שיווק עצמי - אחריות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שיווק עצמי - אחריות 

מאת    [ 19/03/2009 ]
מילים במאמר: 734   [ נצפה 1682 פעמים ]

 
 

כל אדם נולד עם היכולת להצליח בחייו ולהגיע להישגים בזכות כישרונותיו. כל אדם נוגע, טועם, שומע וחושב בדרך המיוחדת לו בלבד. בדרך מופלאה זו 6.9 מיליארד בני אדם שונים זה מזה בתכונותיהם, אך רק חלקם הקטן מממש את מלוא היכולת הטמונה בהם.
הם מכירים את "כללי המשחק", האם אתם נמנים עליהם?

אין כאן נוסחאות לחיים נכונים וטובים יותר ולא תמצאו כאן שום ביטוי או משפט שלא הכרתם בעבר, איני מתיימר לשנות את חייכם, אע"פ שאם זה היה רצונכם ולי הייתה היכולת, הייתי שמח לעשות זאת.

ליקטתי מלימודי, מניסיוני ומעיסוקי את כללי הזהב להצלחה, ובמהלך מפגשנו אניח בפתחכם את הכלים שיכולים לחולל שינוי, אך זכרו, ידיעה אינה ערובה להצלחה וככזו אינה מקנה תעודת ביטוח לאוחז בה, בסופו של דבר יהיה עליכם לפעול וליישם.

בוודאי תאמרו, הגלגל כבר הומצא מזמן, מה יש כאן לחדש? זה נכון, אך תמיד מפתיע לגלות שאוכלוסיית העולם נחלקת לשלוש: על חלק אחד נמנים המצליחנים - הם כבר מגלגלים את הגלגל, על החלק השני נמנים אלו שלא קראו את הוראות ההפעלה - הם אינם יודעים כיצד לגלגל את הגלגל ועל החלק השלישי נמנים אלו שקראו, יודעים, אך משום מה לא מגלגלים.

סביר להניח שגם אתם נמנים על אחד מהשלושה ולכן כל אחד מכם יכול למצוא כאן את מבוקשו, אם ברצונו רק להכיר או לשפר ומיד להחליט ולפעול.

"אם אתה חושק במשהו בכל מאודך, מאמין בכל ליבך,
מדמיין אותו בצבעים חיים ופועל להשיגו בהתלהבות, אזי מן ההכרח שיתגשם"
פול מאייר

הצלחה אינה מותנית בגיל, מעמד חברתי ויכולת פיננסית. הצלחה אינה תוצר בלעדי של השכלה, ניסיון ומצב גופני. אנו נכיר הצלחות שונות בישראל ובעולם, נכיר הצלחות של אנשים שונים מאוכלוסיות שונות בעלי הישגים שונים, אך בטרם נתחיל, נלמד להכיר בכך שהצלחה הינה ערך אישי, סובייקטיבי, שכל אחד מאתנו מציב לעצמו.

ישנם מצליחנים היודעים "לשווק" את עצמם, במודע או שלא במודע, הם יודעים לקדם את הרעיונות שלהם, הם יודעים "לסחוט" מחמאות ולגרום לאחרים להכיר ביכולתם.

למרות החשיבה המקובלת נבין ש"שיווק עצמי" אינו ביטוי גנאי ואנו "מוכרים" את יכולתנו כמעט בכל רגע נתון. בעידן הנוכחי, אם ברצונכם להצליח, אתם חייבים לשכנע, וככל שתהיו שאפתנים יותר וחפצים בהישגים גבוהים יותר, פעולות השכנוע חייבות שכנוע ילאחרים להכיר ביכולתם.ם יודעים ללהיות רבות יותר ותכופות יותר.

במהלך מפגשנו אעניק טיפים, טכניקות וכללים מעשיים ל"שיווק עצמי", אך לא אפטור אתכם בלא כלום. אתם תצטרכו, בראש ובראשונה להבין את משמעותה של כל פעולה שתבצעו. הבנה זו תוכל ליצור ביצועים מדויקים יותר וטובים יותר וכך תוכלו לקצר את דרככם להצלחה

ציפור הצלחה

ניגש נער צעיר אל הזקן החכם שבכפר,
ידו הקמוצה הופנתה אל מאחורי גבו ושאל בהתרסה:
"בידי יש ציפור, אם חכם אתה

בוודאי תדע אם חיה היא או מתה"

חשב הצעיר בליבו, אם יאמר החכם מתה היא אראה לו שחיה,
אם יאמר חיה היא, אמחץ אותה בידי ואראה לו שמתה.


הביט הזקן החכם בעיניו של הצעיר, חשב מעט ואמר:

"ההחלטה בידך"

כלל ראשון - קחו אחריות לגורלכם!

פסיכולוגים, פילוסופים ואנשי מחקר מנסים בכל עת לנתח ולזהות את מרכיבי ההצלחה, את נוסחת הפלא שתעניק למחזיקים בה הישגים יוצאי דופן, יכולת להגיע להגשמה עצמית ואף את היכולת להשיג את חווית האושר העילאית.
כולם יכולים לחלוק, להתפלמס ולבטל בהינף יד את תובנתו של האחר אך כולם, מבלי יוצא מהכלל, יעידו כאחד - אנשים מצליחים הם אנשים שהחליטו לקחת את גורלם בידם.

בוודאי גם אתם תעידו שאף אדם לא ביקש את חוות דעתכם טרם נולדתם, בשנותיכם הראשונות לא שאלו לפיכם על מקום המגורים, לא התייעצו אתכם בקביעת חברכם לכיתה, בצבא או במקום העבודה.

ה"מפסידנים" הם נותני התירוצים, הם יסבירו לכם שמצבים אלו ואחרים שאינם בשליטתם אילצו ומאלצים אותם לפעול כך או אחרת וכתוצאה מכך הם נאלצים להסתפק בתוצאות הקיימות. בפסיכולוגיה מכנים זאת "מוקד שליטה חיצוני" - משתנים חיצונים משפיעים על חיי ועל הצלחותיי. מצליחנים מבינים שההצלחה מתחילה ב"מוקד שליטה פנימי" - אני אחראי לתוצאות מעשיי.

האם גם אתם אחראים לתוצאות מעשיכם, או שמא אתם חברים באגודת נותני התירוצים?

ההצלחה היא כמשל "ציפור הצלחה", היא בידכם, אם תירצו, תפיחו בה רוח חיים ותשחררו אותה לחופשי, אם תירצו, תרוקנו אותה מרוח ותמחצו אותה בראשית דרכה.

"המורה שפוטרה מעבודתה"

ג'יי קיי רולינג עבדה כמורה בבית ספר.
כשחרב הפיטורין נחתה עליה, הייתה כבר באמצע שנות ה-30 לחייה.

החורף הקר בבריטניה אילץ את התושבים להפעיל את החימום בביתם,
אמצעיה הדלים אילצו אותה למצוא את מקור החימום בבית הקפה הסמוך לביתה.

היא אהבה לכתוב ומוחה הקודח יצר דמויות עשירות ודמיונות למכביר,
את סיפרה הראשון היא כתבה על מפיות הנייר של בית-הקפה.

כך נולד "הארי פוטר" וילדי העולם ומבוגריו זכו להנות מקסמי סיפוריה.
היום היא עוברת בעושרה את מלכת אנגליה ונמנית על אחת הנשים העשירות בתבל.

היא לקחה את גורלה בידה.
* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב