דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים מאמן 

מאת    [ 29/03/2009 ]

מילים במאמר: 781   [ נצפה 2168 פעמים ]

אתה מרגיש תקוע במשרה משמימה שמפעילה חמישה אחוזים מהמח שלך וחולם להשתחרר משלשלאות הבוס ולפתוח את העסק העצמאי, אולי אתה חש מותש מלרדוף אחרי הזנב של עצמך בניסיון לנהל את הזמן שלך באפקטיביות ולנתב בין הסעת הילדים לחוגים, לימודי תואר שני, וכמובן - ניהול קריירה.

כך או כך אתה מתהפך שוב ושוב במיטה, סופר כבשים לפני השינה ונודד במחשבות, ולפתע ברגע של הארה אתה מוצא את התשובה - מאמן. אתה מחליט לקחת לעצמך מאמן אישי שיסייע לך לעשות את הצעד האמיץ ויצעד איתך לכיוון האושר המיוחל.

אתה קם בבוקר מלא כוחות ומקליד את צמד המילים "מאמן אישי" בגוגל. גוגל משתעל לשבריר שניה ומציג לך 1,690,000 תוצאות. שמות, שמות ועוד קצת שמות. מאמנים לחיים, מאמנים עסקיים, מאמנים לקריירה, מאמנים לזוגיות, מאמנים לירידה במשקל, מאמנים לדימוי עצמי ואפילו מאמנים המלמדים כיצד להסתדר עם החמות בארוחת ליל הסדר.

אתה עובר בין האתרים, והאנרגיה מתחילה להתרוקן, אתה מוצא את עצמך אבוד. בשניה אחת עבר החשק. נמשיך לרדוף אחרי הזנב, נשכח מניהול זמן. שכיר? הכי טוב. יש ביטחון תעסוקתי.

תחום האימון (קואוצ'ינג) זוכה לפופולאריות רבה בשנים האחרונות. אופנתיות זו יוצרת ביקוש רב מצד הפונים לאימון וריבוי של מאמנים המציעים את שירותם.

אמנם אין דרך אולטימטיבית אחת לבחירת מאמן אך השורות הבאות מפרטות מספר כללי אצבע מרכזיים שחשוב שתדע לפני שאתה מחליט לקפוץ לבריכת האימונים.

רגע לפני שאתה יוצא למסע החיפוש אחר החיים החדשים שלך חשוב שתברר עם עצמך האם אתה בשל לאימון והאם אימון זו הטכניקה אותה אתה צריך ורוצה. תהליך אימון דורש ממך מעורבות, עשייה ומאמץ. לרוב אנו אוהבים את רעיון השינוי יותר מאשר הביצוע הממשי שלו. זכור, מאמן הוא אמצעי ותו לא. המאמן אינו מנטור, לא יועץ, לא פסיכולוג וגם לא קוסם.
היזהר מהבטחות סרק ומשפטים שיווקיים ריקניים - מאמן לא יפתור לך את הבעיות הזוגיות או את קידום הקריירה שלך בן לילה והוא לא יספק לך מרשם לחיים טובים. האימון הוא טכניקה עוצמתית להשגת תוצאות, אך אין הוא קסם. אל תלכו שבי אחר הכמיהה האנושית לשינוי בין רגע, למציאת זוגיות תוך שבוע או להכפלת ההכנסה תוך חודש. שינוי וצמיחה הם תהליכים שלוקחים זמן, ולא תוכנית ריאלטי בה אתה הופך לכוכב תוך שבוע. בסופו של דבר אתה הוא זה שיוצר את החיים שלך.
השאלה המרכזית אינה כיצד בוחרים "מאמן טוב", אלא כיצד אתה בוחר מאמן טוב עבורך. ייתכן כי מאמן מסוים יהיה מעולה למר X ופחות טוב למר Y. כיוון שבסופו של דבר מדובר על מפגש בין שני אנשים, חשוב שתחוש אמון ורצון לעבוד עם אותו מאמן או מאמנת. הקשיבו לעצמכם, לאינטואיציה, לתחושות הבטן. שאלו את עצמכם עד כמה מרגיש לכם טוב בחברתו של המאמן, כאדם. עד כמה אתם יכולים לראות את אותו אדם כשותף קרוב אליכם - עד כמה נראה לכם שתוכלו להתמסר לתהליך האימון בנוכחות אותו אדם?
בחר מאמן כפי שהיית בוחר כל ספק שירות מקצועי אחר כגון רופא שיניים, ספר או מטפלת לילד שלך. כמו בכל מקצוע, ישנם מגוון רב של מאמנים. שמות של מאמנים אפשר למצוא בקלות יחסית. במידה ויש לך מכר או חבר שעבר אימון זו גם יכולה להיות נקודת התחלה טובה. שאל אותו וברר איתו איך היה האימון בשבילו והאם הוא ממליץ גם לך לפנות אליו.
דרך נוספת היא לבדוק את אתר האינטרנט של המאמנים שונים. בעולמנו הקטן כיום, האינטרנט הוא כלי אדיר להשגת אינפורמציה. רצוי ומומלץ לנצל זאת בדקו מה תוכנו והאם הוא מדבר אליכם, התרשמו מהתוכן ומסגנון הכתיבה ומהתחושה הכללית שמעורר בכם האתר. בנוסף, הריצו את שם המאמן באתרי חיפוש, ראו האם הוא חבר באיגודים מקצועיים, האם הוא מגיב בפורמים מקצועיים, אתם תופתעו לדעת כמה מידע ניתן לקבל על אדם בקליק אחד של עכבר.
להכשרה, לידע ולניסיון המעשי והמקצועי של המאמן יש משקל חשוב בבחירת המאמן. בדקו מה ואיפה למד המאמן? האם עבד כמאמן בעבר עם לקוחות כמוכם? בדקו מה עשה בעבר לפני שהיה מאמן והאם מה שעשה תמך במה שהוא עושה כיום? מה הם קורות חייו - מאיפה הוא בא? מה הביא אותו למקצוע האימון - מה הדגשים שלו - מאמן משימתי, מאמן הווייתי? הרשה לעצמך לראיין את המאמן הפוטנציאלי שלך. במידת הצורך ניתן גם לבקש המלצות ממתאמנים קודמים.
השלב הבא ממש כמו בדייט הוא סינון טלפוני. כשם שאינך בוחר אדריכל או רופא רק על-פי האתר, מומלץ לשוחח עם מספר מאמנים בטלפון, לשאול כמה שאלות בסיסיות שחשובות לך, לברר פרטים טכניים על מקום האימון ותנאי התשלום ולבחור עם מי להמשיך הלאה.
משם ממשיכים לפגישת היכרות: מומלץ לקבוע 2-3 פגישות היכרות ולראות עם מי מרגיש לך הכי נכון. כיום חלק גדול מהמאמנים מציעים פגישת אימון ללא חיוב, במטרה לבחון אפשרות לעבודה משותפת.
גם כאשר מתחיל האימון חשוב שתרגיש כי אתה בהתקדמות. אם לאחר 3 פגישות אינך מרגיש כי אתה בתנועה קדימה, שווה לבדוק זאת עם המאמן ולראות כיצד ממשיכים. בסופו של דבר תהליך האימון מחוייב לתוצאות ואם אינך מרגיש כך, ברר האם אתה בנתיב הנכון.

לבסוף, תמיד צריכים להיות מוכנים לטעות ולנסות משהו אחר אם זה לא הולך. ככה זה עם כל הצלחה.

שיהיה בהצלחה.
אורן אפל - אימון אישי, אימון עסקי, מנחה סדנאות, יעוץ ארגוני,
מומחה בליווי אנשים וארגונים לשיפור ביצועים, לצמיחה ולמימוש מלוא הפוטנציאל.
www.orenappel.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב