דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בתקופת שפל אמיתי חייבים להיערך ולהעביר להילוך מהירות הקול במינימום 

מאת    [ 22/03/2009 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 1858 פעמים ]

אפשר לכתוב הרבה בשבחי אירועים עסקיים ללקוחות - עד כמה הם תורמים לחיזוק הקשר עם ציבור הלקוחות, תורמים ליחסי ציבור טובים ועוד. קיים פן נוסף, שבדרך כלל לא מדברים עליו, אולי אפילו לא חושבים עליו אך הוא חיוני למינוף מחלקת השיווק בעסק, אפילו בעסק של אדם אחד: טיפוח מאגרי המידע כהכנה לאירוע.
חשוב לציין שהשבחת מאגרי המידע חייבת להתבצע כחלק מהעבודה השוטפת של עסק. "בשלושת החברות שלי יש כוח אדם מיומן, שתפקידו ליצור קשר קבוע עם לקוחות ולשמור איתם על קשר קבוע. אחת החברות מחזיקה במאגרי נתונים נרחבים ביותר. ובכל זאת, במסגרת העבודה השוטפת אנחנו לא תמיד רואים את המאגר כמקשה אחת אלא מתמקדים באנשים מסוימים, ושוכחים אחרים", מסביר עדי פלאוט, מנכ"ל קבוצת קומליין.
עסק שמכריז על אירוע שמתקרב, חייב בכל מקרה לוודא שהמאגר שלו מעודכן וכך יכול להפיק תועלת מכופלת מההכנות (שבכל מקרה צריך לבצע).
הנה דוגמא: אתה מפיק אירוע למאות אורחים, כולם לקוחות. ככל שהאירוע הולך ומתקרב כדאי להתחיל לבדוק מה המצב הכללי:
האם רשימות הדיוור מושלמות עם כל הנתונים? - אם לא, אז משלימים אותן.
האם נתוני התקשורת (אי-מיילים, ניידים, פקסים וכו') של הלקוחות מעודכנים באופן מושלם? באותה הזדמנות של הזמנות לאירוע מעדכנים אותם.
האם ישנם ברשימות שמות כפולים? - יש לסדר את הנתונים בתוכנת ניהול קשרי הלקוחות.
האם כדאי להזמין גם אנשים שאינם לקוחות? זו הזדמנות מצוינת להראות למנהל הבנק מי אתם ולהזמין את כל בעלי הדעה והמאה כדי להתחכך איתם.
האם מעודכנים גם פרטי הלקוחות שלא מתאימים להמשיך ולהיות לקוחות? חשוב שמאגר הלקוחות יהיה באמת איכותי ולא חייבים לקבל כל אחד בתור לקוח. עסק צריך לדעת לא רק איך להשיג לקוחות אלא גם את מי לעודד לשמור על קשר ועל מי לוותר.
כהכנות לאירוע יש להתחיל ליצור קשר עם כולם ולהזמין אותם אחד-אחד, באופן אישי. זאת הזדמנות נפלאה לדרוש בשלומם, לברר מה קרה מאז הפעם האחרונה שנפגשנו איתם, בקיצור לחזק את הקשר.
פעולות כאלה צריכות להתבצע בשוטף, ובעסקים מצליחים רבים אכן מתבצעות - אבל לא מספיק. לא תמיד יש סיבה לצלצל ללקוחות, לא תמיד יש סיבה לעדכן את המאגרים, וכך עוברות להן שנה ועוד שנה...
לכן, אירוע לקוחות הוא הזדמנות שיווקית בריבוע - כי הוא "מכריח" את העסק לבצע את פעולות השבחת המאגר האלה, שהן קריטיות להצלחת כל מסע פרסום. יש לקחת בחשבון ששימור לקוחות לא יוכל להתבצע ללא רשימות מלאות ומעודכנות. כל הרצון הטוב שבעולם וגם המוצר המלהיב ביותר לא יספיקו אם אין מאגר מעודכן ואיכותי שאפשר לספר לו על כך.
זו חוויה מיוחדת לקבל את פניהם של 300 אנשי עסקים, המגיעים כמעט בו-זמנית, תוך כדי קבלת פנים המשדרת את התחושה שחיכיתם להם באופן אישי...
זאת למעשה העוצמה המלאה של טיוב הרשימות. קבלת הקהל היא אחד מהדברים הקריטיים ביותר להצלחת אירוע לקוחות והיא תלויה לחלוטין בהכנה המוקדמת של רשימת המוזמנים.
עדי פלאוט, יזם והבעלים של קבוצת קומליין - קבוצה של ארבע חברות ויועץ עסקי משנת 1989.
אחת מהחברות היא קומליין ייעוץ עסקי המתמחה ביעוץ עסקי וסמינרים בנושאי ניהול ושיווק לבעלי עסקים.
http://www.comlinegroup.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב