דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הם הסטרואידים האנבוליים? 

מאת    [ 24/03/2009 ]

מילים במאמר: 794   [ נצפה 4231 פעמים ]

מה הם הסטרואידים האנבוליים?

 

סטרואידים אנבוליים הינם חומרים מלאכותיים בדומה להורמון המין הזכרי  - טסטוסטרון. הם למעשה תרופות בעלות השפעה רפואית ועל כן משמשות לטיפולים רפואיים שונים. לעיתים רופאים רושמים סטרואידים אנבולים לעזור לאנשים עם סוגים שונים של אנמיה (חוסר דם) וגברים שלא אשר אינם מייצרים מספיק טסטוסטרון באשכיהם.

 

אך חשוב לציין כי רופאים אינם רושמים סטרואידים אנבוליים לצעיר - בריא או אנשים לעזור להם בנה שרירים. היות והדבר אינו חוקי ומוסרי.

 

ישנם הרבה סוגים שונים של סטרואידים אנבוליים, להלן רשימה של כמה חומרים הכי שכיחים בשימוש אצל ספורטאים שונים כיום: אנאדרול, אוקסאנדרולון, דיאנאבול, ווינסטרול, דאכא-דאראבולין, ואקאיפויס.

 

 

סוגים שונים של סטרואידים אנבוליים:

 

ישנם כמה סוגים של סטרואידים משתמשים, וניתן לחלקם למספר תת-קבוצות, כגון אלה הניטלים באופן אוראלי או בהזרקות (לרוב תוך שריריות). או לפי הפרמקולוגיה הרפואית: אלה המשתייכים למשפחת ה"17-אלפא אלקילייטד" או אינם משתייכים לקבוצה הנ"ל. וכו'...

 

 

כיצד ספורטאים משתמשים בסטרואידים ותכשירים אנאבוליים שונים?

 

על פי רוב ספורטאים משתמשים בשיטת הקומבינציה. כלומר שהם לוקחים מספר תרופות יחד בכדי לקבל השפעה סינרגיסטית.

 

אורך תקופת המחזוריות שהם עורכים ? להלן תקופת הסייקל, הינה כשישה שבועות ועד לכ- 12 שבועות בקירוב. לרוב השימוש ברכיבים אנבוליים נעשה בשיטת הפירמידה (ראה פרק 12, עמוד 42 מהספר: סטרואידים כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול!).

 

 

מהם תופעות הלוואי השכיחות?

 

סטרואידים אנבוליים יכולים לעשות פצעונים (אקנה) ושיער יתר. הם גם יכולים לעשות מילדים צעירים בחורים מבוגרים מבחינה חזותית (בשימוש כרוני ארוך טווח). סטרואידים יכול גרום לגידולים בכבד ולסתימת עורקים.  חוסר איזון הורמונאלי, גדילת יתר של בלוטת הפרוסטטה, העמקת הקול ועוד... (לחומר מעמיק יותר ראה פרק 20 עמוד 58, בספר: סטרואידים כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול!).

 

בולדנון הינו פופולארי עם אסטר ארוך, השילוב עונה לשם Equipoise, זמן החיים של האסטר הוא 15 ימים, כך שאין חשש לגבי תדירות הזריקות, תדירות עדיפה היא פעמיים בשבוע.
החומר נחשב יחסית לחומר חלש מאוד, הוא פופולארי בחיטוב עקב היכולת שלו לתת מראה מוצק. עקב הפעילות האיטית שלו, מומלץ להשתמש בחומר הזה לפחות 14 שבועות רצוף ועדיפות ל 16 שבועות. מתחת לזה, עדיף לוותר על שימוש בסטרואיד הזה.
בולדנון גורם לרעב מטורף, תכונה אשר יכולה להרוס את החיטוב. כדאי לשקול את השימוש בחומר הזה, מה גם שצריך לו מינונים גבוהים. מעל 600 מ"ג לשבוע. 

יעקב עזרא (n.d., n.t) כבר בגיל צעיר החל לעסוק בסוגי ספורט כאלה ואחרים עד שחווה את המקצה שקסם לו: פיתוח-הגוף. בתחום זה החל להתחרות ואף זכה במקומות נכבדים (בין ששת הראשונים בישראל). כבר אז החל להבין שהעיסוק בספורט אינו מספיק כגורם להישגים משמעותיים. בהמשך דרכו החל להתעניין בתחום התזונה שקסם לו כל כך מה שהוביל אותו ללמודי פתולוגיות. בהיותו סטודנט לרפואה החל להבין את ההקשרים בין הגוף לתזונה וספורט אך רצונו העז להמשיך ללמוד ולחקור, הביא אותו להתעניין בז'אנר הרפואה המשלימה ולהתמקד בתחום הנטורופתיה. כך הבין כי המושגים "גוף" ו"נפש" למעשה מאוחדים! בהמשך לימודיו התמחה והוסמך כדוקטור לנטורופתיה ותזונאי. יעקב עזרא הוא המומחה לתזונת ספורטאים. בקליניקה מטפל: בפציעות ספורט, מחלות שונות ע"י תזונה רפואית, דיאטות שונות לירידה במשקל ופיתוח ועיצוב הגוף.


בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (מחלות לב, סוכרת וכולסטרול וכו'...).
* דיאטה מהירה הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף מהיר בבית - עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב