דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב גינה נכון 

מאת    [ 23/03/2009 ]

מילים במאמר: 662   [ נצפה 5604 פעמים ]



תהליך עיצוב הגינה הביתית- הדיאלוג בין פנים לחוץ.

תהליך עיצוב גינה מקבל תפקיד חשוב בשנים האחרונות כאשר המגרשים הולכים ונעשים יותר קטנים הצפיפות הולכת ונעשית יותר גדולה ומצד שני כמו בכל תחומי החיים, העיצוב ההרמוניה והייחודיות הופכים להיות חלק חשוב מאיתנו.

בבואנו לתהליך עיצוב גינה עלינו לשים לב שהגינה היא חלק בלתי נפרד מחלל הבית והמבנה, היא משלימה אותו והבית משלים את הגינה. כל חלון המשקיף החוצה יוצר לנו תמונה בתלת מימד המשתנה בין היום והלילה(בעזרת תאורה מתאימה) ולאורך עונות השנה. כבעלי בתים בונים ומשפצים ובכלל מי שרוצה לרענן את גינתו, עלינו להתייחס לחלל הגינה כחלל בעל מספר תפקידים: שבילים ודרכי גישה, פינות ישיבה, חדר מגורים חיצוני, מטבח חיצוני ועוד ולחלק אותו בהתאם. כל פינה תקבל תפקיד ושימוש, איזור בלי שימוש יהפוך עם הזמן לחצר גרוטאות ואת זה לא נרצה - כל עיצוב גינה קטנה כגדולה חייבת תכנון מקדים כדי לקבל את הניצול המרבי משטחה.



בראשית תהליך עיצוב הגינה עלינו להגדיר מראש את רצונות וצרכי דיירי הבית לעומת התנאים אותם מכתיבית לנו המקום והסביבה.

רצונות וצרכי דיירי הבית.

· האם הגינה מיועדת לפעילות לילדים בחלקה או כולה- גינה כזו צריכה להיות בעלת שטח פעילות גדול יחסית עמיד לפעילות אינטנסיבית נקי ממכשולים כמו אבנים חדות או קוצים, וללא הפרשי גובה.

· האם הגינה מיועדת לאירוח אינטנסיבי או בקבוצות קטנות - האם בעלי הבית מארחים לעיתים קרובות וכמה אנשים. כמות האנשים תגדיר את גודל השולחן וגודל השולחן יגדיר את גודל משטח הישיבה החיצוני שצריך להכין, או אולי יש בבית ילדים מתבגרים שגם הם מארחים ואז צריך ליצור יותר מפינת ישיבה אחת.



· האם בעלי הבית רוצים גינה באחזקה נמוכה, כזו שגנן מגיע פעם בשבועיים לסדר אותה ובשאר הימים אפשר לשבת ליהנות ממנה ללא עבודה נוספת או באחזקה גבוהה כזו שחלק מההנאה היא הטיפול בגינה - לקום בבוקר ולבדוק האם יצא פרח חדש או עלה חדש, לנקש עשב סורר ולהריח את הפרחים.

· עיצוב גינה חסכנית במים - בעלי בתים רבים בעלי מודעות למצוקת המים במדינה ולאיומים בייבוש הגינות השקם וערב מתכננים מראש עיצוב גינה אשר צורכת כמויות מים קטנות.

· האם אנחנו רוצים עיצוב גינה במראה טבעי מן "ג'ונגל מסודר" או גינה בעלת מראה פורמלי ונקי כשלכל דבר יש את מקומו המיועד.

· מהם הצבעים והחומרים אליהם אנחנו מתחברים ואוהבים צבעים חמים כמו צהוב ואדום או צבעים קרים כמו לבן וסגול.

· עיצוב גינה והקצאת מקום לצרכים שוטפים כגון מלונה, מתלה כביסה, חניה, ברביקיו, מיכל סולר, ועוד כך שלא יפריעו לזרימה של הגן.

· עמידה בתקציב- כבר משלב מאוד מוקדם בתכנון הבית אפשר לדעת בעזרת התכנון את התקציב המיועד לגינה ולהתארגן בהתאם.



התנאים אותם מכתיבים לנו המקום והסביבה בתהליך עיצוב גינה.



· מיקום המגרש לפי איזור בארץ : הר , שפלה, מישור החוף וכו' יכתיב לנו את תנאי האקלים כגון טמפרטורות מינימום ומקסימום, רגישויות לקרה, כמות משקעים ממוצעת, רוחות ועוד, ולפי זה נצטרך לבחור את הצמחים העמידים והנכונים לאותו איזור .

· סוג האדמה גם הוא ישפיע על בחירת הצמחים בתהליך עיצוב גינה. אדמה כבדה חרסיתית או קלה תשפיע בעיקר על הניקוז וכמויות ההשקיה.

· זוויות השמש - מיקום הבית במגרש מגדיר לנו את שעות האור והצל במקומות שונים במגרש ואלו ישפיעו מאד על בחירת הצמחים ומיקומם.

· גודל השטח הוא מרכיב חשוב בתהליך עיצוב גינה כך שישמרו יחסים נכונים בין אלמנטים שונים ויחמיאו לבית ולא יסתירו אותו. למשל עץ גדול בכניסה לבית במגרש קטן מסתיר את הבית את הארכיטקטורה שלו וכל אלמנט אחר שהשקעתם בו מחשבה וכסף.

· אלמנטים להסתרה או הדגשה - בתהליך עיצוב גינה נתייחס לסביבה שלנו למשל נוף הרים או ים נרצה להדגיש ולהכניס אותו לתוך הגינה, לעומת חומה גבוהה או עמוד חשמל נרצה להסתיר ולטשטש.

· סגנון הבית וחומרים - הגינה כחלק בלתי נפרד מהבית צריכה להתחבר עליו מבחינת הסגנון והחומרים ולדבר בשפה משותפת,ושמירה על עיצוב גינה נכון



תפקיד מעצב הגינה הוא לנתח את כל האמור לעיל למצוא פתרונות תכנוניים בעזרת הצומח והדומם בגינה לחלק את הגן לאזורים, ליצור פינות ישיבה ושבילים ולקשר את הכל ליחידה אחת הרמונית בעלת התחלה אמצע וסוף, ולמרות המגבלות הקיימות אנו מגשימים את כל הפנטזיות והרצונות של דיירי הבית.



המאמר נכתב ע"י רויטל לוריא - עיצוב גינה
מעצבת גינות
טלפון
050-3496625
פרטים בחתימה למטה










מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב