דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור מנהל תיקים 

מאת    [ 30/03/2009 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 2876 פעמים ]

ואתם חשבתם שכשיהיה לכם כסף תוכלו לנוח על זרי דפנה. אבל אלו שיש להם כסף יודעים שלנהל אותו זה תיק, תיק לא קטן שדורש התעסקות אינטנסיבית, מומחיות, אחריות, וכן גם כישרון. הכתבה הבאה תוכל לעזור לכם לדעת איך למצוא מישהו שינהל עבורכם את התיק הזה.

קצת על ניהול תיקים:

ראשית ניהול תיקים מיועד ללקוחות שהיקף הנכסים הפיננסיים שלהם עומד על 150 - 200 אלף שקל לפחות. בבתי השקעות קטנים דרישות הסף גבוהות יותר.

מנהל תיקים מורשה (ברוקר) הוא אדם שקיבל רישיון מתאים מהרשות לניירות ערך לאחר שעבר את בחינות הרשות וסטאז`. מנהל תיקים חייב לעבוד במסגרת חברה שגם לה יש רישיון לעסוק בניהול תיקים.

בארץ יש עשרות חברות העוסקות בניהול תיקים. חלקן שייכות למגזר הבנקאי וחלקן שייכות לגופים חוץ בנקאיים - בתי השקעות (הרשות לניירות ערך מפרסמת את רשימת החברות ומנהלי התיקים המורשים לעסוק בניהול תיקים ).

מתוקף תפקידו רשאי מנהל התיקים לבצע, בהתאם לשיקול דעתו, פעולות בחשבונות של לקוחותיו. זאת בשונה מיועץ השקעות אשר יכול לייעץ אך אינו יכול לבצע שום פעולה בחשבונכם.

רב המשקיעים אינם עוקבים ואינם יכולים לעקוב אחר כל שינוי בשוק. כאשר השוק נמצא בעלייה ניהול הנכסים הפיננסיים נוח יותר. אולם לעיתים השוק הפכפך ולפעמים הוא פשוט יורד ואז לכל פעולה בתיק הנכסים יש משקל רב יותר.

מנהל תיקים אישי, כאיש מקצוע המתמחה בניתוח השוק וניהול סיכונים, מקבל עבורכם החלטות יומיומיות כגון אם להיכנס לשוק או לצמצם חשיפה לאפיק השקעה מסוים, לשנות את תמהיל ניירות הערך בתיק, לנקוט פעולות בתיק שיקטינו את הסיכון כשהמגמה משתנית ולבחור דרכי השקעה שפחות חשופות לסיכונים. זאת בהתאם לצרכים שהגדרתם לו ביחס לדרגת הסיכון הרצויה לכם במצבי השוק המשתנים.



קריטריונים חשובים להשוואה בין מנהלי תיקים:

? מוניטין ורושם ראשוני - חשוב כי החברה תהיה בעלת מוניטין ובעלת ניסיון. כדאי לקבל כמה שיותר המלצות ממשקיעים אחרים, חברים ומיועצי ההשקעות בבנק שלכם. חשוב לקבוע פגישה בחברה על מנת לקבל רושם אישי על ההתנהלות בה. תקבעו פגישה עם מספר חברות ועם מנהלי תיקים שונים.

? מדיניות ההשקעות של החברה ושל מנהל התיקים - בדקו האם היא מתאימה לצרכים שלכם כמשקיע.

? הרקורד של מנהל התיקים - יש לבחון את הביצועים לאורך זמן הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. הרקורד מורכב הן מהתשואה שהתקבלה אבל לא פחות חשוב מרמות הסיכון בהם משקיע מנהל התיקים. שימו לב לנורות אדומות כמו הבטחות שווא בדבר תשואות גבוהות.

? עלויות - מנהל התיקים מקבל על השירות דמי ניהול, אשר גבוהים יותר ככל שהתיק קטן יותר או ככל שמרכיב המניות בתיק גדול יותר. בנוסף, הבנק גובה עמלות קניה ומכירה על פעולות בניירות ערך ודמי שמירה. אם חשבונך מתנהל בגוף שהוא חבר בורסה במקום בבנק, עמלות הקניה והמכירה נמוכות יותר, ויחסכו גם את דמי שמירת ני``ע. חשוב לא להתפתות לדמי ניהול נמוכים. חשוב יותר לבחור מנהל תיקים מוצלח, גם אם דמי הניהול שהוא גובה גבוהים יותר. עלויות הניהול יראו לכם שוליות לעומת ההפסד שיכול להיגרם לכם מניהול כושל של התיק.

? תהליכי העבודה לקבלת ההחלטות הנהוגים בחברה

? כיצד מנהל התיקים מגן על התיק במצב של ירידות שערים (זוהי שאלה לגיטימית וחשובה שכן זו אחת הסיבות העיקריות להעברת תיק הנכסים שלכם לידי מנהל תיקים אישי).

? וודאו שתזכו לשירות הולם לאחר ההתקשרות.



בחרתם מנהל תיק, כעת תצטרכו לפתוח חשבון בנק נפרד המיועד לניהול כספים ולחתום על ייפוי כוח המאפשר לברוקר לבצע עבורך פעולות קנייה ומכירה של ניירות ערך (ייפוי הכוח מוגבל לפעולות אלו בלבד ואינו מאפשר למשל משיכת כספים מהחשבון).
גולן חקק הוא מנכ"ל אתר האינטרנט בנקרייט. בנקרייט הנו אתר מקיף בתחום המוצרים הפיננסים המהווה מערכת התומכת החלטות רכישה בתחום המוצרים הפיננסים. האתר עוסק בתחומי המשכנתא, ניהול תיקים , פנסיה, כרטיסי אשראי, הלוואות וכן ניהול תיקי השקעות וביטוחים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב