דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה שקצת צבעי מים יכולים לעשות 

מאת    [ 29/03/2009 ]

מילים במאמר: 562   [ נצפה 4306 פעמים ]

חג פורים תמיד היה חג שמח ומלא התרחשויות אצלנו בבית. כילדה, הרגשתי שיש לי את הפריבילגיה לבחור כל רעיון לתחפושת ואמא תדאג להגשים לי אותו. יותר מכך, לא הייתי מוכנה להתחפש באותה תחפושת לאורך השנים וכל פעם חיפשתי רעיון יצירתי אחר לממש.
אז מה היה לנו? ליצן, נמר, כלבלב, אינדיאנית, מלכת אסתר, רקדנית הולה, ספרדייה, יפנית, בילבי, תינוקת, תחנת רדיו מקומית והרשימה עוד ארוכה. ההכנות היו מתחילות מוקדם מהרגיל וכללו דיונים ארוכים על התחפושת השנה, איך תיראה, איך תיתפר, מה אני אחזיק כתוספת ומה עושים עם האיפור.

איפור - חלק בלתי נפרד מהתחפושת. על אף היותי טומ-בוי לא קטנה, נהניתי באופן בלתי רגיל מהאיפור ואיך שגרם לי להיכנס לדמות. עפרון שחור ואדום על הלחיים כאינדיאנית או איילנר ומייק-אפ חיוור כיפנית, מה יכול להיות יותר טוב לילדה בפורים מאשר התחפושת? האיפור של אמא כמובן.

היום יש לנושא האיפור בפורים, במיוחד איפור לילדים, הרבה יותר מודעות. מגוון החומרים בהם משתמשים רחב וניתן למצוא באופן פשוט יחסית צבעי מים לפורים במגוון חנויות, או איפור איכותי, כגון עפרונות ואודמים בהם אנו הנשים משתמשות.

חשוב להפקיד על איכות המוצרים. קיימים בשוק הרבה מוצרי איפור זולים ולא בהכרח הכי בריאים לעור הקטנטנים, שיכולים לפתח פריחות ורגישויות למיניהם. במידה וכן יש לכם מוצרי איפור לפורים בבית, כדאי לבדוק שלפחות הם מיבואנים ידועים על מנת לצמצם את האפשרות לפיתוח תופעות אלרגיות.
אם מחליטים להשקיע באיפור מקצועי לפורים, זו השקעה לטווח ארוך. רוב הצבעים האיכותיים יכולים להחזיק שנים ויוכלו לשמש אתכם מחדש כל שנה לכל אירועי פורים. זו גם יכולה להיות תוספת נחמדה למסיבות יום הולדת לילדים ופעילויות אחרות בחופשים בבית.

מניסיוני, האופציה הטובה ביותר לאיפור בפורים הם צבעי מים המיועדים לכך. לצבעי המים מספר יתרונות בזכותם הם עדיפים בעיני על שאר המוצרים.
בראשונה, הם לא נמרחים כמו אודמים ועפרונות עם כל תנועה חפוזה. לאחר שהתייבשו מאפשרים לגעת בעור הפנים, דבר החשוב במיוחד לילדים על שלל פעילותיהם בבית הספר ואירועי פורים. פשוט לעבוד איתם - עם כמה מכחולים מחנות יצירה וספוגית פשוטה אפשר לחולל שלל יצירות. הם יתאימו במיוחד לתחפושות החיות, גיבורי על, דמויות מצוירות ולעוד הרבה רעיונות.

הם פשוטים לשימוש - מרטיבים ומציירים. כאשר רוצים למשוך קו משתמשים במכחול וכאשר רוצים למלא אזור או לצבוע את הפנים, אפשר להשתמש בספוגית. מלחלחים את הספוגית ועם טפיחות עדינות של צבע עושים את העבודה.
בפורים חשובה הצבעוניות והרעיון ופחות דיוק משיכת המכחול.
לבסוף, קיים גם יתרון חשוב של פשטות ההסרה - בעזרת מטלית לחה או שטיפת הפנים עם סבון, ללא קרצופים מיותרים, הצבעים יתמוססו וירדו.

כדאי לזכור שבמיוחד לילדים אין סבלנות לשבת זמן ארוך ולעבור מלאכת איפור ארוכה ומדויקת. צריך לבחור בדרך המהירה והטובה ביותר להמחיש את הרעיון ומהות התחפושת. הפרטים חשובים, אבל יותר חשוב שילדכם ייהנה מתהליך היצירה וירצה לחזור עליה בעתיד שוב. להפוך את זה לחלק מהחוויה של פורים.
אפשר להיעזר לשם כך באינטרנט ולהכין מראש רעיון או סקיצה של האיפור אותו אתם רוצים לבצע. אין כמו המבט של מי שאיפרתי לאחר שהעבודה הסתיימה. חבל שאין לי מצלמה לכל פעם כזו.

אני אוהבת לאפר ולהתאפר בפורים. אני נהנית להוציא קצת יצירתיות החוצה וליצור דברים לא שגרתיים. אפשר להגשים ככה כל חלום - להיות פיה, בת ים, שדונית יער, קוסמת, גיבורת-על. הכל עם ההשראה שאיתה התעוררתי בבוקר. עדיין לא החלטתי למה אתחפש בחג הקרוב. עברו כל כך הרבה שנים ותחפושות, שאני מאתגרת את עצמי מחדש כל שנה.

כן, גם מבוגרים יכולים להתחפש, במיוחד כדי להיכנס לאווירת החג וכדי להעלות כמה חיוכים על הסובבים אותנו. אז זה לא חייב להיות מושקע כמו הילדים, אבל ציור קטן, כובע, אביזר, לפעמים זה כל מה שמספיק.
עדימס - "האומנות שבאיפור"
http://www.adimas.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב