דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הארגונים העסקיים יחסכו בהוצאות התקשורת עשרות מיליוני שקלים בעקבות פתיחת שוק התקשורת לתחרות 

מאת    [ 10/05/2006 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 3595 פעמים ]

תחזית: בעקבות כניסת חברת סלקום לשוק המפ"א (מפעילים פנים ארציים) ויישום ניוד מספרים החל מחודש ינואר 2007 , תאבד חברת בזק 15% מנתח השוק המפ"א במגזר העסקי תוך פחות מ - 12 חודשים.

למומחי שוק ההון וליועצי השקעות היה ידוע מזה זמן רב, שהתשואות של הקרנות הפרטיות היו גבוהות בהשוואה לקרנות של הבנקים הגדולים.

יחד עם זאת, החל הציבור הרחב להעביר סכומי כסף משמעותיים מהקרנות הבנקאיות לקרנות הפרטיות רק בשנתיים האחרונות. זאת, מתוך "הערפל" והחששות שדאגו יועצי ההשקעות הבנקאיים להזרים ללקוחותיהם לגבי הסיכונים הכספיים והאיתנות הפיננסית הנמוכה של הקרנות הפרטיות.

מיותר לציין, שלערפל שנוצר לא היה בסיס עובדתי. כיום, מיליארדי - עוברים מהקרנות הבנקאיות הגדולות לקרנות הפרטיות היעילות, שהשיגו תשואות גבוהות.

תהליכים דומים יקרו בשוק התקשורת הקווי (מפ"א) שנפתח לאחרונה לתחרות.

קביעת משרד התקשורת כי תוכנית "ניוד המספרים" תיושם עד סוף 2006, תגביר במידה רבה את התחרות בשוק התקשורת הקווי, בכך שתאפשר למנויים לעבור ממפעיל אחד למפעיל שני עם עלויות שוליות נמוכות ביותר. בניידות, אין צורך בהחלפת מספר הטלפון של העסק, פרסומים בערוצי המדיה השונים, החלפת ניירת משרדית , הפקת כרטיסי ביקור חדשים וכד'.

חברת בזק, ספק התקשורת הבלעדי עד למועד פתיחת שוק התקשורת לתחרות, השקיעה מאות מיליוני דולרים בשדרוג מערך התקשורת שלה הפרוס בפריסה ארצית רחבה. חברת בזק מספקת שירותי תקשורת קווית ברמת אמינות ושרידות גבוהים ביותר, כאשר זמינות המערכת הינה "חמש תשיעיות" ( 99.999%). ההסתברות לנפילה כללית של המערכת נמוכה מאוד יחסית.

יחד עם זאת, עלויות האחזקה והתפעול של המתגים הספרתיים המסורתיים בטכנולוגיית TDM, גבוהות אפילו ביחס לעלויות ההשקעה הנדרשות מהמפעילים החדשים להיכנס לשוק המפ"א.
מפעילי התקשורת החדשים יכולים להוזיל את עלויות התקשורת ללקוחות העסקיים בשיעור של כ- 30%, ועדיין להשיג שולי רווח גבוהים יותר מאשר לחברת בזק.

עפ"י תחזית חברת המחקר "גרטנר", עד שנת 2010 או מעט אחריה, תמוזגנה התקשורת הקווית, הסלולארית ותקשורת הנתונים לרשת IP אחת. הכוונה היא, ששיחות הקול, השיחות במכשירים הניידים וגם תקשורת הנתונים בין מחשבים, תחוברנה כולן לרשת המאוחדת - רשת IP Ethernet.

בשנים הקרובות נראה את כניסת טכנולוגיית ה- FMC (Fixed Mobile Convergence) שמשמעותה: שילוב התקנים ניידים ונייחים כחלק מהמפכה, שאליה אנו נכנסים. מיותר לציין, שכמות המכשירים הניידים חצתה זה מכבר את 7 מיליון המנויים עם אחוז חדירה של כ- 107% בשוק הישראלי. מול התהליך של גידול בתנועת הדקות "הניידות", קיים תהליך מקביל של צמצום בתנועת הדקות "הנייחות", בצמוד לתהליך של צמצום בכמות הקווים הנייחים (כ- 2.8 מיליון קווים נייחים בלבד).

המסקנה המתבקשת מהתהליכים לעיל היא, שהיתרון היחסי של חברת "בזק" בהיבט של האמינות והשרידות של רשת בזק בנקודת ההתחלה (של פתיחת שוק התקשורת לתחרות), יקוזז לאורך ציר הזמן עם כניסת המתחרים החדשים בשוק. הבשלות הטכנולוגית והפחתת העלויות של שיטת ה- VoIP, הפעלת תוכנית ניוד המספרים, כניסת טכנולוגיות חדשות כדוגמת FMC ו - WiMAX, וכמובן הגידול הטבעי בתנועת הדקות "הניידות" מול צמצום בתנועת הדקות "הנייחות", כל אלה יסייעו לכניסת המתחרים. למעט מוקדי שירות לקוחות ( Call Centers), שהנם מערכות קריטיות אשר אמינותן ושרידותן חיוניות לארגון, תועבר הטלפוניה המנהלתית בהדרגה לטכנולוגיות החדשות, תוך צמצום בהוצאות התקשורת השוטפות.

Telecom Experts - הוקמה ע"י מהנדסים מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב במטרה לעזור לעסקים בצמצום והתייעלות הוצאות התקשורת.כאן תמצאו פתרונות יעילים ופשוטים לשירותים רבים שיחסכו בהוצאות התקשורת והמחשוב של העסק שלכם. שירות חיסכון לקוחות פלאפון. שירות חיסכון לקוחות סלקום. שירות חיסכון לקוחות אורנג'.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב