דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יום כיף 

מאת    [ 01/04/2009 ]

מילים במאמר: 818   [ נצפה 3250 פעמים ]

מוקדש לסבתא היקרה
יחס אישי מהווה מוקד חשוב מאוד בחינוך נכון ואיכותי של ילדינו.
כך צריכים לנהוג מורים וכמובן- הורים, גם אם יש 35 תלמידים בכיתה חובה על כל מורה ליזום חיי חברה ואהבת אדם בכיתה, כמו כן על כל מורה לטפח את המצוינים בכיתתו ולסייע לחלשים וכן לבינוניים, על המורה לחזק כל תלמיד, להעניק לו את המיטב לחנכו לנתינה ולמימוש הפוטנציאל הטמון בו, אך בד בבד על המורה להחדיר בתלמיד, בכל תלמיד את הרצון והמוטיבציה לסייע ולתמוך בתלמיד החלש יותר.
על המורה למקד עבודתו בעיצוב הכיתה מתוך אחדות המשולבת בייחודיותו של כל תלמיד. זו היא דרכו של חינוך נכון, היהדות מדגישה מאוד דרך חיים זו. כל אחד מאיתנו חייב להתפלל - אך במניין, חייב לברך אך בזימון.עליו למול את בנו ולקיים סעודת מצווה.
חשוב לכל תלמיד היחס האישי -והשיחה האישית.גם מילה טובה ותומכת מצד המורה לכל תלמיד מוסיפה רצון ללמוד, להתקדם ולמצות את היכולת מתוך חדוות היצירה ואז לנוע הלאה במסלול הלימודי, החינוכי, המוסרי והתרבותי.
ההורים -חייבים אף הם להשתמש בדרך זו בדרך זו בחינוך ילדיהם. גם במשפחות ברוכות ילדים צריכים ההורים להבין שכל ילד הוא נפש בפני עצמה, לכל ילד תכונות אופי משלו, רצון ומוטיבציה משלו. כדי לעורר בכל אחד מהילדים את הטמון בו, חשוב למקד את ההשקעה החינוכית בבית - ובביה"ס על ידי יחס אישי לכל פרט ופרט.
כמובן שיש צורך במשפחה מלוכדת ואוהבת בה כל ילד נותן ומקבל, דורש ומוותר, מייעץ משהו משלו אך גם מקשיב לאחיו השונים ממנו. שולחן השבת המשפחתי וארוחה משפחתית מוסיפים המון שמחה וגיבוש משפחתי וחובה עלינו ההורים לאפשר לכל אחד מהילדים בכל הגילאים להתבטא, להשמיע קולו, מתוך בטחון ועוצמה. צריך לאפשר לכל אחד זמן נכון ואיכותי, לתת לו לדבר אך גם להקשיב ולהתייחס גם לדברי ההורה או האח.
חובה עלינו למקד עשייתנו בחינוך ילדינו באיתור נקודת החוזק הטמונה בכל אחד מהם, לעודד כל הזמן את העוצמה שבכל אחד, ולא להתנפל על חולשותיו של הילד. כאשר ילד מתחזק בנקודת האור שבו - הרי המוטיבציה והביטחון העצמי שלו גוברים והוא ישכיל למצוא דרכים משלו להתמודד עם תחומי קושי שונים. למשל:ילד עם חוש אומנותי מיוחד, או ילד המגלה כישרון מוסיקלי מיוחד צריך לעודדו ולהחמיא לו על יצירותיו , אז אט אט יוכל הוא להתמודד עם התחומים בהם הוא זקוק לעזרה ולחיזוקים,כמו מתמטיקה או קריאת ספרים.ילד המרגיש כי אוהבים אותו ומתייחסים אליו באופן אישי יגביר כל עוצמתו כדי להיות מצוין ולזכות לועוד אהבה.
כאשר הילד מאושר בתחומו, חיי החברה בין הילדים מתחזקים והגיבוש המשפחתי מקיף את פנים הבית.

נמצא כי כל ילד (ובעצם גם המבוגר) אוהב שילוב של ימי כיף בבית ומחוצה לו. הורים איכותיים יודעים "סוד יום הכיף" על ידי אירגון טיולים בחגים ובחופשות, ביקור במוזיאונים, בהצגות, בקונצרטים, במופעים ואפילו יציאה למסעדה יחד עם כל המשפחה. חוויות כגון אלה גורמות גורמות להם לחוש שמחה ואהבה, גיבוש ואחידות משפחתית.
מותר ורצוי מידי פעם לשאול את הילדים בבית מה כדאי לעשות? להקשיב להם - זה חכם ונבון. ראו את המדריכים בתנועות הנוער השונות אילו פעילויות מדהימות הם מעבירים וזו היא יוזמתם שלהם.
"יום כיף" מוסיף המון כוח ועוצמה להתגבר על קשיים אישיים בלימודים ובכל תחום אחר הקרוב אל הילד. ילד שמח ומאושר ישכיל למצוא כל דרך, כדי לחלוף על פני מכשולים ולהגיע לראש הפסגה, שהרי ישנם המון מכשולים בטיפוס על כל הר, בורות, מהמורות, קוצים ושיחים. ניתן להגיע לכל פסגה, אם המוטיבציה הרצון הנחישות והעוצמה האישית קיימת.
הצלחה בלימודים תלויה רבות בשילוב ימי כיף, ימים של שמחה, ימים כאלה זוקפים קומתם של התלמידים ומוסיפים להם אתגר להצלחה בכל תחום.
בעולמנו המרתק והמעניין - חובה עלינו הורים ומורים לטפח בכל ילד רצון עז לנוע קדימה ולהיות מצוין, צריך ליצור נפש בריאה, שמחה ומאושרת, תחושה פנימית של חדווה ורוגע גורמים לכל אחד מאיתנו להתייחס לקשיים בדרך איתנה.

בדורנו ,שלנו הסבים והסבות מהווים אף הם גורמים דומיננטיים בחינוך הנכדים. בניהם, בנותיהם ילדיהם שלהם מבקרים בביתם ומסבים אל שולחנם בשבתות ובחגים. ככל שהשהייה בביתם מרתקת ומעניינת יותר, הנכדים שמחים מאושרים, ולומדיםיותר על ידי כך כי גם בבית הסבא והסבתא ניתן ללמוד להשכיל ולהתחנך. תענוג לשמוע נכדים שרים ואומרים דברי תורה בשולחן השבת. הקשבה לדבריהם ועידוד לכל אחד לבטא עצמו בדברי תורה מוסיפים לילד חכמה עוצמה ובטחון.
הנני מכיר סבתא בעלת יוזמה ויצירתיות שאהבתה לנכדיה היא ללא גבול, סבתא נפלאה זו - יוזמת לכל נכד "יום כיף" ביום ההולדת שלו. במשך כל אותו יום מטיילת הסבתא עם הנכד, הם אוכלים יחד, קונים מתנות, מבלים ובעיקר - היום מוקדש ליחס אישי ולשיחות.
"יום כיף" כזה זוכרים הנכדים עוד שנים רבות
אגב, סבתא זו נוסעת בכל יום ההולדת של כל נכד לגן הילדים ומנגנת לכל ילדי הגן שירי יום הולדת ובכך משמחת את נכדה ויוצרת בו תחושה של... כיף- לי עם סבתא כזאת - המשקיעה בי.

סיפרה לי סבתא זו כי בקיץ היא נוהגת לכנס נכדיה הגדולים ללא הוריהם ולערוך להם קייטנה - " קייטנת סבתא" בביתה, כאשר חלק מההדרכה נעשית על ידי הנכדים הגדולים יותר, גם אלה הם ימים של כיף- של יציאה מן השגרה, הגורמים להמון פתיחות ומוטיבציה בקרב הילדים.
הנני ממליץ לכל מנהל שהוא מנהיג, ליצור ימי כיף למוריו בבית הספר, הפתעות מידי פעם יוצרות כיף ומוסיפות המון רצון להמשיך לחוות לתת ולקדם כל תהליך חינוכי.
היצירתיות חשובה.
- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב