דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לעבור לדפדפן מהיר 

מאת    [ 01/04/2009 ]

מילים במאמר: 610   [ נצפה 3322 פעמים ]

בעוד שרובנו קוראים חדשות לבקרים על החידושים בדפדפנים, רק חלק קטן יחסית ובמיוחד במגזר הארגוני, נוטה לבדוק באופן אישי את התכונות החדשות. ניתן כמובן להצדיק זאת, אולם יחד אם זאת, עולה השאלה, האם הגיע הזמן לשינוי? עם הצגת גוגל כרום (שנוצר מאפס, בלי מחלות הילדות של האחרים), מהדורה חדשה של אקספלורר, שורה של חידושים בפיירפוקס, לצד ספארי של אפל, המהיר במיוחד (שגם היה באוריינטציה מקית בעבר, וכעת עבר לאוריינטציה חלונאית לגמרי), יש שורה של סיבות טובות, להסתכל על תחום זה, מתוך ראיה מחודשת ועם ראש פתוח.

הדור החדש מתאפיין במהירות, שימושיות (כולל תכונת הטאבים, שהפכה לסטנדרטית) פרטיות (כולל ניקוי פרטים אישיים נוח) ואבטחה (כולל עדכוני מערכת אוטומטיים) ושלל אפשרויות ניהול מתקדמות (ניהול מועדפים, הורדות, טפסים ועוד). בעיקר, מדובר על פריצת דרך משמעותית בזמני התגובה, וכתוצאה מכך, בפרודוקטיביות.

הדפדפנים המובילים

IE הוא עדיין הדפדפן הדומיננטי, שמבוסס מאוד בארגונים, מוכר היטב למשתמשים ושאתרים ומערכות מחשוב רבות, מותאמים אליו היטב. מצד שני, הוא מותגי (לא ניתן להסרה ואין גישה לקוד שלו), מהווה מטרה מרכזית לנוזקות ולא מהיר במיוחד (ביחס למתחרים החדשים).

פיירפוקס הוא הראשון שיצר תחרות של ממש בתחום זה והפך למתמודד שווה ויותר מכך, ל-IE. הוא מצטיין בקוד פתוח ובספריית הרחבות גדולה.

Google Chrome הוא דפדפן חדש של גוגל שפרץ בסערה, כשמאחוריו ההילה של חדשנות מצליחה שקשורה לגוגל, ונתונים ראשוניים על יתרון גדול בתחום הביצועים. כיום מדברים עליו כעל מתחרה משמעותי, אם כי הוא עדיין בתחילת דרכו והוא סובל ממספר מחלות ילדות.

Apple Safari הוא דפדפן למקינטוש, שהחל לצבור פופולאריות גם ב-PC. הוא הפתיע לאחרונה בגרסה חדשה, שהשיגה שיאי מהירות מרשימים ואף עקפה בכך, את גוגל כרום, שפרץ אף הוא לא מזמן, תוך הדגשת נושא המהירות בעצמו. גם מעבר למהירות, מדובר בדפדפן חזק, חדשני ומעניין.

בין המגמות שמשפיעות על עולם הדפדפנים כעת, נמצאים השפעת התחרות החדשה בין IE, פיירפוקס וכרום, דגש על תקנים של ממש (ולא רק יישור קו עם IE), גידול ברוחב הפס ומעבר מאסיבי לשימוש בתכני וידאו. מגמות נלוות הן גלישה בטלפון הסלולארי והוספת תוספים לקשת רחבה של יישומים. בכולם, מתבטאת גם אבטחה משופרת.

איזה דפדפן לבחור?

בחירה חכמה בדפדפן מתאים, עשויה להתבטא בשיפור פרודוקטיביות משמעותי של משתמשי האינטרנט בארגון, להביא להתאמה משופרת של הדפדפנים, שיפור העבודה עם יישומי ווב מתקדמים, סטנדרטיות בתשתיות והשפעה על עתיד התחום. עצם עדכון הדפדפן שבשימוש הארגון, יהיה אשר יהיה, ומיצוי יכולותיו, משמעותיים מאוד, מאחר וכל הגרסאות החדשות עשירות בשכלולים. הן מדגישות תאימות לטכנולוגיות חדשות כמו Flash, אבטחה משופרת ושיפורי פרטיות. אפשרות נוספת, היא שילוב חכם של יותר מדפדפן אחד.

במבט לעתיד, אנו כבר רואים שרף הדרישות מהדפדפנים עולה, עם ההתקדמות של מגמות כמחשוב ענן (שם הדפדפן ישמש כלי גישה מרכזי) וטכנולוגיות ("ווב 2.0") דוגמת Mash-up, שמאתגרות אותו טכנולוגית. מנקודת מבט ארוכת טווח, ייצטרכו הדפדפנים להתאים עצמם גם ל-HTML 5 המתגבש.

נכון למרס 2009, Internet Explorer מוביל עם 67.44% מנתח השוק, אחריו פיירפוקס עם 21.77%, Apple Safari עם 8.02%, Google Chrome עם 1.15% ו-Opera עם 0.71%. ב-IE8 משתמשים 2.5% מהגולשים, מאז הושק, עם מעל 5 מליון הורדות (נתוני Net Applications). חשוב לזכור, שכאן מתבטא הדפדפן כרום אחרי הצגתו, עם העניין הרב מאוד שהוא עורר (עשוי להיות זמני - עליו "חובת ההוכחה").

לסיכום

ניתן כיום להרגיש פחות חשוף ובו זמנית לגלוש בנוחות, מהירות ובטיחות גדולים יותר. התנסות אישית לצד הקמת צוות בחינה ארגוני לבדיקת אימוץ דפדפן חדש, יוכלו לשדרג את הרגלי הגלישה והפרודוקטיביות בארגון. ניתן גם לנסות עבודה עם שני דפדפנים - אחד לעבודה השוטפת והשני למצבים של אתגרים מיוחדים, כתאימות או מהירות.

אנשים מהתחום, מוזמנים להגיב לתרום ולהוסיף...

הערה חשובה - הסיפור על הדפדפנים לקוח מתוך תחקיר pCon והוא רק חלק מהסיפור הענק על טכנולוגיות מרתקות ואיומים מסכנים במחשוב, שמשפיעים על כולנו. איך נחשפים לסיפור כולו וגם מרוויחים יותר זמן פנוי?
http://www.pcon.co.il/v5/DebriefSign.asp

הערה חשובה - בלוגים נוספים של קובי שפיבק (כולל פוסטים שאינם מתפרסמים כאן) ניתן למצוא בקישור זה.http://www.pcon.co.il/v5/KobyBlogItemArc.asp
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב