דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ראשית שאין לו סוף 

מאת    [ 31/03/2009 ]

מילים במאמר: 915   [ נצפה 2991 פעמים ]

תיכון ראשית המהווה מרכז לציונות דתית בדרום העיר
זכה בפרס החינוך של עירית תל-אביב

הרב קוק מדגיש ביצירותיו חשיבות היצירה המביאה לתועלת לנו ולעולם כולו.
"לחיים של יצירה ,זאת היא הנקודה העליונה שאנחנו חייבים לשאוף אליה. אנחנו מוכרחים להרים דגל של יצירת קודש של מפעלים הקרובים לנו בפינו ובלבבנו ,חיים המביאים ברכה ותועלת לנו ולעולם כולו."
הרב סולובייצ"יק מתאר רבות חשיבותו של האדם היוצר - השותף במעשה בראשית לבורא עולם בעשייתו.
באורות הקודש א-קסז מדגיש עוד הרב קוק כי מי שיש לו נשמה של יוצר מוכרח להיות יוצר רעיונות ומחשבות...ומוסיף-מי שטבעו הוא לחשוב דוקא מחשבות רחבות...אין לו להנמיך עצמו"...
היצירתיות ,ההתחדשות וההשתפרות המתמדת נתונה בידי האדם,אם האדם היצירתי הוא מנהיג,אדם המשפיע על אחרים,הרי שליצירה יש מרחב מחיה ועומק עשיה,שהרי המנהיג משרה את החכמה והדעת בפני כולם והמה הטובים שבהם מפעילים את מוחם שלהם כדי להיות שותפים בתהליכי השינוי וההתקדמות ולהעפיל מעלה במקוריות וביצירתיות.
הטיפוס בשלבי הסולם מעלה מעלה נתונים בידי האדם החושב.הפעלת האינטלקטואליות,הגברת תאי המוח להוסיף רעיונות קשורים המה בסביבה באנשים המקיפים אותך מכל עבר.ככל שהם יושיטו כתף,יתמכו בבך מבחינה ריגשית ,הרי שהמוח של היוצר יהא פנוי להוסיף ולחדש,שמתוך שמחה מתחדד המוח.
אומר מדרש תנחומא" צריך אדם לעמול בשתי ידיו והקב"ה שולח ברכתו" היצירתיות תלויה באדם.כפי שכתוב בקהלת "כי יש אדם שעמלו בחכמה ובדעת ובכשרון".כאשר התשתית קיימת והאנשים מוכנים להטות שכם ולרוץ לקראת יעדים מתוכננים כדי להגיע לתפוקות הרי הקרקע בשלה להצטיינות.
ההצלחה תהא רבה יותר אם היוצרים יקבלו תמיכה פיזית ונפשית,היינו עזרה בציוד למשל אך בעיקר סיוע -בברכה ,בדברי תודה ובמתן פרס על העשיה.הפרס הינו ביטוי של החברה לעומדים בראש-ליוצרים ולמובילים קדימה. נכון שיש לעבוד שלא על מנת לקבל פרס כפי שמופיע בפרקי אבות,אך לנתינה יש משמעות של הערכה כבוד ועידוד להמשך חשיבה ועשיה יצירתית.

על מה ולמה זכה בית ספר תיכון ראשית בתל-אביב בפרס.פרס על הצטיינות בעשיה החינוכית שינתן בחג החנוכה מידי ראש העיר מר רון חולדאי.רעש עיר שהיה מנהל גימנסיה הרצליה ומבין מהו עמל חינוכי.
מה עשה הרב -המנהל והמורים כדי לזכות בפרס?מהי אותה יצירתיות ,חכמה ודעת שהשקיעו המנהיג ומוריו במהלך השנים כדי לזקוף קומתם של התלמידים והוריהם,באילו כלים חינוכיים ,פדגוגיים,תורניים השתמשו הם כדי להעפיל לראש ההר,להתבונן מטה ולצהול - עמלנו החינוכי נשא פרי - הגענו לפסגה. נכון שיש עוד פסגות נוספות ,יעדים גבוהים יותר שעליהם יטפסו בעתיד עם התוכניות הגנוזות.
אך עתה בימים אלה במהלך שנים של עבודה מאומצת על מה זכו תיכון ראשית בפרס היוקרתי?
שוחחתי עם הרב-המנהל וחלק מצוותו והתרשמתי עמוקות מרוח הצוות מהעוצמה האמונית של המנהל ומוריו שאפשר וניתן לכבוש כל יעד ובלבד שהתהליך יהא חדשני ויצירתי.מנהל "ראשית"החדיר בצוות המורים האמונה בעצמם וביכולתם שלהם להרקיע שחקים,הוא פיתח בהם רוח איתנה של עוצמה הגלומה בכל אחד ושיחרראת הניצרה שבלמה אותם,משנשתחררה - גלשה עלתה וטיפסה לראש התורן. הישגי התלמידים עלו מ 15% זכאות לבגרות לכדי כ 80% תוך שנתיים וגובה הישגי זה נשמר במשך השנים ,וללא הנשרה כלל ,להיפך הפירמידה הפוכה רבים יותר תלמידי כיתות י"ב מאלו שהחלו."אחי מברוק"ברך ראש העיר לפני מספר שנים את המנהל על הצלחתו זו.חולדאי יודע ומבין איזה עמל וכמה ייזע ורצון תנופה ונחישות יש להשקיע כדי שהתלמידים מתיכון ראשית יגיעו לרמה נפלאה זו.
בית הספר השוכן עתה בתוך שכונת התקוה ומאכלס בתוכו תלמידים מהשכונה ,מקרית שלום ,שכונת שפירא ויד אליהו,
גורם נחת רוח רבה מאוד וגאווה לכל השכונה בכלל ולהורים בפרט.
תהליכי הלמידה מבוססים על חוויות של הצלחה לדברי הרב-המנהל ,ילד החש כי הוא מצליחן ימשיך להמאמץ,לרכוש עוד יידע , עוד חומר קשה יותר ובלבד שקומתו תהא זקופה-אני מצליח...אני טוב... התלמידים נשאלו - הכיצד הגעתם להישגים אלו?השיבו הם בביטחון מוחלט "זה בגלל המנהל ומורים שהם אוהבים אותנו זה נותן לנו חשק להתאמץ" האהבה הכבוד והיחס ההוגן המוקנה בבית הספר גורם להם לרצות להתגבר על כל מכשול, לחלוף על פני כל בור ולהמשיך קדימה,מוכנים הם להתאמץ. כאשר המוטיבציה מרקיעה שחקים אפשר לרוץ קדימה גם אם יש מכשולים בדרך.התלמידים חשים כי הם שותפים לעשיה החינוכית של עצמם ובעלי שייכות למוסד. כל אדם וכל ילד החש כי הוא שותף ושייך מוכן הוא לאזור עוז ולהתאמץ כדי להצליח.
מלוה מלכה במוצאי שבת גורף הורים רבים לחוויה קולקטיבית תורנית אמונית מתוך שירה וגיל שמחה ואושר.
כאשר תיכון ראשית מטייל והרבה בארצנו הקדושה "מבלים"בערבים בישיבות הסדר בגולן ובנגב.לעיתים צופים במהלך הטיול בתרגיל אש חיה של כוחותינו-ואז נפגשים עם הלוחמים תלמידי ישיבות הסדר זקופי הקומה עם ציציותים בחוץ.
תלמיד כיתה י"ב נשאל ע"י המנהל מה יעשה בצה"ל? השיב התלמיד אהיה נהג "בוס", מדוע היקשה המנהל שלא תהיה "בוס"שהרי ברוך כשרונות אתה?השיב התלמיד:אבי וגס סבי היו נהגי בוס.
למחרת הקיש התלמיד על דלתו של המנהל וסיפר כי סיפר בבית רעיונו של המנהל להיות "בוס" והם קיבלו הרעיון.
מדי פעם פוקד בוס קצין מצטייו זה את בית הספר כדי לחבק את המנהל.הנהלת המחוז התרשמה מאוד מהעשיה המרתקת במוסד החינוכי ראשית מההישגים הלימודיים החברתיים התורניים וההתנהגותייםאף הזילו דמעות בשיחתם עם מועצת התלמידים שסיפרו על שימחתם בראשית והוסיפו ...משהו על הצדקות של המנהל לזקוקים ,המנהל חושב שאנו התלמידים לא יודעים הכל ידוע ומוערך בשקט ובצנעא.
שילוב מנצח של צדקה וחסד תורה עם דרך ארץ אהבה וכבוד,יחס נפלא ושפע עידוד ואיכפתיות,תחושת שיתופיות ושייכות,קיום דיאלוג והמון אופטימיות בעשייתם של המורים ושל התלמידים.המנהל והמורים לקחו על גבם את האחריות המלאה לחזק ולקדם ילדי השכונות ולהגיע עימם לפסגת ההר.
חשוב שנדע שבתיכון זה מסיימים ללמוד בשעות הערב למגינת ליבם של המנקים. בחנוכה ובפסח מתוך רצון וחדוה כולם לומדים, אין חופשה, המוסד מטפח את המצויינים בצד סיוע לחלשים.
דרומה של העיר גאה בקיומה של מרכז לציונות דתית. הנחישות ההתמדה והאמונה בשילוב חשיבה עוצמה ןיצירתיות גורמים וחדיו להישגים נפלאים.
במה נכון וחכם הפוק:יגעת ומצאת תאמין כאשר אדם עושה הוא מתברך!הציבור מוזמן לבקר החל מהשעה 6.30 מדי בוקר מועד הגעתו של המנהל לתיכון ראשית.
התהילה והתפארת לכל צוות המורים חזקו ואמצו אף ברכה לעיר תל אביב היודעת להעריך הצלחה שיש עימה עמל רב.
^
- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב