דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי עיצוב במילניום השלישי 

מאת    [ 22/03/2009 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 2017 פעמים ]

לימודי עיצוב מאפשרים לסטודנטים לעצב את העולם הממשי והווירטואלי שבו אנחנו חיים. אם תחשבו על זה ולו לרגע קל, תבינו איזו משמעות יש לעולם העיצוב על חיינו היומיומיים: אנחנו חיים בחללים שאדריכלים תכננו ומעצבי פנים עיצבו. אנחנו עושים שימוש תכוף ברהיטים כגון שולחנות, כסאות ואפילו מכונות כביסה ותנורים - שמעצבי מוצר ומעצבים תעשייתיים חשבו עליהם זמן רב. אנחנו יושבים שעות על גבי שעות למול מסך המחשב ונהנים מכישרונותיהם של מעצבים גראפיים שמעצבים עבורנו אתרי אינטרנט, אנחנו לובשים בגדים המעוצבים על ידי מעצבי אופנה שעושים הכול על מנת לספק לנו מוצרים אסתטיים ושימושיים - כאחד.

לימודי עיצוב זהו שם כולל לעולם גדול שטומן בחובו תתי התמחויות, ביניהם ניתן למצוא: לימוד עיצוב אופנה, לימוד עיצוב גרפי ועיצוב אתרי אינטרנט, לימוד עיצוב פנים, לימודי עיצוב תעשייתי, אדריכלות ועוד.

בשנים האחרונות לימודי עיצוב תפסו תאוצה, יש ביקוש למעצבים המתמחים בנושאים השונים ומספר הסטודנטים השואפים להתקבל ולסיים לימודי עיצוב במסלולים השונים עולה בהתאמה. ייתכן מאוד כי העלייה באיכות החיים שלנו היא שהביאה לעליה בתודעה הציבורית לחיוניותו של עיצוב בכל אספק של חיינו. בין אם זו הסיבה ובין אם לאו - השינויים בתפיסה האסתטית וחשיבות ההיבט האסתטי בחיינו בקרב הציבור הרחב - כבר נותנת את אותותיה.

לימודי עיצוב - מעצבים מדור 3.0

לאחר שהבנו עד כמה מעצבים משפיעים על חיינו ואיזו משמעות יש למעצבים על כל היבט בחיינו, נשאלת השאלה כיצד מתחילים ללמוד עיצוב - לימודי עיצוב, כאמור, הפכו פופולאריים ועל מנת להיכנס למוסדות להשכלה גבוהה, יש צורך לעבור כמה שלבים מקדימים ומאתגרים, ביניהם:

מבחני כניסה - על מנת להיכנס למסלולי לימודי עיצוב במוסדות להשכלה גבוהה יש צורך לעבור מבחנים. מרבית המוסדות מבקשים מן המועמד לעבור מבחן פסיכוטכני.

תיק עבודות - פורט פוליו, בלעז. שמטרתו לבחון את ההיבט הביצועי-יישומי של המועמד. תיק העבודות יכיל מספר רב של עבודות, סקיצות ורישומים ומהם ניתן יהיה להקיש על יכולותיו הביצועיות והאומנותיות של המועמד. זה המקום שבו כישרונו של המועמד נמדד.

ראיון אישי - לימודי עיצוב דורשים מן המועמד לעבור ראיון פרסונאלי - שתכליתו הכרת אישיותו של המועמד. המטרה היא לייצר דיאלוג פתוח הבוחן את עולמו האישי והפנימי ואת יכולת הביטוי של המועמד.

מכינה לעיצוב - זהו אמצעי יעיל המכין את הסטודנט לקראת לימודים גבוהים על כל האתגרים שהם מזמנים: מבחן קבלה, הכנת פורט פוליו (תיק עבודות) ובנוסף, מכינה לעיצוב מאפשרת לסטודנט לחוות ולהתנסות בתחומי העיצוב שונים ולהגיע להחלטה מושכלת באשר לתחום ההתמחות העתידי.

דרישות אלו אינן נחלת מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל בלבד, גם מוסדות גבוהים המציעים מסלולי לימודי עיצוב ברחבי העולם המערבי דורשים עמידה בתנאים הדומים לאלו ולכן יש להיערך היטב גם כאשר שואפים ללמוד עיצוב - בחו"ל.

בין אם בחרתם במסלול לימודי עיצוב בארץ ובין אם בחרתם ללמוד עיצוב בחו"ל, ממתין לכם עולם עצום המשתוקק למגע עיצוב רענן וחדשני.


פרטים נוספים על לימודי עיצוב בארץ ובחו"ל ניתן למצוא באתר קווים - המכון לעיצוב ואדריכלות

www.cavim.co.il


לפרטים נוספים על מכינה לעיצוב וכן על לימודי עיצוב פנים ניתן לגלוש לאתר מכון קווים ללימודי העיצוב השונים, עיצוב פנים, אדריכלות ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב