שיווק - שיווק עתידני - השיווק הסמוי הממוקד
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שיווק - שיווק עתידני - השיווק הסמוי הממוקד 

מאת    [ 19/03/2009 ]
מילים במאמר: 619   [ נצפה 1667 פעמים ]

 
 
"מה דעתך שנקנה את פינת הישיבה שראינו בטלנובלה "שירת הברבור"?"

"אהבתי יותר את פינת הישיבה מהמשרד של ויקטור מ"צעירים שלא מזדקנים"

קרוב לודאי שכך יתנהלו השיחות ביננו בעוד כ- 15 שנה.

אמרו שלום לפרסומות וקבלו בברכה את השיווק הסמוי הממוקד הוא יהפוך את חיינו בשנים הקרובות לנוחים ומענינים יותר.

מהו השיווק הסמוי הממוקד (שס"מ)

ריבוי ערוצי הטלוויזיה, הרדיו , אתרי האינטרנט, המגזינים המקצועיים ושלטי החוצות על כל גווניהם מעניקים יריעה רחבה לפרסום אך מאידך מקשים יותר ויותר על אנשי השיווק. פלחי השוק מתפצלים יותר ויותר ומצריכים משאבים גבוהים מאוד לחשיפה אופטימלית.

השיפורים הטכנולוגיים מאפשרים ללקוחות לדלג, לזפזפ ולמחוק פרסומות (PVR, yesMAX וכו') כבר היום כמחצית מצופי הטלוויזיה אינם רואים את הפרסומות המשודרות ו- 30% נוספים אינם זוכרים את אשר ראו. הלקוחות של מחר יעשו הכל כדי "לברוח" מהפרסומת.

כשאפקטיביות הפרסום תרד ועלות הפרסום הגבוהה תאבד מכדאיותה, יאלצו אנשי השיווק להתמודד עם דרישותיהם התובעניות של החברות בדרך חדשה. דרך שתשלב מיקוד מקסימלי ופרסום סמוי- בקיצור: השיווק הסמוי הממוקד.

כיצד יבוצע שיווק זה בפועל? להלן כמה דוגמאות שיתכן ועוד יקדימו את זמנן.

"קניתי את השמלה של סנדי בר"

כפי הנראה הטלוויזיה תמשיך להיות מדורת השבט אך היא תלך ותשתכלל באמצעות שילובה עם המחשב הביתי והאינטרנט. כשנצפה בטלוויזיה ונתלהב מהבגד של כוכבי הסדרה, נצביע עם השלט על הבגד המבוקש וחלון שיפתח יעניק מידע על הרכבו, מחירו והמקום שבו ניתן לרכוש אותו, לחיצה נוספת תאפשר לנו לבצע את ההזמנה...קלי קלות.

"ליד איזה שולחן ישב יאיר לפיד?"

השיווק הסמוי יאפשר חשיפת מוצרים באופן "אקראי", השיווק הממוקד ידאג שהשכנים המבוגרים מלמעלה יראו את אותה תוכנית עם תפאורה שונה (עבודת מחשב) שתעניין רק אותם.

המשפחה הצעירה תראה את יאיר לפיד יושב ליד שולחן תוצרת "איקאה" ואילו הזוג שבפנסיה יראה אותו יושב ליד שולחן תוצרת "לואי ה-14", ההמשך ידוע (ראו סעיף קודם).

פרסום מפוצל - באותו ערוץ: בדירה 4 פרסומת לבילוי בלונה-פארק - בדירה 5 פרסומת לטיול במזרח הרחוק
הפרסום הגלוי יפוצל בכל המדיה המשודרת (טלוויזיה , רדיו, אינטרנט, סלולר), ציון מינך, גילך ומגורך יאפשר לך לקבל פרסומות רלוונטיות לך בלבד בזמן השידור. כך תוכל משפחה צעירה לצפות באותה הסידרה כמו זוג שכניה הסטודנטים אך בזמן הפרסום בכל דירה יצפו בפרסומת שונה.

תחבורה מקוונת - "תעצור בבקשה בתחנה הקרובה - יש מבצע מדהים על הג'ינס החדש של דיזל"
מודעות הפרסום בתחבורה ההמונית יוחלפו בצגי מחשב דקים ומעוצבים.

משדר מיוחד שיותקן בחנויות יאפשר לבעלי החנויות לרכוש זכויות שידור איזוריים ולשדר למסכים המוצבים בתחבורה ההמונית (חשמלית / אוטובוס / מונית / רכבת) במרחק וזמן סביר לפני הגעתם לאזור. עם קבלת השדר תועבר פרסומת למסכים על מבצע בחנות הקרובה לתחנה הבאה.

הקניון המקוון - "תבררי באילו חנויות מוכרים מעיל עור"

רוצה לדעת באיזו חנות מוכרים מעיל עור? אתה מוזמן להכנס לקניון השכונתי לשלוח SMS לאתר הקניון תוך ציון צמד המילים "מעיל עור" ותוך שניות ספורות תקבל את רשימת מעילי עור הנמכרים בקניון, מחיר, מבצע ומיקום החנות בתוך הקניון.

"האם יש חולצת כפתורים עם צווארון סיני?" תופנה לחנויות בלחיצת כפתור ולא בכיתות רגליים. החיים היפים, זמן זה כסף ואת הכסף נבזבז בזמן שנותר בבית הקפה לאחר שנבדוק מראש היכן מגישים סלט רוקפור.

"תכוון טוב לנעליים האלו, אני רוצה זוג כזה"
טיול אקראי בפארק עם הכלב יהפוך למסע קניות. השכנה החדשה ירדה לסיבוב היומי עם החתול וגילית על רגליה זוג נעליים מהממות. בכל נעל יותקן שבב תקשורת אלקטרוני , קרן אינפרא אדום (בלתי נראית לעין רגילה) תשודר מהטלפון הנייד שלך ותעביר אליך פרטים על הדגם, המחיר ורשימת החנויות, לחיצה נוספת תחל את תהליך ההזמנה, לחיצה נוספת הכוללת רישום מס' ההנעל שהינך נועל, כרטיס אשראי וכתובתך תוביל לכך שתוך מס' שעות ינקשו על דלתך ביתך.

לכו תדעו מה יקרה בעוד 15 שנה, בקצב הנוכחי של ההתקדמות הטכנולוגית יש קושי לצפות את שיקרה בשנתיים הקרובות. למרות זאת יש משהו מהנה בחיזוי העתיד השיווקי. אם טעיתי מי יזכור מה נכתב כאן לפני 15 שנה אך אם הדברים האלו יתממשו בשנים הקרובות הסירו דאגה מליבכם, אני אזכיר לכם.
* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב