דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חרדה חברתית|טיפול בעזרת היפנוזה 

מאת    [ 24/03/2009 ]

מילים במאמר: 320   [ נצפה 3157 פעמים ]

טיפול בעזרת היפנוזה עבור חרדה חברתית

כפסיכיאטר שעוסק באיבחון וטיפול בעזרת היפנוזה אני נתקל לעתים תכופות בשאלות שונות על הטיפול בהיפנוזה. חלק מהשאלות נובעות מסקרנות. שאלות אחרות על היפנוזה נובעות מבורות וכמעט כולן מעורבות ביראת כבוד מהולה בפחד.

מזמן הפסקתי להתייחס להיפנוזה כקסם והטכניקה הזו הופכת להיות לכלי רב עוצמה לטפל בהפרעות שונות. אחת מההפרעות שמניסיוני מגיבה היטב לטיפול בהיפנוזה היא חרדה חברתית. חרדה חברתית כמו כל חרדה אחרת פוגעת בתיפקוד היומי ומונעת מהסובל ממנה לממש את הפוטנציאל הגלום בו מבחינה חברתית, תעסוקתית ואקדמית. לחרדה חברתית יש מרכיב רגשי - תחושת הפחד שמשהו נורא קורה והרצון להמנע מהתחושה הזו, ומרכיב גופני שהן הביטויים הגופניים של חרדה שהם דפיקות לב, נשימה מהירה, סחרוחורת, פה יבש וכדומה. חרדה חברתית מיוחדת בכך שהיא מתרחשת בעת אירועים חברתיים כאשר ישנו חשש מביקורת מפי הסובבים אותנו. החרדה יכולה להופיע בעת שיחה עם אנשים, אכילה בפומבי או אפילו הליכה לשירותים ציבוריים.

אנשים הסובלים מחרדה חברתית מתקשים להתמודד עם מצבים הדורשים מהם עימות,להוכיח את עצמם או לעמוד במצבים שעלולים להעמיד אותו בביקורת. מטבע הדברים אנשים הסובלים מהפרעת חרדה חברתית ישתדלו להמנע ממצבים כאלו.

טיפול בהיפנוזה עושה שימוש בכוח המודע לשלוט בתגובות גופניות של חרדה, להעלות את הביטחון העצמי ולא להמנע ממצבים שעלילים להביך אותנו. היפנוזה היא כלי יעיל ביותר להשגת מטרות אלו בזמן, יחסית, מהיר.

בזמן הטיפול בהיפנוזה המטופל לומד להרגע ולהתרכז במשימה העומדת בפניו. עם הזמן תחושת הרגיעה הופכת להיות לטבע שני והצורך להמנע הולך ונעלם. בנוסף לכך, הטיפול בהיפנוזה מצליח לשנות את התפישה של הביטחון העצמי של המטופל. היפנוזה משנה את המודע כך שתפישת הערך העצמי עולה ואינה משתנה על פי רמת הישגיות כזו או אחרת. הערך העצמי נשאר קבוע, פנימי, בלא שכשלון או האפשרות לכשלון תערער את התחושה הזו.

תוצאות הטיפול בהיפנוזה ניכרות החל מהפגישה הראשונה או השנייה כאשר מניסיונם של מטפלים רבים ניתן לראות שיש הישגים ובעיקר ברמת ההמנעות שהולכת ומתמוססת בקצב מהיר. היפנוזה מהווה טיפול יעיל ומהיר יחסית לשיטות טיפול אחרות ששמות למטרה להתמודד עם ההמנעות כדרך התמודדות עם גורם החרדה.


ד"ר חיים שם דוד,פסיכיאטר מומחה. מורשה לאיבחון וטיפול באמצעות היפנוזה. עורך חוות דעת פסיכיאטרית לצרכים שונים. לאתר הבית הקלק:
פסיכיאטר

פסיכולוג

היפנוזה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב