דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה בחורף יוצאים פחות למסעדות? 

מאת    [ 20/03/2009 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 2841 פעמים ]

מתכונים קלים להכנה

הרבה אנשים מזמינים אוכל מבחוץ, אך למה לא לנסות להכין אוכל בבית עם מגוון מתכונים קלים ואיכותיים? אוכל ביתי לא חייב להיות מטלה או עניין מסובך. ישנם מתכונים רבים למאכלים בסיסיים ומוכרים וכן תוספות וקינוחים איכותיים שלא היו מביישים מסעדות שף מהמעלה הראשונה. ניתן להכין מתכונים טובים גם בעזרת מספר מוצרים הנמצא בכל בית בכל עונה בשנה, וההכנה נותנת תחושה מספקת. מי שמתקדם בתחום של גיבוש מתכונים מורכבים יכול בקלות לגלות את הקסם שבבישול פסטות או מרקים שניתן למצוא רק במסעדות.

בהמשך מאמר זה נמנה מספר מתכונים קלים להכנה בלבד, אלו מתכונים שהימצאותם במסעדות הוא מאורע נדיר, אך עדיין למרות פשטותם, הם ערבים לכל חיך, במיוחד בתקופת החורף...

מתכונים עיקריים שאנשים מבשלים...

מתכונים מועדפים לבישול בבית כוללים בין היתר פסטות. מתכונים לפסטה ניתן לאתר בהמון צורות ועם מגוון רטבים. במקרה וקונים פסטה מוכנה בסופר, ההכנה תהיה קלה מהרגיל, אך מתכונים לפסטה בהכנה ביתית יהיו רעיון יצירתי יותר. כדי להכין פסטה בסיסית יש:

לערבב כוס קמח עם מעט מלח, ולהוסיף ביצה אחת. לאחר ערבוב במשך זמן מה, תיווצר עיסת בצק. את הבצק יש לשטח עם מארוך במשך מספר דקות וזאת כדי להשיג צורה שטוחה ודקה. כעת אפשר לחתוך בזהירות ובדיוק את הבצק לפרוסות ארוכות ודקות של פסטה. לבשל את הפסטה כ10 דקות ולהגיש.

ניתן להוסיף שמן זית, לפזר על הפסטה גבינת פרמזן ועוד מגוון רב של אפשרויות. אפשר להכין גם אטריות בשילוב עם סלט. הנה כמה סוגי פסטות מוכרים:

1. קנלוני. הקנלוני היא פסטה ממולאת בגבינה ובבשר אשר נאפית בציפוי רוטב.
2. קפליני. אלו הן רצועות פסטה ארוכות המתאימות לסוגים רבים של רטבים. מתכונים לפסטה זו אפשר להכין בתוספת שום, פטריות ועוד.
3. פטוצ'יני. הפטוצ'יני היא פסטה בעלת עלים עבים יחסית, פסטה זו דומה מעט ללזניה. אטריות אלו גדולות ולכן כדאי לשלבן עם מתכונים המבוססים על רוטב רב.

מרקים הם עוד מאכל בסיסי שמתפתח להרבה כיוונים וטעמים. מרק יכול להיות אנין טעם או פשוט, להיות בריא וגם משביע מאוד. אחד המרקים הנפוצים הוא מרק עוף. יש מספר רב של מתכונים למרק זה. הנה מתכון עיקרי למרק עוף:

מתכונים למרק עוף כוללים מצרכים בסיסיים - ירקות, עוף ותבלינים לפי טעם אישי. תחילה יש לשים מספר חתיכות עוף בסיר עם מים קרים, ולהרתיח אותם. להכניס למים גזר, בצל, סלרי וירקות אחרים בחתיכות גדולות. לבשל את המרק על אש קטנה במשך שלוש שעות. בעת הכנת מתכונים מסוג זה יש להוסיף מים בעת הצורך, כדי שכל מה שנמצא בסיר ימשיך להתחמם מתחת לפני המים. לאחר סיום הבישול אפשר לשים את המרק בסיר ולאחסן במקרר, במקרה ורוצים לשמור אותו לארוחה בערב או ביום שלאחר מכן. ניתן לחזור ולבשל את המרק בתוספת של בשרים, תבלינים, תפוחי אדמה ועוד. הצמחוניים שבינינו יכולים להכין גם מתכונים של מרקי טופו, אלו מרקים איכותיים לא פחות המשלבים ירקות ותבלינים רבים כמו פלפל, אורגנו, רוזמרין ורבים אחרים.

מתכונים של קינוחים לבית

לקינוח, מסעדות שף ומקומות רבים מציעים עוגות ומטעמים משוקולד. מתכונים נפוצים לקינוחים עשויי שוקולד הם הבראוניז ועוגת הפירות.

מי שרוצה קצת יותר משוקולד בקינוח שלו יכול לבדוק מתכונים לעוגת פירות. כדי להכין עוגה זו יש:

לחתוך תותים, בננות או כל פרי אחר ולפזר מעל הפירות סוכר וקצת קינמון. לערבב את הפירות יחד עם 2 ביצים וכוס קמח. ולהכניס הכל לתנור. יש לחמם את התערובת בתנור עד שזו מקבלת צבע זהוב או חום בהיר. כעת העוגה מוכנה.

אז אמנם אין כמו הפינוק בלצאת אל מסעדות שף או אפילו אכילת מזון מהיר מקופסא, אבל לכם, אנשי החורף המעדיפים את שלוות ביתם כשהגשם מטפטף לו בחוץ - גם המתכונים המסובכים ביותר - כבר אינם בגדר חלום...



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב