דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גמלנט - איך להשתמש בגמלנט כראוי 

מאת    [ 30/03/2009 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 11184 פעמים ]

גמלנט הנו יישום באתר משרד האוצר המשווה בין קופות הגמל וקרנות השתלמות שונות, הוא כלי חשוב המסייע בהתמודדות עם הבחירה בקופת גמל או קרן השתלמות. כיום כל עובד יכול וצריך להחליט על קופת הגמל שהוא מעדיף ואף באפשרותו לשנות החלטה זו ולעבור מקופה לקופה בכל זמן שיבחר, וזאת בניגוד לעבר בה המעביד היה מחליט בשביל העובד על כך.

כאשר אנו ניצבים בפני אפשרויות השקעה בקופות גמל כה רבות, רצוי לרכוש את הכלים הבסיסיים שבאמצעותם נוכל לבחור את קופת הגמל המתאימה ביותר עבורנו בהתאם לצרכינו והעדפותינו. עלינו לערוך השוואה בין הקופות השונות ולהבחין ביתרונות ובחסרונות של כל קופה. גמלנט מאפשרת השוואה בין ביצועי קופות הגמל השונות לאורך זמן, דמי הניהול שגובות הקופות, ונתונים נוספים המסייעים להעריך את מצב הקופה. ניתן להציג את הנתונים בטבלה או בגרף ואף לייצאם לקובץ אקסל בלחיצת כפתור פשוטה. ניתן להשוות את התשואות החודשיות גם למדדי שוק. ראוי לציין כי גמל נט הנה מערכת ידידותית למשתמש וכוללת הסברים מפורטים לתפעולה.

מספר טיפים לשימוש יעיל במערכת

המטרה ברורה: לבחון האם קופת הגמל שבחרנו עונה על צרכינו וציפיותינו.

על מנת להשתמש בצורה יעילה בגמלנט עלינו לשקלל קריטריונים שונים כגון:

1. תשואה - השוואת התשואות רלוונטית על פני טווחי זמן ארוכים (מספר שנים). יש לקחת בחשבון ששיעורי התשואה מושפעים גם משינויים חיצוניים כמו התחלפות של מנהל הקופה.

2. עמלות ניהול - כדי לקבל את שיעור התשואה נטו, יש לנכות ממנה את עמלות הניהול.

3. סיכון -

? סטיית תקן - סטיית התקן מודדת את מידת הסטייה מהתשואה הממוצעת בפרק זמן מסוים. ככל שסטיית התקן גבוהה יותר כך רמת הסיכון בניהול כספי הקופה גבוהים יותר (כלומר יותר כספים מושקעים באפיקים בעלי סיכון גבוה).

? התמחות הקופה - לעניין הסיכון נתון זה יהיה גם הוא רלוונטי. האם נעדיף קופה המתמחה במניות, מט"ח, ,שקלי או צמוד מדד. בחירתנו תלויה בהעדפת הסיכון שלנו, בתחזיות שלנו לכל אפיק השקעה, בגיל שלנו ובמספר השנים שנותרו עד לפנסיה. ככל שהגיל צעיר יותר ומספר השנים לפנסיה רב יותר, רמות הסיכון שאנו יכולים לקחת הם גבוהות יותר היות ויש לנו יותר שנים לתקן הפסדים במידה ויהיו.

כלל האצבע של משקיעים בארה"ב הוא ששיעור ההשקעה במרכיב המנייתי יהיה 100% פחות הגיל שלנו. בגיל 35 לדוגמא יש להשקיע 65% במניות.

4. גודל הקופה - ניתן למדוד את גודל הקופה לפי היקף הנכסים שהיא מנהלת. היתרונות בקופה גדולה היא לרוב האפשרות להשקיע במחלקת מחקר ואנליזה המסייעים בקבלת ההחלטות. אולם מצד שני התשואות בקופות גמל קטנות יכולות להיות גבוהות יותר בזכות היכולת שלהן להגיב במהירות לתנודות בשוק ההון וללא השפעה על המדדים.


מידע חשוב נוסף שאינו מופיע בגמלנט

קיימים נתונים חשובים נוספים שאינם מופיעים במערכת גמל נט ויש לקחת אותם בחשבון בבואנו לבחור קופת גמל או קרן השתלמות. העיקריים שבהם הם :

א. מדדי סיכון נוספים כמו מדד שארפ ומדד ג`נסן

ב. המוניטין והוותק של מנהל הקופה ושל מנהלי ההשקעות בה

ג. מדיניות ההשקעה של הקופה

על מנת לברר נתונים אלו יש להיעזר במומחים בתחום או להגיע באמצעות מערכת הגמלנט ל- 2-3 הקופות העדיפות ואז לבצע מחקר מעמיק יותר על הפרמטרים החסרים.
גולן חקק הוא מנכ"ל אתר האינטרנט בנקרייט. בנקרייט הנו אתר מקיף בתחום המוצרים הפיננסים המהווה מערכת התומכת החלטות רכישה בתחום המוצרים הפיננסים. האתר עוסק בתחומי המשכנתא, קופות גמל , פנסיה, כרטיסי אשראי, הלוואות וביטוחים. באתר מספר מחשבונים לבחירת קופ"ג וקרן השתלמות



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב