דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התמכרות לקניות - איך להפסיק? 

מאת    [ 29/03/2009 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 7761 פעמים ]

אנחנו מתאמצים לחסוך כסף, עורכים תקציב משפחתי או אישי, מקצצים בחשבונות, חוסכים בדלק, חשמל ומעדיפים יותר יד שניה. כך אנחנו נראים במשבר כלכלי. כולם מחפשים דרכים לחסוך קצת יותר, וחושבים פעמיים על כל רכישה, מחפשים רכישות זולות יותר וחשבונות נמוכים יותר לשלם.
אבל אז מגיע האביב..ועמו מגיעות רכישות לחג הפסח, מתנות, קניות וסתם שמש בחוץ שגורמת לנו לרוץ להתחדש במשהו - בגדים, נעליים, גאדג'טים, פרטים לבית, מתנות או צעצועים.
איך נגמלים מהקניות? ואם אנחנו בכלל לא מכורים? יכול להיות. אבל גם מי שלא מרבה לקנות מבחינת תכיפות ביקוריו בחנויות, עלול למצוא עצמו במצב שכאשר הוא כבר מגיע לחנות - הוא רוצה את כל מה שהוא רואה, ולפחות חלק מזה ממש לא חסר לו, והולך לשבת ולהעלות אבק בבית הרבה לפני שהתשלומים בויזה יסתיימו. מה עושים?
1. לא להיכנס לקניון! זה כלל פשוט, מאוד פשוט, אבל הוא עובד. אם צריך לקנות משהו, אפשר לברר באינטרנט (במקום לבזבז דלק על שיטוט) היכןם כדאי, היכן זול, היכן יש מבצע - ללכת לחהות ולקנות מה שצריך. לא להעדיף שיטוט בקניות כבילוי, כי זה בילוי יקר ותוצאתו בד"כ חזרה הביתה עם שקיות שמישהו משלם עליהן. המישהו הזה הוא אתם. קניות לילדים או קניית בגדים ונעליים אפשר לרכז לתחילת העונה מה שחוסך הרבה קפיצות מיותרות לחנויות אח"כ.
2. לא לקנות באותו רגע. מכירים את התופעה הזאת אשתם פשוט חייבים משהו? רואים משהו בחנות ופשוט חייבים לקנות אותו, חייבים בעלות, חייבים שהוא יהיה שלכם? יפה. ומכירים את זה ש 24 שעות אחרי שהוצאתם על המשהו הזה כסף - אין לכם מה לעשות איתו? מכירים. כל מיני בגדים שעלו הון תועפות ומעולם לא לבשתם? לא לקנות באותו רגע! צאו מהחנות ותסתובבו קצת. מה שזה לא יהיה שרציתם להוציא עליו כסף הולך להישאר שם, ותוכלו לחזור ולקנות אותו בסוף הסיבוב שלכם. אולי משהו טוב יותר/זול יותר מחכה לכם בחוץ?
3. לחכות שבוע: זה טיפ נהדר שעובד כל פעם מחדש, והוא יכול לעבוד גם אם מחכים 24 שעות ולא שבוע שלם! בהמשך לסעיף הקודם, שבו אתם מרגישים שאתם פשוט "חייבים" לקנות את הפריט היקר שראיתם בחנות, צאו מהחנות בלי לקנות אותו. עכשיו חכו שבוע. הניסיון מוכיח שכעבור יום אנחנו אפילו לא זוכרים מה הוא היה! חכו שבוע, אם בתום השבוע הזה עדיין תרצו לקנות אותו- כנראה שאתם באמת רוצים אותו, וזה לא היה דחף של רגע. חיזרו לחנות וקנו אותו. ברוב המקרים, לא רק שכעבור כמה ימים איננו רוצים לחזור ולקנות את המוצר, אלא לרוב אחרי שיצאנהו מהחנות, אנחנו חוזרים להיות יותר הגיוניים - המחיר פתאום לא נראה לנו הולם את המוצר, המוצר לא נראה כל כך נחשק, ושימו לב: ברוב המקרים אנחנו שוכחים כעבור יום אפילו מה היה המוצר! נסו, זה תרגיל נחמד שיחסוך לכם הרבה כסף.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב