דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות סיעודי 

מאת    [ 23/03/2009 ]

מילים במאמר: 581   [ נצפה 4680 פעמים ]

מהו בית אבות?

בית אבות הינו מבנה מגורים המיועד לקשישים עצמאיים, תשושים וסיעודיים, אשר בו הם גרים לאחר שאין ביכולתם או ביכולת בני משפחתם לטפל בהם עוד, או לקשישים אשר רוצים להיות בדיור מוגן, להיות בחברה, ליהנות מפעילות פנאי עשירה ולהעלות את איכות חייה.

מחקרים רבים הוכיחו,שאיכות החיים ותוחלת החיים בבתי אבות, הינם גבוהים יותר מאשר בבית. כאשר הבית אינו מסוגל לתת מענה לכל צרכיו של הקשיש, הפתרון נמצא בבתי האבות. קיימים מגוון סוגים של בתי אבות: בית אבות לקשישים תשושים עצמאיים אשר מיועד לקשישים שאינם מסוגלים לתפקד באופן עצמאי ולרוב זקוקים לעזרה בפעולות שונות, אך עדיין מסוגלים לתפקד באופן עצמאי.

בית אבות לתשושי נפש מיועד לחולי דמנציה או מחלות נפש אחרות, אשר בגללם הם אינם מסוגלים לבצע פעילות יומיומית או לתקשר עם סביבתם. בית אבות סיעודיים מיועד לקשישים הזקוקים לעזרה מכיוון, שאינם מסוגלים לתפקד בעצמם ולרוב הם מוגבלים מבחינה גופנית, והם זקוקים לעזרה באכילה (לעיתים באמצעות זונדה), רחצה, החתלה, הליכה,הלבשה.

בית האבות הסיעודי דואג לכל מחסורם של מטופלים אלו על ידי מתן טיפול רפואי, טיפול שיקומי הכולל ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה לשימור מצבם הבריאותי ולשיפורו.

למי מיועד בית אבות סיעודי ?

חולים אשר אינם יכולים לתפקד באופן עצמאי, וזקוקים לעזרה ולמעקב רפואי באופן יומיומי ורציף, ימצאו מענה מהיר, זמין ויעיל בבית אבות סיעודי.

בית אבות סיעודי מיועד לחולים במחלות קשות, חולים אשר מצב בריאותם מדרדר באופן כרוני בשל מחלה או גיל מתקדם. חולים אשר סובלים מליקויים תפקודים שונים. חולים אשר מרותקים למיטה או מרותקים לכסא גלגלים, חולים הזקוקים לקבלת עירויים קבועים או להתערבויות רפואיות קבועות אחרות. חולים הסובלים מפצעי לחץ, חולי אלצהיימר, אנשים הסובלים מפיגור שכלי ומחלות אחרות הפוגעות במוח. חולים במצב סופני, חולים הסובלים ממחלה קשה, אשר מגדירה את מצב בריאותו של האדם כבעל סיכון גבוה ומיידי.

איזה שירותים ניתנים בבית אבות סיעודי ?

בשונה משאר סוגי בתי האבות, בית אבות סיעודי נותן שירותיים רפואיים, יעילים ומהירים, המיועדים לאנשים אשר אין ביכולתם לתפקד באופן נורמאלי ועצמאי בפעילות היומיום, בשל מחלה או ליקוי אשר פוגעים בכל או חלק ממערכות הגוף. בבית האבות הסיעודי, דואגים למטופל ולכל צרכיו. השירותים כוללים: מתן עזרה באכילה,שתייה (זונדה), מתן עזרה ברחצה, מתן עזרה בלבישת בגדים, מתן עזרה בהליכה, שימור ושיפור שליטה בסוגרים, טיפול ושיקום בעזרת פזיוטרפיסט העוזר בשימור ופיתוח היכולות הגופניות של כל מטופל, מעקב וטיפול צמוד בחולים כרוניים הזקוקים לבדיקות גופניות ובדיקות דם באופן רציף.

ליווי צמוד של רופא הכולל בקרה צמודה על מצבו ותפקודו של כל מטופל. מענה זמין, מהיר ויעיל בעת מחלה או כל קושי אחר וליווי ותמיכה סוציאליים.

כיצד בוחרים בית אבות סיעודי ?

בחירת בית אבות סיעודי, היא בחירה קשה ומורכבת, כיוון שבית האבות יהיה מעתה ואילך ביתו החדש של המטופל, והוא צריך להתאים לו מבחינה כלכלית, גיאוגרפית, מתן שירותים מקצועיים ובריאותיים.

כיום, קיימים מספר לא מבוטל של בתי אבות סיעודיים ברחבי הארץ, ויש צורך לערוך סקר שוק, על מנת למצוא את בית האבות הסיעודי, שיענה על כל צרכי המטופל בדרך המתאימה והיעילה ביותר. הצעד הראשון בבחירת בית אבות סיעודי, הוא לבדוק האם לבית האבות המבוקש יש רישיון ממשרד הבריאות לטפל בחולים סיעודיים.

לאחר מכן, צריך לברר האם בית האבות הסיעודי הזה, עונה על כל צרכיו הרפואיים של המטופל ונותן מענה מקצועי ומהימן של 24 שעות על ידי צוות רפואי, ומענה במקרי חירום, המצריכים פינוי מהיר על ידי אמבולנס.

כמו כן, רצוי לבדוק האם המטופל שוהה בחדר לבד, ואם כן האם החדר גדול מספיק, היגייני, מטופח, נעים למראה עין. באם המטופל נמצא עם מטופלים נוספים באותו חדר, כדאי לבדוק האם החדר גדול ומתאים לכל כך הרבה אנשים. בנוסף, יש לבדוק איזה שירותים חברתיים מספק בית האבות הסיעודי, כגון: פעילות חברתית, בית כנסת, מספרה, סופרמרקט וכו.

מרכז המידע המקיף בישראל לגיל הזהב.
באתר מידע רב, כתבות, טיפים המלצות וקישורים לגיל השלישי.
ניתן למצוא מידע בנושאי בתי אבות, בית אבות עדנה www.edna.co.il - המקום המומלץ בצפון.
מידע נוסף: כל המידע בנושא בית אבות סיעודי .



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב