהילות- המוקד הוא תורה המשולבת עם אהבת הארץ. בקהילות רבות -הילדים ,ילדינו מחזקים את ההורים , אנו מונחים על ידי הדור הצעיר הנהדר שגם הוא מגוון בדעותיו.
משהו אישי! שני בני בעלי סמיכה לרבנות , שניהם למדו שנים רבות בישיבות הציוניות , אחד בוגר הר עציון בראשות הרב ליכטנשטיין והרב עמיטל והשני בוגר אור עציון בראשות הרב דרוקמן,
נו נו ...בשיחות משפחתיות - תורנויות ,בארוחות ובארועים אנו פוגשים שתי גישות , שתי תפיסות עולם יהודיות, ציוניות, אני ורעייתי וכל משפחתי מסוגלים לספוג ובשמחה רבה את דברי הרבנים המייצגים רבנים "גדולים" שדעותיהם שונות. כולנו חיים נהדר עם כל השוני המגוון.זו הצלחה לא כישלון.
בזכות בת נוספת הצלחתי להכיר מסגרות התנדבותיות כמו אילן ובית הגלגלים. אנא אנא רשמו לפניכם-רוב המתנדבים הם מקרב הציונות הדתית, לכל מתנדב דעות שונות- אלה הם פסגות!!...

כמי שעסק שנים רבות בחינוך ברמה מחוזית וארצית ראוי שתדעו כי האלימות בחינוך הדתי קטנה מאד , מסקנות??? כך מספרינו בבתי הסוהר- אנו מעטים בתאים האפורים. יש המון מוסדות צדקה וחסד - הציונות הדתית יכולה להיות גאה בעשייתה בתחום אנושי זה..
באקדמיה -אנו מוצאים את מיטב הציונות הדתית, כך במפעלי התעשיה, בהיי טק, במשפט, בעסקים בתקשורת במוסיקה באומנות וברפואה. הנשים בציונות הדתית עומדות איתן בעשיה ובלימוד במדרשות ובאקדמיה.תפילת מנחה לנשים בפקולטה לרפואה בירושלים ובמקומות רבים נוספים. מנחה לגברים כמעט בכל מפעל אף במוסך המרכזי של שברולט בו מטופל ריכבי.
הרב שרלו דיבר על שגעון הגדלות מול סכנת הרדיפה, מה אומר משפט זה?האם הוא מראה על בעיה? מה פתאום? בדיוק הפוך. הציונות הדתית מאפשרת התפתחות אישית של כל אחד , כל עוד התחושות אינן בגדר מכה או אסון.
מותר לנו להתגאות בהישגינו גם בצה"ל ,הם מהווים 50 אחוז מקורסי הקצינים ובסיירות, הידוע לכם כי רוב הנוער החילוני לא מבקר כמעט בירושלים ובודאי לא בכותל.ההשבעה בצנחנים מפגישה רבים מאד מהם עם שריד בית מקדשנו לראשונה.הציונות הדתית מטיילת המון בארץ זו לא תבוסה ולא כישלון.
בעשור האחרון ההישגים הלימודיים של הציבור הדתי בחינוך גבוה ב-10 אחוז מכולם. כן... כן...הצלחה.
אסון ההתנתקות הגביר בי את האמונה בציונות הדתית. גם אם אנו ניתקלים בכל צבעי הקשת, אף עם האולטרה סגול והאינפרה אדום שהם מעבר לצבעי הקשת והם מסוכנים. יחד עם זאת


3
האור הנפלא והנהדר המועיל לקיומה של האנושות מורכב בעצם מכל הצבעים כשהם יחדיו- כל מיגוון הצבעים הם מהווים את האור הבהיר והצלול.

טענה המושמעת מדי פעם מתיחסת ל"התחברות" , הציונות הדתית לא התחברה מספיק בקרב החילוניים. לדעתי - לא נורא.אחוז ניכר בקרב הציונות הדתית הם מבתים פושרים ואנו עושים

התחברות מדהימה בקרבם.התחברנו אליהם בצורה מעמיקה. יש לנו עוד המון עשיה בתחום זה- בקרבנו.
עלינו ליצור דינמיקה של פיתוח הציונות הדתית- להצטיינות. להיות הטובים ביותר בכל תחום. הרב שרלו ופרופ שורץ עליכם מוטלת החובה להגביר תורה ואקדמיה מצטיינת ליותר ויותר ציונים דתיים.אם נעמוד בראש כל תחום, אקדמי, תעשייתי, פוליטי, משפטי, עיסקי- שם נוכל להתחבר , כן, אפשר וצריך לשוחח ולקבל אורחים ולהתחבר, אם כי רבים מאד מהם אינם מעוניינים בחיבוק זה. המכים על חטא ההתחברות יכולים להוריד היד המכה...
השפעתם תהא גדולה יותר אם הם ובניהם יעמדו בראש מערכת.
שוב משהו אישי: השפעתי כצנחן אל מול רוב חילוני היה קטן מאד בזמנו- אף כי ניסיתי להתחבר, המ"פ שהיה קצין דתי השפיע הרבה יותר ממני. בהיותי מורה ההתחברות שלי אל מול מורים חילוניים אותם פגשתי רבות היתה שולית.אך בהיותי מפקח מחוזי- היתה השפעתי - התחברותי לחילוניים עצומה.
העומד בראש בנק או בראש מפעל משפיע בכוח אישיותו הציונית הדתית יותר מכל עובד
זוטר.במיוחד אם "הבוס" מבטא הליכות מתוך הלכות, אם התנהגותו דיבורו ומעשיו הם ברוח תורה ודרך ארץ, בכיר הלומד דף יומי בעבודה משפיע על ההתחברות בעומק יעיל ותקף לאורך זמן.
אפשר ואפשר להשפיע, לחדש, להוסיף להתחבר רק אם אתה זקוף קומה, בעל אומץ לב, בטחון עצמי, אמונה בתורת ישראל ואמונה בעצמך שהינך שליחו של הקב"ה עלי אדמות להתחדש בכל עת.
ההתחברות העיקרית שלנו צריכה להתמקד בקרבנו, בקהילה, במשפחה עם הרעיה ,הילדים והנכדים.ההתחברות צריכה להתמקד בעצמנו ובהמשך עם כל עם ישראל.
- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב