דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משיח ותפקידו - פרשת ויקהל 

מאת    [ 20/03/2009 ]

מילים במאמר: 1330   [ נצפה 3141 פעמים ]

משיח ותפקידו - פרשת ויקהל


ביהדות, ישנה אמונה על פיה בשלב מסוים בהיסטוריה יופיע אדם, האמור לגאול את העולם ולהפוך את העולם לטוב יותר. אדם זה מכונה לרוב משיח, או "משיח בן דוד". על פי אמונה זו, יש לעולם שלב שני של גאולה. הרמב"ם היטיב לבטא אמונה זו בעיקר ה-12 מבין שלושה עשר העיקרים, שבו נאמר: "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח, ואף על פי שיתמהמה, עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא". השאלה היא: מי יכול להאמין שבמה שהוא האמין לא היה צריך להאמין?...


כל באי העולם יודעים שקיים "כעוס" ביקום. שהגדרת הכעוס הוא: "חוסר וודאות בתוך חוסר וודאות". כך שהדבר הבולט ביותר בכעוס שכל באי העולם מרגישים אותו הוא: "חוסר הצדק". כך שברגע שקיים חוסר צדק בעולם הזה, העולם הזה נהפך להיות לא נסבל...כך שברגע שהמציאות הגיעה לנקודה שהיא עצמה לא יכלה להחזיק את עצמה...היא הוציאה מתוך עצמה אדם שקראה לו משיח, שהוא יושיע את המציאות מחוסר הצדק שקיים במציאות...כך שברגע שהמציאות מתחילה להתבהר מתחילים להרגיש את הטוב שקיים בעולם הזה וכך נהפך להיות העולם הזה בהגדרת: "גן עדן עלי אדמות".


הכעוס וחוסר הצדק בעולם הזה ניתן לפתור אותו במהירות שלא מתקבלת על הדעת שנאמר: "ותשועת השם כהרף עין"...וכל זה נמצא במשפט אחד שכל באי העולם לא יודעים אותו בדעת...כך שאם כל באי העולם יתחילו ללמוד לדעת את המשפט, הכעוס וחוסר הצדק יפנה את מקומו לטוב...


"כלל ופרט וכלל אי אתה דן אלא כעין הפרט"...זה משפט אחד מתוך 13 עיקרי התורה שכל התורה נמצאת בו...והוא עומד כנגד משפט אחד שכתוב בתורה שכל התורה נמצאת בו שנאמר: "אלה תולדות השמים והארץ בהבראם, ביום עשות יהוה אלהים ארץ ושמים" (בראשית ב' פסוק). כך שאם כל באי העולם ידעו בדעת לשנות את האותיות: "בהבראם" לאותיות: "באברהם"...הכעוס וחוסר הצדק יעלם מן העולם הזה וכל באי העולם הזה יתחילו לדעת בדעת את המונחים: תחיית המתים, ובלע המוות לנצח, חיי נצח ויטעימו את טעם האושר שהגדרת האושר הוא: "אושר הוא לדעת שאתה יכול לדעת מה שאתה לא יודע". שעל כן החודש הזה שבא עלינו לטובה שהוא נקרא חודש "ניסן" שהוא ראש החודשים שבו אנחנו חוגגים את חג החרות שלנו שהוא עומד מול היכל "חסד" (בעשר הספירות) שהוא הצד הימין שלנו שהוא הצד טוב שנקרא: "אברהם אבינו". כך שהאדם שיצא מהיכל חסד הוא יכול לחגוג את חג החרות שלו... מכיוון שהוא יצא מהכעוס ומחוסר הצדק שקיים בעולם הזה...שעל כן נאמר: "כל המרבה לספר ביציאת מצרים (כעוס וחוסר הצדק) הרי זה משובח"...על כן ספרי "מלחמת הרוח בחומר" מראה לכל באי העולם כיצד יוצאים מעבדות לכעוס וחוסר הצדק אל עולם החופש - "יציאת מצרים ועם כל הניסים והנפלאות שעשה יהוה אלהים לי בצאתי ממצרים"...


על כן כל באי העולם שרוצים לצאת מהכעוס והחוסר צדק (מצרים) שקיים בעולם הזה ורוצים לדעת מה זה "חג הפסח" הזה שאנחנו חוגגים אותו מכוח המסורת ומכוח חוסר הוודאות חייבים להתחבר למשפט שאומר: "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח, ואף על פי שיתמהמה, עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא"...כך שאם כל אדם יבדוק את חוסר האמונה שלו שנאמר: "אנשי אמונה אבדו".. ייקח ביום חג החרות הזה, שהוא אברהם אבינו, מחייה במתים...שני סוגים של "הגדה"...האחת הידועה שבא אנחנו משתמשים 2000 שנה שכל ילד קטן יודע לדקלם אותה שהיא מראה: "מה רבו נפלאותיך יהוה"...והשנייה "הגדה" בשם: "מלחמת הרוח בחומר" שכל חכמי הדור דת, מדע וקבלה דוחים אותה שהיא מראה: "הכל בחכמה עשית"...ואז אנחנו יכולים לענות על השאלה: "מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות"...


מה שהיה יהיה, כך שמה שיהיה היה... כך שאם נחכה לשנוי שיהיה שהוא היה השאלה תהיה האם זה יהיה טוב או רע שנאמר: אנחנו חיים במציאות: "שהרע בה הוא רע ביחס לטוב - והטוב בה הוא רע ביחס ליותר טוב".


ביאת המשיח


המשיח הוא שכתב את התורה, על כן הוא יודע את התורה בדעת...על כן דעת נקראת: "הקדוש ברוך הוא"...על כן כאשר אדם מקבל את התואר הקדוש ברוך הוא שנאמר: "וקדושים תהיו כי קדוש אני"...הוא עולה לסיני כדי לקבל את התורה...שסיני נקראת בינה: "אלהים חיים"...כאשר הוא נמצא בבינה הוא רואה את אור הגנוז שנאמר: "מה רב טובך אשר צפנת ליראך"...כך שהמילת אשר היא ראש...כך שמי שרואה את אור הגנוז...שמשמעות האור הגנוז הוא: "חיבור של ארבעה צבעים אדום, ירוק, שחור ולבן לאחד". נאמר עליו: "ראה מסוף העולם עד סוף העולם"...כך שעולם אחד נקרא: עולם הבא - ראש...ועולם אחד נקרא: עולם הזה - גוף...כך שראש מסומן באותיות י"ה... וגוף מסומן באותיות ו"ה...וכאשר מחברים שתיים שהם אחד י"ה עם ו"ה באיחוד שלם "יהוה" שנאמר: "יהוה אחד ושמו אחד"...יוצא המשיח שהם אותיות: "משה חי" ויוצא להראות לעבדים ולמעבדים כיצד יוצאים מן - "הכעוס וחוסר הצדק"...שנאמר: "ומשה בן-שמונים שנה, ואהרון בן-שלש ושמונים שנה בדברם אל-פרעה" (שמות ז' פסוק ז').


"ומשה בן-שמונים שנה"...לא נכתב שנים אלא שנה שעל כן שמונים בצמצום זה שמונה...שעל כן הבינה (שהיא סיני) נקראת שמיני עצרת...כך שכאשר סופרים את ההיכלות מבינה למלכות נותנת את הספירה שמונה...כך שעם עשר הדיברות שהוריד משה מסיני נותנים את המספר שמונים...כך שאותיות בינה הם: "בן י'ה"...שעל כן נאמר: ומשה בן...כך שהבן של הבינה נקרא: זעיר אנפין שהוא הקדוש ברוך הוא (התורה שבכתב) שעל כן נאמר: "מי שדוחה משיח כופר בתורה ובמשה רבנו"...שזה נקרא במילה אחת - כלל.


"ואהרון בן-שלש ושמונים שנה" - אהרון שהוא אחיו של משה, דהיינו, הגוף הוא האח של הראש...לכן נאמר: "שלש ושמונים שנה"...שהם 83 שהם 8+3=11 שהם עומדים מול אותיות ו"ה שהם 11...כך שהשמונים של אהרון היא השמונים של משה שהיא המלכות שהספירה מן המלכות לבינה היא נותנת את המספר שמונה...והשלש של אהרון היא האות שי"ן של משה שהיא עומדת מול שלשת האבות: אברהם, יצחק ויעקב...וכאשר יוצאים מן המודעות הזו שהיא מודעות ו"ה שזה נקרא: "יציאה מן הגוף, דהיינו, יציאת מצרים"...והיא נקראת "בן ו"ה" שהיא השכינה...שעל כן נאמר: "ואהרון בן"...שהמילת ואהרון מראה לנו את מה שאנחנו רואים ולא יודעים מה אנחנו רואים: "ו"ה ארון"...וזה הוא ארון הקודש...שנאמר: "בנה לי את מקדשי ואשכון בתוכך"...שלתוכו אנחנו מכנסים את התורה, הקדוש ברוך הוא...כך שאהרון ומשה הם אחד...שזה נקרא: "קדש הקודשים"...שבוא השכינה (ו"ה) עם הקדוש ברוך הוא (י"ה) עומדים להזדווג...ואז נסגרים הדלתות של הארון...שזה נקרא: "שעת הנעילה"...שאנחנו מבקשים: "המציא לנו מחילה בשעת הנעילה"...וכאשר אנחנו נועלים ומורדים את הפרוכת שעל זה נאמר: "והיה ביום ההוא יהוה אחד ושמו אחד"...


זה הוא מהות המשפט שאומר:"כלל ופרט וכלל אי אתה דן אלא כעין הפרט"...כך שאם כל באי העולם יתחילו ללמוד את המשפט בפשט שלו שהוא: "זכר ונקבה וזכר אי אתה דן אלא כעין הנקבה"...שעל זה מורי אלופי מיודעי רבי שמעון בר יוחאי אומר: "מי שאין לו נוקבא אין לא מלכות שמים"...כך שמי שקיבל מלכות שמים שהוא המשיח יכול להראות לכל באי העולם את המשפט בלימוד מתקדם והוא: "משפט וצדק ומשפט אי אתה דן אלא כעין הצדק"...שעל כן מתחילה פרשת השבוע "ויקהל" במשפט: "ויקהל (קהלת) משה את-כל-עדת בני ישראל ויאמר אליהם: אלה הדברים אשר ציוה יהוה לעשות אתם" (שמות לד פסוק א). שאת כל הדברים האלה אתם יכולים לראות ולקרוא בספר אחד שהוא: "הגדה"...שמשמעות הגדה, ה"א ראשונה שהיא עולם הבא שהוא משה...ה"א שנייה שהיא עולם הזה שהוא אהרון...דג שהם שבעה ימי הבריאה שהם אלה מתוך השם אלה - ים...שהיא מסומנת באות וא"ו שהיא הקדוש ברוך הוא שעל כן נאמר: " ומשה... ואהרון"...כך שכל המערכת הזו נקראת "הוה" שנאמר: "והוא היה והוא הוה והוא יהיה"...שזאת נקראת מעשה המרכבה ובראשית"...שאלה הדברים כתובים בספרי: "מלחמת הרוח בחומר"...בצורה מדעית, פילוסופית, מקראית, פסיכולוגית, משפטית...והכול עומד מול הצדק...צדק = מצא, שהוא שורש המילה: "מציאות"...ובכך כל אדם ואדם ידע מדוע הוא נמצא בעולם הזה והחשוב ביותר - "אף אחד בעולם הזה הוא לא מובן מאליו". שכל המכלול הזה נקרא: "יציאת מצרים".


קחו מאתכם תרומה ליהוה, כל נדיב ליבו יביאה את תרומת יהוה, זהב וכסף ונחושת (שמות ל"ה פסוק ה').


 


   


      


 


 

"הפצת האור - הדרך לאמת"
מנהל אתר:WWW.HAIMSHLOMO.CO.IL
טלפונים:0544-898547 03-9322192
"עוד לא אבדה תקוותנו - וזאת תקוותנו" - המשיח.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב