דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דחיית טענת התיישנות מצד חברת ביטוח בעניין תביעה של נפגע תאונת דרכים 

מאת    [ 22/03/2009 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 2215 פעמים ]



ת"א 5977/05, נורית בייט נ' החברה לביטוח ישיר בע"מ ואח'

כב' השופט א' דראל


17.03.2009

העובדות:
1. התובעת נפגעה בתאונת דרכים שאירעה ביום 24.10.1999. התביעה הוגשה לאחר חלוף 5 שנים ושבעה וחצי חודשים ביום 6.6.05. ביום 6.11.05 הוגשה על ידי התובעת 'בקשה מוסכמת להקפאת הליכים'. ביום 24.1.08 הוגשה על ידי התובעת בקשה לחידוש התובענה ולתיקון כתב התביעה. ביום 25.3.08 הוגש כתב ההגנה ובו העלו הנתבעות את טענת ההתיישנות וביקשו לדחות ו/או למחוק את התביעה על הסף.

החלטה:
2. דומה כי מבחינת לוחות הזמנים - התובענה התיישנה: בין מועד אירוע התאונה - 24.10.99 למועד הגשת התביעה - 6.6.05 - חלפו 5 שנים, שבעה חודשים ו- 12 ימים. עוד עולה כי מהמועד שבו הופסקה התובענה - 6.11.05 ועד המועד שבו חודשה - 24.1.08 - חלפו שנתיים, חודשיים ו - 17 ימים. כפי שנקבע, במהלך הדברים הרגיל התקופה שבמהלכה תובענה מופסקת אינה נמנית במסגרת מרוץ ההתיישנות. מכאן, אלא אם ניתן להצביע על טעמים המאריכים את תקופת ההתיישנות או המצביעים על כך כי אין למנות במסגרת התקופה משך זמן כזה או אחר, יש לצאת מנקודת הנחה כי התביעה התיישנה.
3. יש לקבל את עמדת התובעת לפיה ההסכמה על 'הקפאת ההליכים' עד לקביעת המוסד לביטוח לאומי או לצורך קביעה זו כוללת גם הסכמה לכך שמרוץ ההתיישנות ייעצר למרות הפסקת התובענה. יש לפרש את הסכמת הצדדים על הקפאת ההליכים ככזו הכוללת גם את עצירת מרוץ ההתיישנות. מסקנה זו נובעת מכללי הפרשנות בדיני החוזים. אף שהצדדים לא נתנו את דעתם בעת כריתת החוזה לשאלת ההתיישנות ולשון החוזה שותקת בעניין זה דומה כי התחקות אחר אומד דעתם של הצדדים כפי שהיא משתמעת מתוך החוזה ומתוך הנסיבות: התכלית הסובייקטיבית של החוזה כפי שהיא עולה מלשון החוזה, השיקולים שהביאו לכריתתו והגיונו הפנימי של החוזה, מחייבת את המסקנה כי אין למנות את תקופת ההתיישנות במהלך ההקפאה עד לסיום ההליכים במל"ל.
4. במקרה זה קבלת עמדת הנתבעות אינה עומדת במבחן זה של הגינות ותום לב. הנתבעות מפצירות בתובעת לפנות למוסד לביטוח לאומי ולמצות את ההליכים שם. למרות הסכמתן המפורשת להקפאת התביעה ולהמתנה עד למיצוי הזכויות כלפי המוסד לביטוח לאומי הן מעלות את טענת ההתיישנות. להתנהגות שכזו קשה לייחס תום לב והגינות.
5. הפרשנות הרואה בקביעה הסופית של המל"ל, לאחר שנדונה ונבחנה האפשרות להחיל את תקנה 15- היא הקביעה שעד אליה הסכימו הצדדים להמתין.



את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב