דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המחיר שכולנו משלמים 

מאת    [ 29/03/2009 ]

מילים במאמר: 345   [ נצפה 2269 פעמים ]

המחיר שכולנו משלמים על כך שאנחנו לא מקבלים את עצמנו כפי שאנחנו הוא עצום. אנחנו למעשה דוחים את עצמנו בכל רגע ורגע, הופכים את חיינו להכאבה עצמית מתמשכת ובוחרים שלא להיות לעולם כפי שאנחנו באמת.

כל אחד מאיתנו נולד כפי שהוא. סט דינאמי של יכולות, תכונות ומאפיינים. האפשרות להתפתח קיימת תמיד, בהיבטים מסוימים לפחות, אבל השאלה היא מהיכן אנחנו מתחילים. האם מלקבל את עצמנו כפי שהיננו ברגע מסוים, או מדחייה עצמית שלא מאפשרת לנו לנשום.

המצחיק הוא שאת הסבל העיקרי אנחנו מביאים על עצמנו. הרי אנחנו אלה המגדירים את הסטנדרטים של השלמות ולפיהם בוחנים את עצמנו ואחרים. והרי תמיד נצא חסרים לעומת דימוי השלמות הזה. חלקים ממנו אולי אפילו בלתי אפשריים לנו לחלוטין (להפוך להיות מטר ותשעים) וגם החלקים שעדיין לא הגשמנו ושאפשריים לנו הם מצב שעדיין לא התגשם, מדוע להלקות את עצמנו על כך שעדיין לא הגענו לשם.

אנו מגדירים את דימוי השלמות שלנו ואחרי כן מלקים את עצמנו על כך שאיננו עומדים בו. האם זה באמת עושה הגיון למישהו? הדימוי הרי אפילו לא נוצר מתוכנו. הוא נוצר כהשפעה של אלפי גורמים חיצוניים לנו, הפועלים עלינו את פעולתם כל הזמן: מדיה, חיברות, חינוך, אילוף. אנחנו למעשה בוחרים לקחת את הכוחות הללו ולאפשר להם גישה ישירה לעיצוב חיינו, הם למעשה הקריטריונים לאיך נכון או לא נכון לחיות עבורנו. בפועל, כל קשר ביניהם לביננו ולבין רצונותינו מקרי בהחלט. אנחנו מאמצים אותם כרצונותינו אנו, אבל זהו שקר גס. שקר הגורם לרוב הכאב בחיינו, שכן איננו יכולים באמת לעמוד בדימוי הזה, לעולם לא. בצורה הזו, לעולם נמשיך לדחות את עצמי, לרצות להיות משהו אחר, לעד.

ניתן להפסיק את מיחזור הסבל המיותר הזה פשוט דרך לראות את זה ולהבחין בתרמית. לראות את הדימוי המלאכותי שנוצר ולראות את מהותו, שקר מכאיב. לסרב לציית לחוקיו ולהתחיל פשוט להיות מי שאנחנו. כפי שאנחנו כרגע. האפשרות להשתפר ולהשתנות זמינה לנו תמיד, אבל הדרך הופכת אפשרית יותר כשמתחילים מלאהוב את מה שכבר יש.

המפתח לשינוי ולהתפתחות הוא קבלה עצמית. זה בתור מילים לא עוזר לאיש. יש דרכים רבות להגיע לקבלה עצמית גדולה ועמוקה יותר. המסלול לכך מתחיל ברצון. נסו לראות היכן אתם לא מקבלים את עצמכם והושיטו יד לעזרה. זו לא תאחר להגיע.
דלית-יעל אייזן
מטפלת ועוסקת בריפוי ושינוי

מזמינה אותך למפגש הכרות איתי
http://www.artofliving.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב