דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סמל הרייקי (שכנראה) שמעולם לא היה... 

מאת    [ 09/05/2006 ]

מילים במאמר: 744   [ נצפה 4795 פעמים ]

לפני זמן מה קראתי ראיון עם פול מיטשל (יד ימינה של פיליס פורומוטו, נכדתה של טקאטה העומדת בראש ברית הרייקי) בו ציין כי יש בעצם רק שלושה סמלים בהם משתמשים במסגרת מערכת הרייקי המסורתי (Usui Shiki Ryoho). כוונתו הייתה בהקשר של טיפולי רייקי (אנחנו יודעים שטקאטה לימדה שהשימוש היחיד של סמל המאסטר היה בכיוונונים).

היה זה זמן קצר לאחר מכן שהירושי דוי החליט לחשוף עוד פיסת "סוד" של ארגון הרייקי היפני, שישנם רק שלושה סמלים בשיטה המתורגלת ביפן (Usui Reiki Ryoho)...

בכל אופן, שלא כמו ראשי ברית הרייקי, כוונתו של דוי לא הייתה שסמל המאסטר שימש לכיוונונים בלבד. הוא טען שהיו רק שלושה סמלים ברייקי. נקודה. שלושה סמלים - וסמל המאסטר לא היה אחד מהם!

דוי טוען שבמסגרת ארגון הרייקי היפני לא משתמשים כלל בסמל המאסטר, אפילו לא לצורך כיוונונים ושאוסואי לא השתמש בסמל המאסטר כלל.

סמל המאסטר - יצירת אומנות?

הירושי דוי מספר שסמל המאסטר היה פשוט קטע קליגרפיה (כתיבה תמה) אשר אוסואי הציג לכל תלמידי השינפידן (דרגת המאסטר ביפן) שלו. כפי שדוי מספר זאת, פיסת "אומנות מכחול" זו נועדה להוות תזכורת לכך שהמטרה המוחלטת שלהם הייתה השגה של הארה, אך באופן כלשהו, במשך השנים, אותה קליגרפיה התפתחה להיות סמל המאסטר עצמו...

באופן מעניין ביותר, חיפוש אחר שמו של סמל המאסטר באינטרנט יובל לגילוי שמגילת קלף שתלויה במקום בולט במרבית אולמות תרגול נינג'וטסו בני ימינו, כוללת את הכיתוב 'Shi kin Haramitsu Daikomyo', שמשמעו "כל התנסות היא מקודשת ועשויה לספק את המפתח להארה הכוללת שאנחנו מחפשים". המטרה של מגילת קלף זו היא להזכיר לתלמיד אומנויות הלחימה שמטרתם העליונה בחיים צריכה להיות השגה של הארה...

עוד נוכל למצוא את סמל המאסטר כתוב על מגילה הנקראת גו?ש?ינ?ט?אי, המקודשת לדת הג'והריי. גם כאן המשמעות היא תזכורת על כך שהמטרה העליונה היא השגת הארה אבל כאן יש לה גם משמעות של קשר ישיר עם האלוהות. מספרים גם שהמגילה מביאה שלווה, הגנה, איזון וצדק.

אם כך, בעוד אנחנו יודעים שאוסואי עצמו עסק בתרגול של אומנויות לחימה, האם עלינו לראות את העובדה בנושא הנינג'וטסו כמשהו ש"מוסיף משקל" לסיפורו של דוי? - יתכן.

אם סמל המאסטר אינו למעשה סמל רייקי והן ארגון הרייקי היפני והן אוסואי מעולם לא השתמשו בו כסמל המאסטר בכל צורה שהיא - מדוע, אם כך, דוי בעצמו מלמד ומשתמש בו כסמל המאסטר?

דוי אומר שבמשך השנים מתרגלי רייקי רבים מאוד השתמשו ו"האמינו" בכוחו של סמל המאסטר עד שזה האחרון פיתח חיים משל עצמו, והוסמך כסמל ויזואלי העומד בזכות עצמו. איכשהו אנחנו, קהילת הרייקי הכלל-עולמית, ולא אוסואי, אחראים ליצירת "סמל המאסטר" אשר בו אנו משתמשים בכדי לחנוך אחרים לאותה מערכת רייקי שפיתח אוסואי!

אם לא אוסואי, אז מי?

אם סמל המאסטר לא היה במקור סמל רייקי - אם לא הייתה אפילו התפיסה של "סמל המאסטר" - איך ומתי הפך הסמל להיות "סמל המאסטר"? מי אחראי לכך?

בניסיון להסביר את הדבר, נטען שהייאשי הא שיצר את סמל המאסטר בלעדית עבור טקאטה מתוך ניסיון להציג לה את "המטרה העליונה - הארה". הייאשי עצמו, כפי שידוע לנו, התמקד בצד המעשי של שיטת הרייקי ופיתח אותה כמערכת לטיפול רפואי. מדוע, אם כך, בחר להוסיף למערכת משהו כמו סמל המאסטר שיש לו השפעה רוחנית עמוקה? - את זאת נוכל רק לנחש...

נטען גם שטקאטה "המציאה" את סמל המאסטר בעצמה - דבר שמשמעותו היא שעלינו להניח שהייאשי היה חייב לתת לה, להראות לה או לפחות לספר לה על סמל המאסטר... (עוד ניחוש?)

כתמיכה בתיאוריה זו שהייתה זו המצאה של טקאטה, צוין שתלמידה אחרת של הייאשי, צ'יוקו יאמאגוצ'י (מייסדת ג'יקידן רייקי) לא השתמשה בסמל המאסטר ומעולם לא קיבלה אותו מהייאשי. האם זה בגלל שהייאשי לא השתמש או לימד את הסמל? (ניחוש...) או אולי הייאשי פשוט ערך ניסויים בשיטות שונות של הוראה, מה שהפך במשך הזמן לשיטתו הייחודית של הייאשי...

אך יש הסבר אפשרי נוסף מדוע צ'יוקו יאמאגוצ'י לא קיבלה את סמל המאסטר:

בעבר נתקלתי בהודעה באחד הפורומים לרייקי ועלתה בו השאלה האם צ'יוקו יאמאגוצ'י אכן למדה את דרגת המאסטר מהייאשי או שמא למדה את דרגת המאסטר מדודה, וואסאבורו סוגאנו, אשר היה אחד המאסטרים שהסמיך הייאשי.

נאמר גם שרק לאחר שבנה, טדאו, השתתף בסדנת רייקי מערבי, צ'יוקו יאמאגוצ'י ובנה החלו לדבר על לימודיה עם הייאשי.

גב' יאמאגוצ'י טענה שהיו ברשותה מספר רשימות (שכנראה שהועתקו מרשימות הרייקי של הייאשי), אך אלו אבדו מאוחר יותר בשריפה בזמן שהתגוררה במנצ'וריה. נראה שגם תעודותיה נעלמו בדרך זו.

כל זה לוקח אותנו הרחק מהנושא המרכזי שהוא טענותיו של הירושי דוי לגבי אי היותו של סמל המאסטר סמל רייקי. למרות כל זה, אם ציפית למסקנה ברורה בנושא זה, אין כזו.

זו הסיבה שבגללה אני רוצה לחשוף "סוד" נוסף של ארגון הרייקי היפני, באדיבותו של הירושי דוי.

על פי דוי, הסמל החשוב ביותר והעצמתי ביותר ברייקי הוא סמל הריפוי מרחוק...
נמרוד קדם (RMT/KRM), מורה בכיר לרייקי מסורתי, רייקי יפני מקורי, קרונה רייקי(R), סייקם ושיטות רייקי מודרניות. מדריך מדיטציה מוסמך על ידי מכון וינגייט ומורה למודעות עצמית. מרכז מעיין האור בהנהלתו של נמרוד קדם מקיים קורסים וסדנאות, טיפולים והרצאות בנושאי רייקי, מדיטציה, מודעות עצמית, פנג שואי ונומרולוגיה. אתר האינטרנט של המרכז, http://www.rudy.org.il, מכיל מידע רב בנושאי ההתמחות של המרכז ובמיוחד בתחום הרייקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב