דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אידאה מערכות מידע מיחשבה את Judah L. Magnes Museum 

מאת    [ 01/04/2009 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 2647 פעמים ]

מוזיאון מאגנס השוכן בברקלי קליפורניה, מוקדש להצגה ותיעוד אמנות והיסטוריה יהודית ומהווה מרכז המחקר הגדול בעולם לחקר היסטורית התרבות היהודית במערב אמריקה.
בנוסף למוזיאון, קיימים במקום ספריה וארכיון, המכילים עשרות אלפי פריטים וחלק מאוספי הארכיון, אף מוצגים בתערוכות המוזיאון.

ד"ר אלה אפימובה, מנהלת המוזיאון מסרה כי, "האתגרים המרכזיים בניהול המידע במוזיאון והסיבה לבחירה במערכת IDEA@ALM של חברת אידאה היו הצורך באינטגרציה בין כלל מאגרי המידע השונים מבחינת ניהול ויכולות חיפוש, אפשרות של ניהול עשרות סוגי חומר שונים במערכת מרכזית אחת, ושילוב תהליכי עבודה רב תחומיים ייחודיים עבור הפריטים במוזיאון, בספריה ובארכיון" .
ד"ר פרנצ'סקו ספגנולו, ראש מחלקת המחקר, מנהל הפרויקט מטעם המוזיאון והכח המניע בהבאת מערכות המידע של מאגנס לחזית הקדמה הטכנולוגית הוסיף כי "באמצעות מערכתIDEA@ALM , המאפשרת אינטגרציה זו, אנו מנהלים כיום את כל מאגרי המידע על בסיס נתונים משותף אחד, כולל חיפושים על כל מאגרי המידע יחד ו/או בנפרד, תוך שימוש בתהליכי עבודה מקצועיים מתקדמים ובהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים של ספריות וארכיונים כגוןDublin Core ,MARC, ISAD, EAD ".

הפרויקט שהחל במרץ 2008 כלל הסבה של המערכת הקיימת במוזיאון למערכת אידאה, בניית תשתית לניהול הספריה והארכיון שלא היו ממוחשבים לפני כן, הטמעת ממשק רב לשוני המאפשר למשתמש הקצה לצפות בפריטים במספר שפות, ובניית סוגי חומר ייחודיים למוזיאון כגון אירועים, מיקומים, אנשים, תנועות יוצאות מהמוזיאון ועוד.
כמו כן, במסגרת הפרויקט הוטמעו תהליכי עבודה יחודיים למוזיאון, הנתמכים ע"י יכולות ניהול תהליכי העבודה של תוכנת IDEA@ALM ואשר בעזרתם מנוהלים הפריטים (כולל פריטי הארכיון והספרייה) לאורך כל תקופת המצאם במוזיאון. תהליכים אלו מאפשרים למוזיאון לנהל מעקב אחר כל פריט במערכת, ומספקים לצוותים במחלקות השונות כלים ניהוליים ספציפיים העונים על צרכיהם. בכך מאפשרת המערכת שקיפות וניהול מתקדם של המידע לעובדי המוזיאון, וגישה מהירה ופשוטה למידע זה עבור המבקרים.

גיל לין מנכ"ל אידאה, מסר כי בחירתו של המוזיאון באידאה מהווה אישור להצלחתו של הקונספט הייחודי אשר פותח ע"י אידאה לשימור מורשות תרבותיות, המאפשר שילוב של כל המידע התרבותי תחת מערכת אחת ומבטא את תפיסת ה ALM של אידאה, אשר הולכת ותופסת תאוצה ברחבי העולם בכלל ובארה"ב בפרט.
בכך מצטרף המוזיאון לשורה ארוכה של מוזיאונים וארגוני ALM מרכזיים שבחרו למחשב באמצעות פתרון אידאה את מאגרי המידע בארגונם, כגון מוזיאון ישראל, מוזיאון יד ושם, מוזיאון לוחמי הגטאות, מוזיאון השואה בוירג'יניה ועוד.
חברת אידאה מערכות מידע עוסקת בפיתוח תוכנות לניהול ספריות, ארכיונים ומוזיאונים תוך התאמה לצרכים המיוחדים ולאופי העיסוק של הארגונים השונים. אידאה פועלת בישראל, באירופה ובארה"ב ולה מעל 400 לקוחות.
מוצרי החברה המיועדים לניהול מידע במוסדות מורשת תרבותית והיסטורית, מבוססים על תשתית ה (IDEA@ALM (Archive, Library, Museum שהינה מערכת דיגיטאלית מתקדמת לניהול מידע, המאפשרת שילוב בין ארכיון, ספריה, מוזיאון ומאגרי מידע מגוונים בבסיס נתונים משותף אחד, תוך שימוש בתהליכי עבודה ומינוחים אחידים.

מוזיאון מאגנס מכיל את אוסף הג'ודאיקה השלישי בגודלו בארצות הברית, כולל ספריה, ארכיון, מרכז היסטורי של יהדות המערב ואת אוסף בלומנטל - כתבי יד וספרים נדירים.
המוזיאון פועל למען קידום והבנה של ההיסטוריה היהודית בקרב בני דורנו ולמען הדורות הבאים ומעודד דיאלוג פומבי בנושא באמצעות תוכנית חינוכית חדשנית הכוללת פרסומים, תערוכות ומלגות.
לקטלוג מוזיאון מאגנס www.infocenters.co.il/magnes
אידאה מערכות מידע
IDEA@ALM - מערכת מתקדמת לניהול מידע המאפשרת שילוב בין ארכיון, ספריה, מוזיאון ומאגרי מידע מגוונים אחרים.
ניהול מאגרי המידע השונים מתבצע על בסיס נתונים משותף אחד, תוך שימוש בתהליכי עבודה ומינוחים אחידים. ע"י כך מתאפשרים שקיפות, נגישות וניהול מתקדם של כל המידע והידע באירגון.
מוצר משולב זה מציע ללקוחותינו דרך גמישה ודינאמית, לפתח ערך מוסף של שרות עבור עובדי האירגון ולקוחותיו.
http://www.idea-alm.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב