שיווק עצמי - מרשמלו של מצוינות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שיווק עצמי - מרשמלו של מצוינות 

מאת    [ 19/03/2009 ]
מילים במאמר: 516   [ נצפה 1673 פעמים ]

 
 
בשנות ה-60 נערך בארצות הברית ניסוי שבדק את השפעת דחיית הסיפוקים על ההצלחה בחיים. הילדים שהשתתפו בניסוי התבקשו להיכנס בנפרד לחדר שבו היה מרשמלו על השולחן. הגברת במקום הבטיחה לילד פרס אם הוא לא יאכל את המרשמלו עד שתחזור. כמובן שחלק מהילדים לא עמד בפיתוי. בחלוף 10 שנים אותרו הורי הילדים והתבקשו לדרג את תכונות ילדיהם וכישוריהם. בהצלבת הנתונים נמצא שהילדים שהתאפקו הצליחו יותר בלימודיהם, הסתדרו טוב יותר בחברה וידעו להתמודד טוב יותר עם קשיים. אתם מוזמנים לקרוא את רב המכר החדש "אל תאכלו את המרשמלו..." מאת חואכים דה פוסדה ואלן סינגר ולהחליט בעצמכם על טיבו של המחקר, אך בוודאי נמצא שיש כאן שמץ מן האמת. חתירה עיקשת לתוצאות גבוהות דורשת מאיתנו דחיית סיפוקים שבגינן נשלם מחיר כלשהו, בזמן, בכסף וכמובן בנוחות.

דחיית סיפוקים היא חלק מרכזי במתווה הדרך למצוינות והיא הבסיס להשגת הצלחה באמצעות 3 השלבים הבאים:

1. לראות את המטרה

המטרה יכולה להיות בכל תחום, אך היא צריכה להיות בהירה וברורה כך שנדע להציג אותה לעצמנו ולאחרים בפשטות רבה. להזכירכם, עליה להיקבע ביחידות פיסיקליות מוגדרות בזמן (ראו מאמר "ניתן לשפר רק את מה שניתן למדוד" בגיליון 50) מומלץ שהמטרה תהיה יותר מאתגרת מההישגים הקיימים.

2. לכוון את הרוח הפנימית

מכירים את "מוצצי האנרגיה" בעבודה? אלו למעשה אותם עובדים שמוציאים לנו את האוויר מהמפרשים, שמעכירים את האווירה ויודעים להציף את כל הבעיות והחסרונות שרק ניתן להעלות על הדעת. האם יש משהו חיובי במקום שבו אנו נמצאים? בוודאי, אך הם לא מסוגלים לראות זאת. אל תתנו ל"מוצצי האנרגיה" האלה להשפיע עליכם, טוב לא יצא מזה. הם צבעוניים, יוצרים מיקוד גבוה ועושים רעש גדול, אך הם לא קובעים את גובהם של ההישגים. זה מזכיר לי את אותו אב אפרו-אמריקאי שטייל עם בתו במרכזה של העיר הראשית בשנות העבדות השחורה בארה"ב. בכיכר העיר עמד לו מוכר בלונים מלאים גז הליום אשר ריחפו אל על. האב שאצה לו הדרך, הבחין שבתו נעצרה, נעמדה מאחור ופיה פעור לרווחה. "הכול בסדר?" שאל בדאגה, "אבא, שים לב, הבלון השחור מרחף גם הוא כלפי מעלה והוא גבוה יותר מהבלון הלבן". הביט האב אל בתו ליטף את שערה ואמר "כדי להצליח חשובה הרוח בפנים ולא הצבע שבחוץ".

כוונו את הרוח הפנימית להשגת המטרה שראיתם בשלב הראשון ותכיילו אותה באמצעות התלהבות וחשיבה חיובית. כשהרוח הפנימית נושבת, רוחם של "מוצצי האנרגיה" לא תוכל לגעת בכם.

3. לשחזר את ההצלחה

מצוינות אינה הישג חד פעמי, תמיד יהיו "נשמות טובות" שישייכו את ההישג הראשון שלכם ליד המקרה, לגורל, למזל ולטיימינג הנכון, אך אי אפשר להתווכח עם מצוינות כשהיא חוזרת פעם אחר פעם. אריסטו אמר "מצוינות אינה פעולה, אלא הרגל", ואם הנשמות הטובות עדיין לא מתרצות תזכרו את המיוחס לנפוליאון "אני מעדיף קצין אחד עם מזל מאשר עשרה עם שכל".

לסיום, ראו בהצלחתכם האחרונה כנקודת התחלה להישגכם הבא. העידן העסקי החדש הוא כה מהיר ותחרותי שהוא הופך את ההישג יוצא הדופן של היום להישג מובן מאליו ביום שלמחרת. שיפור מתמיד יבסס את מקומכם כמצוינים בנישה שבה אתם פועלים. המצוינות יוצרת אפקט הילה ומעוררת כלפיכם אהדה והתפעלות המעלים את ביטחונכם העצמי ומניעים אתכם להצטיין שוב.

* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. www.shavitcom.co.il . המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים כל שמאפשרת היריעה ואין בו כדי להחליף ייעוץ עסקי מתאים ופרטני.

* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב