דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך המקוצר להזמנת כרטיסי טיסה 

מאת    [ 29/03/2009 ]

מילים במאמר: 584   [ נצפה 2974 פעמים ]

הזמנת כרטיסי טיסה בדרך כלל נעשית באמצעות סוכני נסיעות. לסוכן נסיעות מיומן ומנוסה יש יתרון על פני הנוסע. הסוכן מכיר היטב את נתיבי התעופה ואת היעדים ויודע היכן לחפש כרטיסי טיסה משתלמים, אבל באמצעות האינטרנט ניתן לרכוש כרטיס טיסה ישירות מחברת התעופה. מאחר שהמידע ברשת זמין לכל אחד, הרי שעם מעט סבלנות אפשר למצוא כרטיס מתאים. אז מה כדאי לבדוק כשמזמינים כרטיסי טיסה? להלן מדריך מקוצר לנוסע המבולבל.

כרטיס טיסה ומה שעומד מאחוריו

מחירו של כרטיס טיסה הוא פרמטר קל להשוואה ולכן רבים בודקים אותו ורק אותו, אך יש עוד פרמטרים הגלומים במחיר ואלה עשויים להשפיע על בחירתכם. לעתים בתוספת של כמה עשרות דולרים ניתן למצוא כרטיס טיסה טוב בהרבה:

ביטחון ובטיחות - את הפרמטר הזה קשה למדוד במונחים כספיים אך כישראלים הנתונים לאיומי הטרור עלינו להיות מודעים לו. חברות התעופה הישראליות כפופות לשירות הביטחון ולכן כל הטיסות לחו"ל יוצאות בהתאם להנחיות המשרד עם סידורי האבטחה המתאימים. חברות זרות אינן כפופות לזה ולכן כרטיסיהן יכולים להיות זולים יותר ובטיחותיים פחות. חברות התעופה הישראליות גם אינן טסות מעל מדינות עוינות. אמנם הדבר לא מורגש אם הטיסה עוברת בשלום, אך נחיתת חירום במדינה עוינת עלולה להיות חוויה מאוד לא נעימה. מסיבות אלה חשוב בעת הזמנת כרטיסי טיסה לבדוק גם מי היא החברה המטיסה.

נחיתות ביניים - לא רבים נותנים את דעתם לכך ומתפתים לרכוש כרטיס טיסה זול. נחיתת ביניים מעכבת את ההגעה ליעד וכשמדובר בטיסה טראנס אטלנטית ארוכה, הדבר עלול להתיש או לפגום מאוד בהנאה. לעתים קרובות זוהי אינה סתם נחיתת ביניים והנוסע מתבקש לחבור בה לטיסת המשך (connection) במטוס אחר, ולעתים גם בחברה אחרת. אגב, רוב טיסות ההמשך כרוכות בהמתנה ארוכה לטיסה הבאה ואם הטיסות חופפות, הנוסע נדרש לרוץ מהר כדי להספיק לתפוס את המטוס בזמן.

כרטיס טיסה לצ'ארטר- אכן טיסות השכר עשויות להיות זולות יותר אך הן גם מבולגנות הרבה יותר. עיכובים בטיסות אלה הם דבר שבשגרה וכך גם הצפיפות והבלגן לפני ובעת העלייה למטוס. אם זה אפשרי, מוטב לוותר על החוויה.

מועד הזמנת כרטיסי טיסה - אם אינכם גמישים ומועד הטיסה חשוב לכם אל תתפתו להצעות של הרגע האחרון. מוטב להזמין טיסה מבעוד מועד ובכך לספק מרגוע לנפש.

כרטיס טיסה ועוד דברים שכדאי לדעת עליו

כרטיס טיסה ברכישה ישירה - חברות התעופה מאפשרות להזמין כרטיס טיסה ישירות דרכן ולכן כדאי לבדוק מה הן מציעות באתרי האינטרנט שלהן.

יום לפני או יום אחרי - רוב חברות התעופה מאפשרות לבדוק מחירים של כרטיס טיסה מספר ימים לפני או אחרי המועד המבוקש. כדאי לנצל את האופציה הזו  כי לעתים שינוי של יום הטיסה יכול להוזיל את המחיר.

הזמנת כרטיסי טיסה בחג - זה לא חוק אבל בדרך כלל זה נכון: מחירו של כרטיס טיסה בערב החג יהיה יקר יותר ממחירו בחג עצמו.

טיסת לילה כן או לא? רבים מעדיפים את טיסות הלילה משום שהן עושות הרגשה שהרווחנו יום. אבל טיסות לילה הן לפעמים יקרות יותר. לכן אם ליעד אליו אתם מבקשים להגיע פועלות גם טיסות היוצאות ביום, כדאי להשוות מחירים ביניהן.

עוד משהו על כרטיסי טיסה

נראה כי המושג כרטיס טיסה הולך ומאבד את משמעותו המקורית. במרבית המקרים לא תקבלו כרטיס טיסה מסורתי עם דפי קופי ונרתיק פלסטיק. היום הכרטוס הוא דיגיטאלי וחברות התעופה יכולות לזהות אתכם ואת הזמנתכם במחשב. על כל צרה שלא תבוא כדאי להדפיס את פרטי הטיסה ואת אישור התשלום שקיבלתם במייל ולבוא עמו לנמל התעופה.

דניאל מרקס היא כותבת תוכן של אל על - חברת התעופה של ישראל. למידע נוסף אודות טיסות לחו"ל הכנסו לאתר אל על - טיסות לחו"ל.
למידע אודות הזמנת כרטיסי טיסה הכנסו לדף ההזמנות שלנו.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב