דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיסות שכר או טיסות סדירות, מדריך למתלבט 

מאת    [ 29/03/2009 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 3541 פעמים ]

כדי לעמוד על ההבדלים בין טיסות שכר לבין טיסות סדירות יש לדעת מי החברה שמפעילה את הצ'ארטר. סאן דור היא חברה גדולה, המפעילה טיסות שכר זה שנים, צי מטוסים גדול וצוות מיומן והיא איננה דומה לחברות הקטנות שצצות כפטריות אחרי הגשם בכל עונה של תיירות. לאחר שהבהרנו נקודה קריטית זאת ניתן לעמוד על מספר הבדלים:

טיסות שכר הן לא טיסות סדירות - ממש גיליתי לכם את אמריקה... ובכל זאת כדאי להבין מה עומד מאחורי המונחים. טיסה סדירה היא טיסה הפועלת באופן רציף בימים קבועים, בשעות קבועות וליעדים קבועים. לעומת זאת, טיסות שכר הן טיסות ליעדים אליהם אין טיסות סדירות או במועדים שאין בהם טיסות סדירות. לעתים טיסות שכר פועלות במקביל לטיסות סדירות כמענה לביקושים רבים.

טיסות סדירות, חברת תעופה מסודרת - טיסות שכר מופעלות במקרים רבים על ידי חברה קטנה השוכרת מטוס או שניים כדי להרוויח מן הביקושים העונתיים ליעדים הפופולאריים. עם זאת, מסיבות שונות, קמו בארץ כמה חברות שכר גדולות ומסודרות המפעילות טיסות בקביעות. לעומת חברות השכר, חברות התעופה הגדולות מפעילות טיסות סדירות במשך זמן רב, ומשום כך הטיסה וכל מה שמסביב לה עובד בדרך כלל כשעון. הצוות מכיר היטב את הנתיב, את נמל היעד ואת משך הטיסה ורוב הבעיות נפתרות עוד לפני שהן צצות.

טיסות שכר ומי שמאחוריהן - כאמור, חברות שכר רבות צצות כמענה זמני לביקושים גבוהים ומשום כך יש מקרים שלא ידוע מי בדיוק עומד מאחורי החברה, מי הצוות, ושל מי המטוס. לגופי הבקרה בארץ ובחו"ל קשה מאוד לפקח על החברות הללו בגלל מחסור בכוח אדם ובשל הדינאמיקה של השוק.

טיסות סדירות מאחרות פחות -  מכל האמור לעיל ניתן להסיק כי טיסות שכר הן מקור לבעיות, עיכובים ואי נעימות. לא בכדי בכל קיץ אנו מדווחים באמצעי התקשורת על נוסעים שעוכבו במשך שעות רבות בשדה תעופה נידח. באופן טבעי אירועים מעין אלה נדירים כאשר מדובר בטיסות סדירות במועדים קבועים.

מי מטפל בך? בטיסת צ'ארטר חברת התעופה רק משכירה את המטוס ולכן היא איננה אחראית על אירועים חריגים בטיסה. הכתובת לתלונות או לפניות היא החברה שמכרה לכם את כרטיסי הטיסה.

אגב, על המטען כן אחראית חברת התעופה ואם במקרה אינכם מוצאים את המזוודה תוכלו לפנות לנציג החברה.

טיסות שכר, שאלה של מחיר - נכון כי מחירי הכרטיסים של טיסות שכר נמוכים בדך כלל מן המחירים של טיסות סדירות אך כלל זה אינו תקף תמיד וכדאי לבדוק זאת היטב. בעיקר מומלץ לחפש מבצעים שמציעות חברות התעופה הגדולות. עם קצת סבלנות תוכלו לאתר כרטיס טיסה משתלם במחיר דומה לזה שמציעה חברת השכר. אגב, לעתים פער המחירים בין טיסת שכר לטיסה סדירה הוא בקושי כמה עשרות דולרים, ופער כזה אינו מצדיק ויתור על הנוחות ועל הבטיחות שמציעה טיסה סדירה.

טיסות סדירות לתוכניות ארוכות טווח - מי שמתכנן את נסיעותיו זמן רב מראש לא יוכל להסתמך על טיסות השכר משום שרק כחודשיים לפני מועד הטיסה נקבעים היעדים והמחירים. טיול ארוך המתוכנן מראש יחייב רכישה של כרטיס לטיסה סדירה.

דניאל מרקס היא כותבת תוכן של אל על - חברת התעופה של ישראל. למידע נוסף אודות טיסות לחו"ל הכנסו לאתר אל על - טיסות לחו"ל.
למידע אודות טיסות סדירות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב