דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק עצמי - מרשמלו של מצוינות 

מאת    [ 19/03/2009 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 2176 פעמים ]

בשנות ה-60 נערך בארצות הברית ניסוי שבדק את השפעת דחיית הסיפוקים על ההצלחה בחיים. הילדים שהשתתפו בניסוי התבקשו להיכנס בנפרד לחדר שבו היה מרשמלו על השולחן. הגברת במקום הבטיחה לילד פרס אם הוא לא יאכל את המרשמלו עד שתחזור. כמובן שחלק מהילדים לא עמד בפיתוי. בחלוף 10 שנים אותרו הורי הילדים והתבקשו לדרג את תכונות ילדיהם וכישוריהם. בהצלבת הנתונים נמצא שהילדים שהתאפקו הצליחו יותר בלימודיהם, הסתדרו טוב יותר בחברה וידעו להתמודד טוב יותר עם קשיים. אתם מוזמנים לקרוא את רב המכר החדש "אל תאכלו את המרשמלו..." מאת חואכים דה פוסדה ואלן סינגר ולהחליט בעצמכם על טיבו של המחקר, אך בוודאי נמצא שיש כאן שמץ מן האמת. חתירה עיקשת לתוצאות גבוהות דורשת מאיתנו דחיית סיפוקים שבגינן נשלם מחיר כלשהו, בזמן, בכסף וכמובן בנוחות.

דחיית סיפוקים היא חלק מרכזי במתווה הדרך למצוינות והיא הבסיס להשגת הצלחה באמצעות 3 השלבים הבאים:

1. לראות את המטרה

המטרה יכולה להיות בכל תחום, אך היא צריכה להיות בהירה וברורה כך שנדע להציג אותה לעצמנו ולאחרים בפשטות רבה. להזכירכם, עליה להיקבע ביחידות פיסיקליות מוגדרות בזמן (ראו מאמר "ניתן לשפר רק את מה שניתן למדוד" בגיליון 50) מומלץ שהמטרה תהיה יותר מאתגרת מההישגים הקיימים.

2. לכוון את הרוח הפנימית

מכירים את "מוצצי האנרגיה" בעבודה? אלו למעשה אותם עובדים שמוציאים לנו את האוויר מהמפרשים, שמעכירים את האווירה ויודעים להציף את כל הבעיות והחסרונות שרק ניתן להעלות על הדעת. האם יש משהו חיובי במקום שבו אנו נמצאים? בוודאי, אך הם לא מסוגלים לראות זאת. אל תתנו ל"מוצצי האנרגיה" האלה להשפיע עליכם, טוב לא יצא מזה. הם צבעוניים, יוצרים מיקוד גבוה ועושים רעש גדול, אך הם לא קובעים את גובהם של ההישגים. זה מזכיר לי את אותו אב אפרו-אמריקאי שטייל עם בתו במרכזה של העיר הראשית בשנות העבדות השחורה בארה"ב. בכיכר העיר עמד לו מוכר בלונים מלאים גז הליום אשר ריחפו אל על. האב שאצה לו הדרך, הבחין שבתו נעצרה, נעמדה מאחור ופיה פעור לרווחה. "הכול בסדר?" שאל בדאגה, "אבא, שים לב, הבלון השחור מרחף גם הוא כלפי מעלה והוא גבוה יותר מהבלון הלבן". הביט האב אל בתו ליטף את שערה ואמר "כדי להצליח חשובה הרוח בפנים ולא הצבע שבחוץ".

כוונו את הרוח הפנימית להשגת המטרה שראיתם בשלב הראשון ותכיילו אותה באמצעות התלהבות וחשיבה חיובית. כשהרוח הפנימית נושבת, רוחם של "מוצצי האנרגיה" לא תוכל לגעת בכם.

3. לשחזר את ההצלחה

מצוינות אינה הישג חד פעמי, תמיד יהיו "נשמות טובות" שישייכו את ההישג הראשון שלכם ליד המקרה, לגורל, למזל ולטיימינג הנכון, אך אי אפשר להתווכח עם מצוינות כשהיא חוזרת פעם אחר פעם. אריסטו אמר "מצוינות אינה פעולה, אלא הרגל", ואם הנשמות הטובות עדיין לא מתרצות תזכרו את המיוחס לנפוליאון "אני מעדיף קצין אחד עם מזל מאשר עשרה עם שכל".

לסיום, ראו בהצלחתכם האחרונה כנקודת התחלה להישגכם הבא. העידן העסקי החדש הוא כה מהיר ותחרותי שהוא הופך את ההישג יוצא הדופן של היום להישג מובן מאליו ביום שלמחרת. שיפור מתמיד יבסס את מקומכם כמצוינים בנישה שבה אתם פועלים. המצוינות יוצרת אפקט הילה ומעוררת כלפיכם אהדה והתפעלות המעלים את ביטחונכם העצמי ומניעים אתכם להצטיין שוב.

* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. www.shavitcom.co.il . המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים כל שמאפשרת היריעה ואין בו כדי להחליף ייעוץ עסקי מתאים ופרטני.

* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב