דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוק המניות בצומת דרכים 

מאת    [ 23/03/2009 ]

מילים במאמר: 583   [ נצפה 1925 פעמים ]

בשבוע החולף היינו עדים לבלימת הירידות במדדים באופן חד, מניות הבנקים זינקו מאות אחוזים כאשר קרנות הגידור קונות בכל מחיר מניות בנקים וסוגרות את השורטים. סגירת השורטים הוא מבין השינויים הראשונים בסנטימנט השלילי בשוק המניות.

ניתוח מאקרו כלכלה
נתוני המאקרו בשבוע האחרון הצביעו על אינפלציה אשר מרימה ראש בעקבות התחזקות מחיר הנפט. מתן רשיונות בנייה היה גבוה מהמצופה ואיפשר לשוק המניות לעלות עוד יום אחרי שבוע הוספה של 10% במדדים. הריבית נשארה ללא שינוי וסביר שתשאר ברמה זו עד לסוף השנה.
השבוע יפורסמו נתוני נדל"ן אשר יקבעו את כיוון המדדים לאורך השבוע. התמונה המאקרו כלכלית תמשיך להיות שלילית וזאת עד לשיפור המערכת הפיננסית בארה"ב.

ניתוח שוק המניות
בשבועיים האחרונים שוק המניות נהנה מסגירה מהירה של שורטים אשר דחפה את מחירי מניות הבנקים לתשואות תלת ספרתיות. התיקון התבקש וביום חמישי ועד שישי מחירי המניות ירדו כאשר הסוחרים מושכים רווחים. שוק המניות נמצא בצומת דרכים, מצד אחד נגיד הבנק המרכזי טוען כי הכלכלה תשתפר עוד השנה והמערכת הבנקאית תחזיק מעמד ותקבל כל סיוע אשר ידרש. מאידך ההתאששות נראת עדיין רחוקה ורק פרסום דוחות מפתיעים מצד החברות יאפשרו לשוק המניות להמשיך לעלות.
מהזווית הטכנית המדדים השליליים ביותר הם הדאו גונס וה- S&P 500. מדד הנאסד"ק 100 ומדד השבבים מדשדשים בעצבנות. המדדים השליליים יצרו LL ויתכן מאוד שנוצר ביום שישי LH.
המגמה היורדת המשנית עדיין לא נפרצה ורק תנועה מהותית לכיוון העולה תאפשר שינוי כיוון למספר חודשים בוול סטריט. ראה נספח

ניתוח שוק האג"ח
שוק האג"ח הושפע מתוכנית הפד לרכוש אג"ח ארוך במאות מיליארדים. השימוש בשוק האג"ח נועד להקטין את עלויות המשכנתאות ולעודד לקיחת משכנתאות זולות יותר. מחיר האג"ח הארוך עלה ביום רביעי ביום הודעת הריבית מעל 4% אך עדיין לא מאותת על פריצה של הדשדוש וכניסה ללונג.
התשואות על האג"ח הקצר עלו השבוע כאשר נתוני האינפלציה הצביעו על עליית מחירים.

ניתוח שוק החוזים העתידיים
הפקיעה הסתיימה ביום תנודתי. החוזים העתידיים לחודש יוני שליליים ומצביעים על המשך הסנטימנט השלילי. בשוק האופציות הסנטימנט עדיין לא השתנה באופן סופי ואת בעקבות המוכרים אופציות CALL ניצלו את העליות במדדים לצורך מכירה של אופציות עם צפי לירידות שערים.
הפקיעה ביום שישי הייתה שלילית וזה סימן ראשוני נוסף לשינוי סנטימנט מתוך הסימנים הראשונים לשינוי מגמה בשוק המניות, בפקיעה האחרונה כותבי ה- CALL נאלצו להוריד את שוק המניות ולהוציא את האופציות CALL מתוך הכסף בניגוד לפקיעות קודמות אשר ההפך התרחש.
מדד ה- VIX מצביע מכולם על הצומת בשוק המניות כאשר המדד מדשדש ועדיין לא מצביע על הכיוון הנכון אצל המשקיעים בוול סטריט. מניתוח המדד ע"י מתנד ה- ADX עולה תמונה חד משמעית, התיקון במדד VIX הסתיים והמדד לקראת תנועה חדה, הכיוון במדד יקבע האם שוק המניות יעלה או יחזור לרדת.

ניתוח שוק הסחורות והמט"ח
מחירי הסחורות נהנו מנתוני המאקרו אשר הצביעו על האינפלציה העולה. הזהב עלה לאחר תיקון לקו המגמה ואילו הנפט ממשיך לעלות מעל 50$. בשוק המט"ח הדולר נחלש באופן מהותי מול המטבעות הדומינטיים. העבודה של הפד לא מסתיימת, החולשה בדולר היא חיובית לרווחיות חברות אמריקאיות בין לאומיות אך פוגעת בצמיחה האמריקאית ע"י עלייה מחירי הסחורות. יהיה צורך למצוא את האיזון השביר בין האינפלציה לצמיחה וזאת תהיה הבעיה הבאה של הפד ותאמינו או לא היא תהיה הרבה יותר מסוכנת וקשה לשליטה מהמשבר בבנקים.


סיכום
שוק המניות אומנם עלה יפה בשבועיים האחרונים אך נראה כי מדובר בתיקון טכני בלבד.
יש שינוי קל בסנטימנט בשוק המניות כאשר השורטים סגרו חשיפה למניות הבנקים והפקיעה בשוק האופציות לראשונה מזה שנה הייתה שלילית מאוד.
בפתיחה שלילית ניתן לפתוח בשורט על המדדים המובילים עם סטופ צמוד.
הזהב, נפט, אג"ח ממשלתי מעניינים להשקעה לטווח בינוני כאשר יש צפי לאינפלציה ואף לחידוש הצמיחה עוד השנה. יש לעקוב אחרי מדד ה- VIX ולאמת את התנועה של המדד במקביל לשוק המניות.
!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב