דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיטורין - אפשרות להזדמנות 

מאת    [ 29/03/2009 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 1667 פעמים ]

פיטורין - אפשרות להזדמנות צחי ליבפלד - מאמן אישי.

אדם שאיבד זה עתה את עבודתו, עולמו חרב עליו, המציאות שהכיר עד עכשיו השתנתה. מישהו הזיז את היסודות שהכיר ועליהן בנה את המציאות של חייו. במציאות היומיומית אנחנו נמצאים בעבודה מירב שעות היום ולכן כשאנחנו ללא עבודה נפתח תהום שעלינו למלא. פתאום מתעוררים פחדים שלא הכרנו, כבר אין את ביטחון והפרנסה. מה יקרה אם לא נמצא עבודה?
אנשים שונים מתמודדים עם המצב בצורה שונה. חלקם מתחילים למחרת היום לשלוח קורות חיים ולהתראיין לחברות כח אדם, אחרים לוקחים מספר ימי מנוחה ונוספים בוחרים לעשות טיול ארוך. יש רבים אחרים שנכנסים לתוך מערבולת של האשמה וחוסר אונים. זו מערבולת שקל מאד להיכנס אליה, הרגשת הקיפוח וחוסר צדק. עולות שאלות כמו למה דווקא אני? למה זה קורה לי? ישנה ההרגשה שאין מה לעשות, שניסינו הכול. זו הרגשה ממכרת שמקשה את היציאה מהמערבולת.

אנחנו הופכים להיות מעט מתוסכלים ומחכים שהמציאות תשתנה ותקרא לנו. מחכים שהצדק יופיע ויקראו לנו לחזור לעבודה. שנמצא בדרך קסם עבודה חדשה. זו אפשרות אבל לרב זה לא יקרה.

זה זמן טוב לעצור, לבחון האם זו האפשרות הטובה ביותר? האם חשיבה מסוג זו תביא לשיפור המצב? אולי ניתן לייצור שינוי? אולי לא צריך לחכות למזל? אולי צריך לעזור לו?

פעמים רבות חיינו מתנהלים על פי מסלול שלא תמיד אנחנו זוכרים למה התחלנו בו. גן-לימודים-צבא-אוניברסיטה או עבודה ( על פי מה שנראה לנו מתאים באותו גיל ) ואז הדרך כבר סלולה. אנחנו מתנהלים בכיוון המסוים שבחרנו בגיל צעיר יחסית.

הכלים שהיו לנו כצעירים שונים ממה שיש לנו כיום. אולי אנחנו פחות צעירים, פחות חזקים, פחות יפים, אבל ייתכן שיש לנו כלים אחרים: אנחנו מנוסים יותר, טיפה חכמים יותר ואולי אנחנו מכירים את עצמנו טוב יותר. ייתכן ותכונות אלו תאפשרנה לפתוח דף חדש, להתחיל התחלה חדשה. אולי הפיטורים האלו, המשבר שלנו יכול לייצור הזדמנות לעתיד אחר טוב יותר.

אולי זה זמן טוב לנתח את עצמנו מחדש, להתעלם מהעבר הרוכן עלינו, לבחון מה אנחנו אוהבים לעשות, מה אנחנו רוצים לעשות , במה אנחנו טובים , ואולי נוכל לייצור מציאות אחרת.

החיים לא כל כך פשוטים , ברגע שנתחיל לחשוב על ההזדמנות החדשה יצוצו קשיים רבים , הרבה סיבות מדוע זה לא ניתן לביצוע: אי אפשר לעשות, אי אפשר לשנות, סיבות רבות מדוע אין לנו שום סיכוי: המיתון, עכשיו מפטרים, אני לא מספיק טוב, ובגילי אי אפשר, צריך לפרנס משפחה, אי אפשר לקחת את הסיכון, אי אפשר, אי אפשר ואי אפשר.

יכול שכל הסיבות מוצדקות ונכונות אבל אז אולי כדאי לחשוב על הסיבות למה כן, למה כן לבחור באפשרות, אולי זה יצליח, אולי אני ייצור שינוי, אולי אני אופתע, אולי כן כדאי לנצל את ההזדמנות.

רוב חיינו מתנהלים בשגרה, מעטים הם הצמתים, מעטות הן ההזדמנויות המאפשרות לנו לעשות שינוי, ליצור מציאות אחרת, אולי כשנוצרת כזו הזדמנות כדאי לבחור בה.
לא חייבים זו רק אפשרות.




צחי ליבפלד בוגר תואר מנהל עסקים ומאמן אישי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב